2018-06-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Fem procentenheter upp på en månad för SD. Det här är ju helt makalöst! Adjöss till sossarna! Ja, 30+ är definitivt inom räckhåll nu...

Och moderater och Centern är pyttesmå. Tacka gudarna Jag som tippade 24.8 i valet för SD. Nu väntar vi bara på den mediala skitstormen i pressen (dvs mkt mer än nu), för den kommer, var så säker. Säpo borde informeras.
2018-06-20, 19:21
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej vi kan inte vänta oss lika höga siffror från Yougov som vi fick av Sentio, 26,1%. Sistnämnda institut tar ut svängarna mer när valvinden blåser, det blir större utslag.

Sossarna hade 23% och jag tror att man mätte lite lågt. Borde varit 23,5% och jag tippar då att dom sjunker med 1% till 22,5%. Ja det känns korrekt.

På SD känner jag en uppgång, 23,0% vid förra mätningen, det borde nu bli 23,9% eller kanske psykologiskt viktiga 24,1%.

Vi får inte vara missnöjda med det. En uppgång är alltid en uppgång och jag känner stora möjligheter eftersom oron i samhället blir värre och värre, det gynnar SD.

Din prognos stämde inte riktigt... 28,5% hos Yougov. +5,5 PE.

Detta var nog överraskande för de flesta av oss i denna tråd, minst sagt
2018-06-20, 19:22
Medlem
28,5!! Holy cow

Och för en gångs skull inte i kombination med dåliga nyheter:

Citat:
Den största förloraren i juni-mätningen är Centern som tappar från 10,1 till 7,1 procent.
+ MP under spärren.

Centern 7,1

7,1+7,1+7,1+7,1 = 28,4
28,5 = 28,5

(Matteexempel ur barnprogrammet ”En elefant är större än en fyra myror”)
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-06-20 kl. 19:28.
2018-06-20, 19:25
Medlem
Måttligs avatar
En grymt trevlig siffra, men på valnatten är det viktigaste faktiskt inte om SD får 25 eller 30%, det är om MP får under 4.0% eller inte.
Detta parti måste röstas ut ur riksdagen innan de hinner ställa till med ännu mer skada som tar decennier att reparera. Sedan vore det ju trevligt om L gick samma öde till mötes, men det är mindre viktigt.
2018-06-20, 19:26
Medlem
Oj! Jag måste studera siffrorna mer. Jag trodde på SD 23,9% och S 22,5% och jag ERKÄNNER min inkompetens.

Nu vet jag inte hur jag skall lägga mina dagsnoteringar. Också mycket glädjande att Sossarna sjunker. Hur går det nu med skandalerna?

Kommer Hitler-effekten ställa till det eller rusar SD mot att bli största parti? Och alla varningar från Sossar, LO, och hela massmedia?? Kommer det att hindra det rusande lokomotivet SD?
2018-06-20, 19:28
Medlem
Rollinghands avatar
Helle Klein, vad säger du nu? Bedömer du fortfarande att SD kommer att hamna under 4 % i riksdagsvalet?
2018-06-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Din prognos stämde inte riktigt... 28,5% hos Yougov. +5,5 PE.

Detta var nog överraskande för de flesta av oss i denna tråd, minst sagt

Grattis! Jag är förbluffad. Nu har jag svårt att beräkna min egen inkompetensfaktor.... ...
2018-06-20, 19:29
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jo exakt.
Såg debatten i riksdagen idag och det är patetiskt hur man angriper SD för att dom vill ha en omröstning. är som att man vill visa globalisterna hur duktiga man är,att man därmed åsidosätter demokratin verkar man inte har förstånd att förstå.

Löftet om folkomröstning är ett rostbältsargument. Det är osannolikt att det skulle bli majoritet för en Swexit, men det kan vara avgörande för tveksamma s och till och med v-väljare i Norrland att luta över åt sd. Plus en hel del soffliggare. Valdeltagandet är ju traditionellt lägre där EU-motståndet var störst när det begav sig.
2018-06-20, 19:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Sådär går det när man ägnar sig åt afghanamnestier. Jag sa i afghanamnestitråden att det skulle kosta S inte bara valet utan -5% till. 22% nu istället för 28% i SCB för en månad sen.
2018-06-20, 19:30
Medlem
Man börjar ju undra om valet 2018, och SDs siffror, kan bli den största politiska bomben vi sett i Sverige sedan allmänna val infördes? Det kommer få 1968 att framstå som en västanbris,.
2018-06-20, 19:33
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Grattis! Jag är förbluffad. Nu har jag svårt att beräkna min egen inkompetensfaktor.... ...

Du bör nog inte skämmas alltför mycket. Vem av oss i denna tråd hade trott att Yougov skulle komma med denna monstersiffra? Själv gissade jag 24,5-25% för ett par dagar sedan...
2018-06-20, 19:35
Medlem
Grisbrottarens avatar
De flesta de nya väljarna som tillkommit sedan maj, enligt YouGov, tycks SD ha tagit från Centern, vilket ger skäl till dubbel glädje. SD upp 5,5 %-enheter och C ned 3.

Man kan väl hoppas att det är effekterna av Centerns svek med 3 miljarder till vuxna ljugande män som gjort att väljarna övergett dem, då beslutet också var ett gigantiskt svek mot resten av de borgerliga (i den mån man nu ska se C som borgerligt).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in