Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Jag vet inte varför vissa anser det som konstigt att LW skulle träffa någon vid bullerplanket? Det kan finnas flera olika orsaker till varför hon gick dit. Hon har garanterat promenerat dit själv. Aldrig att GM vid en oplanerad händelse såsom mord skulle välja att bära, släpa eller dra en kropp från LW bostad till FP genom en upplyst gångväg med bostadshus längs vägen. Det troligaste är att hon tagit sig dit själv - orsaken har egentligen inte så stor betydelse, bara att hon var på platsen.
Troligtvis är detta ett oplanerat dåd som skett i affekt. En situation som urartat och övergått i våld. GM har efter att släpat in kroppen i buskaget lämnat platsen orörd.
Gällande skriken som nämnts och ifrågasatts så kan LW börjat skrika i ett tidigt skede (efter första slaget) och fortsatt i omgångar (under kamp) varpå hon tystnat efter strypgrepp (strypning) eller efter ett hårt slag mot huvud (tuppat av) och därefter har GM dödat henne genom t. ex. strypning eller genom slag mot huvudet.
Jag har hittills inte sett en enda bra spekulation till hur en död LW transporterats från MP till FP samt vad anledningen till förflyttning av kroppen skulle vara. Var skulle MP vara i sådana fall?
Jag tror som du. Ser inte varför man ens skulle överväga risken att bli sedd eller möta någon när man traskar iväg med ett lik under armen.
Okej att många sover, men knappast något man kan räkna med. Jag sover aldrig vid den tiden, och jag kan väl inte vara den enda.. Det vore extremt våghalsigt av GM att chansa på att hen och LW var de enda vakna i området. Ser inte vad som kunde gjort det värt att chansa, tror inte GM bär bort en person han precis mördat av hänsyn till barnen som skulle upptäcka kroppen. Möjligtvis för att fördröja att kroppen hittas, men då känns risken för att bli sedd och direkt identifierad under bortförandet betydligt större. Samt förklarar inte skrik.
Däremot får jag inte ihop hur hon har kunnat ligga där i 4 dagar - vilket faktiskt alla tycks överens om att hon ska ha gjort (oavsett om BP är där eller i hemmet). Hela "ängen" där längst vägen är fan typiskt bra plats att ha hunden lös på sista rundan.
PS. Tror LÄTT att det är en lysande mötesplats att smyga undan på, det var min första tanke. Inte just tryckt mot det nedkissade planket, men bredvid där i träddungen.