2018-06-20, 19:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag menar att Lars Bergman, sektionschef på polisområde Örebro, lägger locket på och nu får ge prov på sin utvecklade terapeutiska talang internt istället.
Och hur får du ihop det med att Springare enligt dig är en dålig utredare?
Citera
2018-06-20, 20:10
Medlem
[quote=Sockerhals|64399935]
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
En hemlig älskare bakom planket kanske, kanske någon annan geocachare som det blev bråk med och sedan tog GM henne av daga.[/QUOTE

Mmm visst. Romantiskt att vänslas bland hundpiss ,fimpar, ölburkar o.s.v. Sånt snusk finns alltid. Planket stinker säkert urin efter hundar. Dom gillar att lyfta på benet mot träd,buskar och plank.. ;o
Varför skulle denna mötesplats vara romantiskt, det finns väl andra orsaker när man vill träffa någon anonymt? Och det där med hundpiss, ölburkar och urin finns nog bara i din fantasi!
Citera
2018-06-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag håller med dig angående gatan och platsen! Det är svårt att se närheten mellan bostad och fyndplats på bilder samt hur lite fönstervy det faktiskt är. Det blir något helt annat när man sett det med egna ögon.

Angående ditt fetade, i vilket sammanhang och när har GM (SD?) uttryckt detta? Det låter onekligen som att hen var väldig ilsken på Lena. Ilsken nog för att kunna mörda?

Av vad jag har förstått så är det inte SD som postaren Schazz anser vara
gärningsmannen, utan en helt annan person. Jag har också det alternativet
i bakhuvudet, som ett av några möjliga scenarion.
Citera
2018-06-20, 20:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du kan inte med bästa vilja i värden påstå att PS skött fallet Lena Wesström bra.
Att han dessutom har personliga problem som stör både utredningen och arbetsron för kollegor gör situationen ohållbar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-20 kl. 20:19.
Citera
2018-06-20, 20:19
Medlem
Citat:
Peter Springare är en erfaren utredare, men det är inte samma som duktig. Han har nog snackat lite väl mycket väl i media med avsikt att misskreditera invandrare och även den högsta polisledningen. Jag vet inte om han har gjort några större brottsutredningar tidigare med resultat, men han har ju varit väldigt duktig på att framhålla sin förträfflighet.
Citera
2018-06-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag håller med dig angående gatan och platsen! Det är svårt att se närheten mellan bostad och fyndplats på bilder samt hur lite fönstervy det faktiskt är. Det blir något helt annat när man sett det med egna ögon.

Angående ditt fetade, i vilket sammanhang och när har GM (SD?) uttryckt detta? Det låter onekligen som att hen var väldig ilsken på Lena. Ilsken nog för att kunna mörda?

Som många påpekat så var det ingenting som en GM har sagt. Isåfall hade jag redan kontaktat polis.
Det är ett tänkbart scenario som jag bidrar med. Jag är övertygad om att GM har ett långtgående hat till LW. Det har inte märkts så tydligt utåt men det har funnit glimtar här och där. I efterhand är det många som kommer att påminna sig själva om detta. Att man har sett och hört. Denna natt hände något, banalt för oss som är åskådare i efterhand men oerhört provocerande för GM då, som fick hatet att blossa upp. Den som avslutade LWs liv anser sig ha rätten på sin sida, att hon förtjänade detta.

Men jag håller med dig om gatan. Det är oerhört lätt att passera den obemärkt en sen natt. Jag har fått mothugg gällande hur mörkt det var under den aktuella tiden. Jag hävdar att det var rejält svart den veckan och i synnerhet om du höll dig borta från gatubelysning. Jag var själv ute och kollade detta när försvinnandet blev mer känt.
Citera
2018-06-20, 20:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du kan inte med bästa vilja i värden påstå att PS skött fallet Lena Wesström bra.
Att han dessutom har personliga problem som stör både utredningen och arbetsron för kollegor gör situationen ohållbar.
Jo, Peter S är en synnerligen bra polis.
Det finns få som är i hans kaliber. Han har absolut inga personliga problem, det är ledningen som har. Du tror det du läser.
Citera
2018-06-20, 20:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Peter Springare är en erfaren utredare, men det är inte samma som duktig. Han har nog snackat lite väl mycket väl i media med avsikt att misskreditera invandrare och även den högsta polisledningen. Jag vet inte om han har gjort några större brottsutredningar tidigare med resultat, men han har ju varit väldigt duktig på att framhålla sin förträfflighet.
Kom igen, han har löst många fall.
En av de bästa polisen i Örebro har.
Citera
2018-06-20, 20:31
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag vet inte varför vissa anser det som konstigt att LW skulle träffa någon vid bullerplanket? Det kan finnas flera olika orsaker till varför hon gick dit. Hon har garanterat promenerat dit själv. Aldrig att GM vid en oplanerad händelse såsom mord skulle välja att bära, släpa eller dra en kropp från LW bostad till FP genom en upplyst gångväg med bostadshus längs vägen. Det troligaste är att hon tagit sig dit själv - orsaken har egentligen inte så stor betydelse, bara att hon var på platsen.

Troligtvis är detta ett oplanerat dåd som skett i affekt. En situation som urartat och övergått i våld. GM har efter att släpat in kroppen i buskaget lämnat platsen orörd.
Gällande skriken som nämnts och ifrågasatts så kan LW börjat skrika i ett tidigt skede (efter första slaget) och fortsatt i omgångar (under kamp) varpå hon tystnat efter strypgrepp (strypning) eller efter ett hårt slag mot huvud (tuppat av) och därefter har GM dödat henne genom t. ex. strypning eller genom slag mot huvudet.

Jag har hittills inte sett en enda bra spekulation till hur en död LW transporterats från MP till FP samt vad anledningen till förflyttning av kroppen skulle vara. Var skulle MP vara i sådana fall?

Jag tror som du. Ser inte varför man ens skulle överväga risken att bli sedd eller möta någon när man traskar iväg med ett lik under armen.

Okej att många sover, men knappast något man kan räkna med. Jag sover aldrig vid den tiden, och jag kan väl inte vara den enda.. Det vore extremt våghalsigt av GM att chansa på att hen och LW var de enda vakna i området. Ser inte vad som kunde gjort det värt att chansa, tror inte GM bär bort en person han precis mördat av hänsyn till barnen som skulle upptäcka kroppen. Möjligtvis för att fördröja att kroppen hittas, men då känns risken för att bli sedd och direkt identifierad under bortförandet betydligt större. Samt förklarar inte skrik.

Däremot får jag inte ihop hur hon har kunnat ligga där i 4 dagar - vilket faktiskt alla tycks överens om att hon ska ha gjort (oavsett om BP är där eller i hemmet). Hela "ängen" där längst vägen är fan typiskt bra plats att ha hunden lös på sista rundan.

PS. Tror LÄTT att det är en lysande mötesplats att smyga undan på, det var min första tanke. Inte just tryckt mot det nedkissade planket, men bredvid där i träddungen.
Citera
2018-06-20, 20:34
Medlem
Citat:
Kom igen, han har löst många fall.
En av de bästa polisen i Örebro har.
Jag vet inte vilka brott han har löst eftersom han blev allmänt känd först 2017. Men jag har för mig att han jobbade på polisen i Hallsberg då? Du vet förmodligen mer?
Citera
2018-06-20, 20:40
Medlem
Citat:
Jo, Peter S är en synnerligen bra polis.
Det finns få som är i hans kaliber. Han har absolut inga personliga problem, det är ledningen som har. Du tror det du läser.

Han för nu fram sin kritik mot polisen på hemsidan för Örebro-partiet liksom sina invandringskritiska synpunkter.

Vilka mordutredningar har han lett till åtal och fällande dom?, du verkar veta.
Citera
2018-06-20, 20:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han för nu fram sin kritik mot polisen på hemsidan för Örebro-partiet liksom sina invandringskritiska synpunkter.

Vilka mordutredningar har han lett till åtal och fällande dom?, du verkar veta.
Det är flera, och majoriteten är inte sådana som varit ute i media. Det är ett fåtal. Eva mordet och Lovisa Lind var han inblandad i. Tjejen på Norr som sedan konstaterades dött naturligt är väl också ett lyckat fall.
En kille friades helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in