2018-06-20, 19:56
Medlem
http://blog.zaramis.se/2018/06/20/spelcafemorden-alla-de-skjutna-tillhor-mekky-gruppen/

Spelcafémorden – alla de skjutna tillhör Mekky-gruppen
I förrgår inträffade en av de värsta gängskjutningarna som någonsin skett i Sverige. Tre döda och tre skadade. Skjutningen skedde när en grupp kända kriminella grupperade kring Amir Mekky lämnade ett av sin kända samlingsställen, Galaxy Café i Värnhem (eller möjligtvis i Rörsjöstaden) i centrala Malmö. Galaxy Café är ett ställe där det spelas online-spel och det motsvarar min ungdoms biljardsalonger och de spelautomathallar som fanns när min barn var tonåringar.

Den grupp som besköts kallas i Kvällsposten för M-gruppen vilket väl kan uttydas för Mekky-gruppen. De har kopplingar bakåt genom individer som tidigare anses ha tillhört M-falangen och har sitt ursprung i Seved i centrala Malmö. Grupperingen kring Mekky har länge legat i en konflikt med tidigare vänner från Seved och Sofielund. De uppges nu vara i konflikt med två andra grupperingar som Kvällsposten kallar A-gruppen (bröderna Ahmed) och G-gruppen (kopplingar till det så kallade taximordet och ett mord i Jönköping).

De sex män från Mekky-gruppen som sköts ihjäl utanför Galaxy Café var en 27-åring med bakgrund i Lindängen, hans 29-årige bror och en tidigare ostraffad 19-åring.

27-åringen, Nabil Abdallaha, är tidigare dömd för vapenbrott då han ska ha gömt ett vapen åt en ledare för M-falangen, Nermin Karamehmedovic, som sköts ihjäl i Lindängen i februari 2016. Chabil Abdallaha, 29-åringen, är tidigare dömd för narkotikabrott men ska inte ha varit inblandad i grov gängkriminalitet. 19-åringen som ursprungligen ska vara från Holma var ostraffad men har figurerat i utredningar kring flera grova brott och var en av Amir Mekkys bästa vänner. Enligt en del uppgifter så heter 19-åringen Omar Abadi. Om han är släkt med den Elias Abadi som åtalades under förra året för ett av de grövsta bedrägeribrotten i Sverige är okänt. Dom i bedrägeriärendet föll i april i år.

De skadade är Amir Mekky (21 år gammal), en 29-åring från Lindängen och en 32-åring. 29-åringen är allvarligt skadad medan de andra två är lindrigt skadade.

Amir Mekky har figurerat i flera mordutredningar, 29-åringen har varit misstänkt för mordförsök och narkotikabrott medan 32-åringen, Chio Hong Mac, enligt uppgifter i media var en av de misstänkta för mordet på Ashkan Moayed Abedi vid Mobilia och har varit misstänkt för narkotikabrott. Har tidigare varit kopplad till M-falangen och har dömts för bedrägerier.

Läs mer:

Malmöskjutningar, El-Zein och Mekky
Gängland Malmö – Seved och Sofielund
Gänget som försvann – K-falangen
Slutet för M-falangen?
Citera
2018-06-20, 19:57
Medlem
Vad lirar de för datorspel?
Citera
2018-06-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Vad lirar de för datorspel?

När jag sett dom på Galaxy lirar dom alltid CS 5v5 och skriker så man knappt kan vistas på stället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Är det inte även så att Bandidos och X-team har massa medlemar som från början kommer från förorten?
Mehdi Sayeed som sägs vara sergeant at arms för BMC i Europa, och som är en av de kändaste ledarna(eller medlemmarna), är ju också från förorten. Skjutningarna som ägde rum i förorten Biskopsgården för något år sedan... där hade ju en del av dem inblandade bakgrund inom X-team..
Jag skulle ju kunna tänka mig att gubbar som Mehdi har en hel del "tunga" kontakter i Göteborgs förorter.

Dem 5 som kom där, var dem svenskar? Och hur såg dem ut, var det stora bolatorskar?

Bolatorskar? Möjligen en av dom som var duktigt stor, men ingen av dom uppfattade jag som små till växten och i vart fall 2 av dom som äldre gråsprängda herrar, nu beskådade jag det hela från håll så jag hörde inget som sades och det var bara en som tog av sig hjälmen och verkade sköta snacket och han tycker jag nog såg nordisk ut, runt 40 skulle jag säga, inte så att han var blond så han skulle säkert kunna vara jugge eller liknande, försökte stilla min nyfikenhet och har letat på fejan och i övrigt på nätet för att få ett namn på ansiktet men inte hittat honom, såg inte fullt vad det stod på västarna heller men den fete lille mexaren är ju svår att ta miste på, 1 av dom var prospect såg jag när dom drog, dom var på plats i ett par minuter och max 5 min efter att dom drog så kom snuten i en djävla fart med först 3 bilar och sen 2 till och sen var dom väldigt synliga ett par dagar efter.
Mehdi Sayeed har nog som du säger tunga kontakter både här och utomlands, man blir väl inte Europa SGT bara sådär får man väl tro och precis som du säger så kommer många av medlemmarna i klubbarna från förorter och liknande både här och internationellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
OK du som verkar ha vettig koll. Jag har en fråga. Jag fattar att de här unga killarna, Nermin, Hong, Nikola, Mekky och vad de nu heter och vilka konstellationer de nu utgör kan tjäna seriösa pengar på droghandel.

Nedgrävda partier koks värt 1.5 mille, stascahde cash hos nån guldhandlare på 11 miljoner, och Nermin med hans Lambourghinis och guldkedjor. Uppenbarligen är där feta pengar på gatunivå för de som styr skiten

MEN: min fråga är, är det samma killar som för in droger och vapen i landet? Eller är där "tyngre" kriminella bakom som sköter den biten?

MAO: är Mekky och hans gatulangare springpojkar till de riktiga hjärnorna bakom eller är de själva the "real deal"?

Man får ha en distinktion till dom olika, jag kan med säkerhet påstå att Nermin och Mirza (som är han som hade cash hos guldmeden) gjort grova pengar.
Det gissar jag inte om utan jag vet med säkerhet att dom skippat iväg extremt dyra bilar till Montenegro har träffat dom dessutom på kusten i Kroatien och man bränner sinnessjuka summor, eller ja. Dom gjorde. Nermin är död.
Men när dom gjorde som mest pengar på Kokain, beskyddarverksamhet och vapen så drog man in ungefär mellan 1 och 2 miljoner - i månaden. Sen ska visserligen 10-tal pers ha del av kakan men över 2-3 år blir det bra med pengar.

M-falangen när dom var aktiva var "steg 2" i processen.
Dom importerade inte det själva men köpte större mängd (säg 3-4 kilo åt gången) som dom sedermera bankade ut och sålde vidare till stora vinster.

Gällande Amir Mekky vet jag inte men mina källor säger att han inte är i närheten av den nivån däremot stort våldskapital.
Citera
2018-06-20, 20:05
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
M-falangen när dom var aktiva var "steg 2" i processen.
Dom importerade inte det själva men köpte större mängd (säg 3-4 kilo åt gången) som dom sedermera bankade ut och sålde vidare till stora vinster.

OK, men vem är "steg ett" i processen? Är det HA eller balkan folk eller Italiensk maffia eller är det helt enkelt okänt?

Jag fattade också att M-falangen var "tunga" när det begav sig men om de ändå var steg 2 (vilket jag anade) så vem fan är steg ett? Det undrar jag.
Citera
2018-06-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
OK, men vem är "steg ett" i processen? Är det HA eller balkan folk eller Italiensk maffia eller är det helt enkelt okänt?

Jag fattade också att M-falangen var "tunga" när det begav sig men om de ändå var steg 2 (vilket jag anade) så vem fan är steg ett? Det undrar jag.

Jättesvårt för mig personligen att svara och tvivlar på att någon annan här heller vet. Dock vet jag att det ibland har importerats direkt av exempelvis HA. Har även gjort utav folk ingen vet om, "Per Persson" på 60 bast utan några domar lyckas få in det och kränga det vidare.
Citera
2018-06-20, 20:08
Medlem
Någon som vet nåt om den sista killen? Jag menar han som är kvar på sjukan vars skador beskrivs som allvarliga av folk i tråden.

Då är det skadeläget och huruvida han klarar sig med bestående men eller inte som jag undrar.
Citera
2018-06-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Någon som vet nåt om den sista killen? Jag menar han som är kvar på sjukan vars skador beskrivs som allvarliga av folk i tråden.

Då är det skadeläget och huruvida han klarar sig med bestående men eller inte som jag undrar.

Respiratorn. Kommer stängas av enligt mina källor. Tippar på imorgon.
Citera
2018-06-20, 20:10
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Jättesvårt för mig personligen att svara och tvivlar på att någon annan här heller vet. Dock vet jag att det ibland har importerats direkt av exempelvis HA. Har även gjort utav folk ingen vet om, "Per Persson" på 60 bast utan några domar lyckas få in det och kränga det vidare.

Spännande. Tack för info. Får väl han Marcus Oredsson eller vad han kallar sig numera i ett nytt ljus. Han hanterade ju ganska seriösa volymer sägs det.
Citera
2018-06-20, 20:12
Medlem
Duktigjudisknegers avatar
Fy fan att vara Mekky och vakna upp till att ens närmsta har dött. Var och lade blommor idag. Kan ju ni fråga er som påstår att han är ett kriminellt svin, hur får en sådan person så mycket stöd? Dags att göra något av era liv!
Citera
2018-06-20, 20:12
Medlem
Citat:
Respiratorn. Kommer stängas av enligt mina källor. Tippar på imorgon.

Och det måste vara ”grodan” då va??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in