2018-06-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5finger
På Monacos sida står "Pre-register for your card of choice now." Så det är samma som Tenx, att allt inte är klart och det finns inte några kort klara att skicka?
Nä, Monaco har inte börjat rulla ut kort, de ska göra det någon gång efter sommaren mot vintern.
Tenx skickade ut alla kort men sedan bröts deras partnership med WaveCrest för VISA bröt med wavecrest, då de inte hade skött sig. Tenx har redan hittat en ny partner som ska börja rulla ut de nya korten om 1-2 månader.
Citera
2018-06-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoffak
Wirex fungerar i Sverige. Finns även UPayCard. Dock fungerar det så att du sätter in bitcoin som du sedan får sälja mot $€£ och sedan kan spendera via kortet. Fungerar smidigt genom deras appar iaf.

Upaycard accepterar inte att man växlar BTC till fiat och kör över på sitt kort för att sedan spendera. Även om det verkar så när man läser infon så svarade deras kundsupport att när du beställt ett kort kommer det inte längre vara möjligt att växla BTC till fiat.

Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Nä, Monaco har inte börjat rulla ut kort, de ska göra det någon gång efter sommaren mot vintern.
Tenx skickade ut alla kort men sedan bröts deras partnership med WaveCrest för VISA bröt med wavecrest, då de inte hade skött sig. Tenx har redan hittat en ny partner som ska börja rulla ut de nya korten om 1-2 månader.

Så det korta men tråkiga svaret är att det i nuläget inte finns något fungerande kort
Citera
2018-06-17, 21:11
Medlem
Inga kort ingen banklicens, trotts det tror jag att de som investerar i dessa nivåer kommer få ett tillfälle att iaf göra 2x inom ett år. Sen om något annat coin kommer göra ha mer returns är en annan femma. Men Kronan vs Pay så tror jag definitivt Pay kommer öka i värde.
Citera
2018-06-17, 21:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayweary
Inga kort ingen banklicens, trotts det tror jag att de som investerar i dessa nivåer kommer få ett tillfälle att iaf göra 2x inom ett år. Sen om något annat coin kommer göra ha mer returns är en annan femma. Men Kronan vs Pay så tror jag definitivt Pay kommer öka i värde.
Varför skulle det helt plötsligt funka till skillnad från nu?
Citera
2018-06-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Varför skulle det helt plötsligt funka till skillnad från nu?

Vad menar du, vad skulle funka?
Citera
2018-06-18, 08:38
Medlem
Citat:
Upaycard accepterar inte att man växlar BTC till fiat och kör över på sitt kort för att sedan spendera. Även om det verkar så när man läser infon så svarade deras kundsupport att när du beställt ett kort kommer det inte längre vara möjligt att växla BTC till fiat.

Så det korta men tråkiga svaret är att det i nuläget inte finns något fungerande kort

Är det någon som prövat Bitstamps kort? Om det fungerar fortfarande förstås?
Citera
2018-06-20, 20:57
Medlem
Jo, det finns kort som fungerar, den sidan började skicka kort igen för ett par veckor sen. Jag väntar på mitt nu och har pratat med folk som det fungerar för. Om jag har riktig tur så kommer det imorgon, kan uppdatera då om ni vill!
Citera
2018-06-21, 01:23
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fancyfruit
Hejsan flashback,

Jag har just idag fått nys om ett företag kallat TenX.
TenX skapar kort, precis som vilket konto/bank-kort som helst; med skillnaden att på TenX's kort finns det inte vanliga fiat-pengar, men virtuell valuta.
Dem stödjer bl.a. Bitcoin och Ethereum, men även Ethereum ERC20 Tokens mm.

Längre ned på sidan finns en liten roadmap för att se vad för planer dem har. https://www.tenx.tech/tokensale.html

Det finns även en app tillhörande detta där du kan välja vilken valuta du vill betala med.
Vid betalning konverteras den virtuella valutan till fiat-pengar i realtid.

https://www.youtube.com/watch?v=bdyC_QEqN1U

Ett koncept som verkar vara helt i rätt riktning.
I dagens läge verkar det som att TenX har bromsat beställningarna av kortet då dem ska få ut korten som redan är beställda.

Någon som vet mer om företaget som är intressant?
Kommer detta att fungera i Sverige?
När kan man beställa fler kort?

De är en riktigt intressant utveckling! De finns flera företag som gör detta borde räcka med att googla lite.
Citera
2018-06-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Jo, det finns kort som fungerar, den sidan började skicka kort igen för ett par veckor sen. Jag väntar på mitt nu och har pratat med folk som det fungerar för. Om jag har riktig tur så kommer det imorgon, kan uppdatera då om ni vill!

Med den syftar du på ten x? Kan inte se att de börjat skicka ännu? Har du någon källa?

Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De är en riktigt intressant utveckling! De finns flera företag som gör detta borde räcka med att googla lite.

Det är lätt att googla kort men om man börjar läsa mer ingående om korten är det väldigt många klagomål på alla kort jag hittat hitintills. Därför letar jag ännu.
Citera
2018-06-23, 14:32
Medlem
Citat:
Med den syftar du på ten x? Kan inte se att de börjat skicka ännu? Har du någon källa?

Det är lätt att googla kort men om man börjar läsa mer ingående om korten är det väldigt många klagomål på alla kort jag hittat hitintills. Därför letar jag ännu.
Nej, en annan. Jag har fått hem mitt kort och har plockat ut pengar åt en polare som hade btc tillgängligt.
Citera
2018-06-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Nej, en annan. Jag har fått hem mitt kort och har plockat ut pengar åt en polare som hade btc tillgängligt.

Vilket kort?
Citera
2019-03-15, 23:20
Medlem
Fancyfruits avatar
Gör ett tappert försök att väcka tråden, det lilla som går.

Är det någon som fått sitt kort levererat ännu? Jag beställde mitt för ett år sedan och har inte sett röken av det än.

Finns någon status om hur det ser ut kring Svenska leveranser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in