Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jepp och jag skrev just detta i ett tidigare inlägg. Men det finns liksom rätt och fel sätt att ta sig ur något man ångrar, eller hur?
Ja det är klart! Att böla om "fuckboys" och hänga ut personer på facebook måste ju höra till ett av dom sämre alternativen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Hora , slampa, slyna, madrass, fitta etc etc, Mäns värderingar av kvinnor har styrt hela samhällen och kvinnor har tvingats leva med detta i hundratals år, tvingas fortfarande leva med detta, för fortsatt så kallas ju tjejer för dessa ord, även i Sverige. Kivnnor har även i minst 200 år protesterat över detta. men har er sort lyssnat? nä inte speciellt...så vet du...näää jag tror jag tänker skita i era protester på samma sätt.
Om ni kvinnor har protesterat så länge kanske ni skulle sluta med att vara så flitiga med att använda orden själva. Det borde ju vara första steget kan man tycka. Du får inga protester från mig Merapi, därför jag vill inte begränsa vilka ord du ska tillåtas använda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jag hoppas nästan att det en dag kommer ett gravt kränkande nedvärderande ord för när en man har sex, så att män av er sort får känna på vad ni själva glatt ägnar er åt.
Ja du kan hoppas iallafall men män är inte så lättkränkta av ord och det är därför ord inte håller någon makt över oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
problemet är bara hur vi ska skydda alla dessa snubbar som kör raka kort, aldrig i livet skulle se ner på en tjej för att även hon har sexuella erfarenheter eller är sexuellt aktiv.
Ja det är dom där feministiska männen tror jag, som kvinnor inte vill ligga med eller som man får läsa om i aftonbladet efter ännu en våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
För där är fortsatt en jävligt stor skillnad mellan att kalla en spade för en spade, nämligen dåligt beteende som ex. våldtäkter, sexuella trakasserier, att föra folk bakom ljuset för div nedväderande saker...det ÄR uppenbart dåligt beteende. Dåligt beteende förtjänar att socialt skambeläggas.
Mot att kalla kvinnor för ditt eller datt för att de är kvinnor och kvinnor äger en sexualitet, som inte förtjänar att socialt skambeläggas.
eller hur?
Jag tycker inte att hänga ut folk på en facebook-sida pga missförstånd om "sex eller mer" är rätt väg. Att kalla en slampa för slampa är att kalla en spade för spade. Du tror att män endast skulle kalla en kvinna för slampa för att nedvärdera henne men det fyller en funktion precis som fuckboy fyller en funktion för er kvinnor. Du kan inte försvara det ena ordet och böla om det andra ordet.