2018-06-20, 17:09
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Där kan vi ju vara överens...fuckboy låter ju hur gulligt som helst.
typ hundnamn.
Det händer inte varje dag att vi är överens!
Citera
2018-06-20, 17:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Var ser du att hon var en "creepy stalker"? Jag ser mer att hon satt och väntade på att han skulle höra av sig.

En relation som enbart är på den ena partens villkor är alltid osjysst, så naturligtvis är det inte ok. Det vet vi som är vuxna.

Du kan väl fundera på vad du hade sagt till din dotter som satt väntandes vid telefonen på att det skulle passa honom att träffas. Att hon skulle strunta i honom naturligtvis, och istälet skaffa en kille där relationen var på bådas villkor. Eller?

Det var ingen relation, bara ett ligg. Jag skulle lära henne att ha mer självrespekt än stt bara ligga med någon snubbe som gör henne knäsvag, testa honom ifall han vill ha något mer än sex. Han vill troligen bara ha sex så som män är (speciellt de med många alternativ), så var inte korkad.

Så skulle hon fan inte tillåtas ha smartphone i högstadiet, det är raka vägen till att bli en idiot.
Citera
2018-06-20, 17:10
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Det är negativt och syftar till unga manliga våldtäktsoffer i amerikanska fängelsen, typ. Förmodligen är de som använder ordet inte medvetna om detta dock.

Ja då stämmer det.

Något litet och gulligt man vill ha sex med...
Citera
2018-06-20, 17:11
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Och tydligen vill du också vara med att diskutera. Står dessutom i artikeln att Sanna är 19. Så tydligen resonerar hon fortfarande i vuxen ålder precis som när denna händelse utspelades när hon gick i högstadiet.

Jajajajajajajajavisst. 😄

Men man har ju ej så stor erfarenhet i tonåren. Även fast en 19-åring såklart tror att han/hon är mycket mer mogen än en 16-åring så vet ju vi som är vuxna att njä...
Citera
2018-06-20, 17:12
Medlem
Citat:
Där kan vi ju vara överens...fuckboy låter ju hur gulligt som helst.
typ hundnamn.

Då kan du väl nöja dig med att använda den benämningen för killar som vill bli kallade det. Jag tycker inte fuckboy är gulligt.

En kille tappar intresse för en tjej. Tjejen respekterar inte detta utan blir ännu mer påflugen och kallar honom sedan fuckboy.

Tänk om en kille och tjej skriver lite på en dejtingsajt. Killen uppfattar intresse. Men tjejen tröttnar och vill inte fortsätta diskussionen då hon känner att han ej är rätt för henne. Killen svarar med att bli ännu mer efterhängsen. Vore det då lite gulligt att kalla henne för hora? Hon har ju trots allt lett honom att tro att hon var intresserad.
Citera
2018-06-20, 17:13
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Ja då stämmer det.

Något litet och gulligt man vill ha sex med...

Precis, begreppet är tänkt att förnedra mottagaren av det, typ come here cutie pie, wanna be my fuckboy?
Citera
2018-06-20, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det var ingen relation, bara ett ligg. Jag skulle lära henne att ha mer självrespekt än stt bara ligga med någon snubbe som gör henne knäsvag, testa honom ifall han vill ha något mer än sex. Han vill troligen bara ha sex så som män är (speciellt de med många alternativ), så var inte korkad.

Så skulle hon fan inte tillåtas ha smartphone i högstadiet, det är raka vägen till att bli en idiot.
Fast det var ju visst en relation som gick ut på att han hörde av sig när det passade honom och hon satt och väntade.
Nej, det är inte ok att relationen bara ska vara på den enas villkor.

Det är det du ska lära din dotter, att relationen ska vara på bådas villkor, vare sig hon vill ligga eller inte.
Citera
2018-06-20, 17:14
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
jepp och jag skrev just detta i ett tidigare inlägg. Men det finns liksom rätt och fel sätt att ta sig ur något man ångrar, eller hur?
Ja det är klart! Att böla om "fuckboys" och hänga ut personer på facebook måste ju höra till ett av dom sämre alternativen.

Citat:
Hora , slampa, slyna, madrass, fitta etc etc, Mäns värderingar av kvinnor har styrt hela samhällen och kvinnor har tvingats leva med detta i hundratals år, tvingas fortfarande leva med detta, för fortsatt så kallas ju tjejer för dessa ord, även i Sverige. Kivnnor har även i minst 200 år protesterat över detta. men har er sort lyssnat? nä inte speciellt...så vet du...näää jag tror jag tänker skita i era protester på samma sätt.
Om ni kvinnor har protesterat så länge kanske ni skulle sluta med att vara så flitiga med att använda orden själva. Det borde ju vara första steget kan man tycka. Du får inga protester från mig Merapi, därför jag vill inte begränsa vilka ord du ska tillåtas använda.

Citat:
jag hoppas nästan att det en dag kommer ett gravt kränkande nedvärderande ord för när en man har sex, så att män av er sort får känna på vad ni själva glatt ägnar er åt.
Ja du kan hoppas iallafall men män är inte så lättkränkta av ord och det är därför ord inte håller någon makt över oss.

Citat:
problemet är bara hur vi ska skydda alla dessa snubbar som kör raka kort, aldrig i livet skulle se ner på en tjej för att även hon har sexuella erfarenheter eller är sexuellt aktiv.
Ja det är dom där feministiska männen tror jag, som kvinnor inte vill ligga med eller som man får läsa om i aftonbladet efter ännu en våldtäkt.

Citat:
För där är fortsatt en jävligt stor skillnad mellan att kalla en spade för en spade, nämligen dåligt beteende som ex. våldtäkter, sexuella trakasserier, att föra folk bakom ljuset för div nedväderande saker...det ÄR uppenbart dåligt beteende. Dåligt beteende förtjänar att socialt skambeläggas.

Mot att kalla kvinnor för ditt eller datt för att de är kvinnor och kvinnor äger en sexualitet, som inte förtjänar att socialt skambeläggas.

eller hur?
Jag tycker inte att hänga ut folk på en facebook-sida pga missförstånd om "sex eller mer" är rätt väg. Att kalla en slampa för slampa är att kalla en spade för spade. Du tror att män endast skulle kalla en kvinna för slampa för att nedvärdera henne men det fyller en funktion precis som fuckboy fyller en funktion för er kvinnor. Du kan inte försvara det ena ordet och böla om det andra ordet.
Citera
2018-06-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast det var ju visst en relation som gick ut på att han hörde av sig när det passade honom och hon satt och väntade.
Nej, det är inte ok att relationen bara ska vara på den enas villkor.

Det är det du ska lära din dotter, att relationen ska vara på bådas villkor, vare sig hon vill ligga eller inte.

Och det var väl inte killens fel? Om jag sitter klistrad vid min mobil och väntar på att en kvinna jag är förtjust i ska skriva till mig så är det ju inte hennes fel.
Citera
2018-06-20, 17:22
Medlem
En man och kvinna jobbar på samma arbetsplats. Kvinnan är alltid glad och trevlig när hon pratar med mannen. Mannen uppfattar det som intresse från kvinnans sida. Mannen förklarar att han är förälskad i henne. Kvinnan är inte intresserad av honom mer än som vän och kollega och förklarar detta. Mannen blir sur och känner sig lurad av kvinnan för att hon fick honom att tro att hon var intresserad av något mer.

Så feminister kommer alltså tycka att det var kvinnan som gjorde fel? Eller är det kanske mer troligt att feminister hade ansett att han har entitlement issues, toxic masculinity, misogyni etc? Jämför med debatten om "nice guys" och "friendzone".
Citera
2018-06-20, 17:24
Medlem
Citat:
nej han har bara behandlat henne rätt taskigt.
var han som närmade sig henne, remember.

Vill man bara ha sex, så gå ut med det öppet från början, sluta låtsas.
Man ska komma ihåg att dessa killar oftast är väldigt snygga, och därför eftertraktade. Då kan man ju fråga sig själv varför dom inte bara säger att dom vill ligga direkt. Svaret på den frågan ligger nog i att tjejer är mindre villiga än killar att ha one night stands eller är rädda för att bli stämplade som horor. Ingen kille vill ha en tjej som många andra killar redan legat med(i förhållande) och därför är dessa tjejer rädda för att deras rykte ska förstöra för dom när det kommer till att skaffa ett förhållande senare.

Så med andra ord så hade dom förmodligen inte fått sex ifall dom inte låtsades först.
Citera
2018-06-20, 17:27
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
För övrigt: läser ungdomar ens den tidningen nuförtiden? Den måste rimligen ha en försvinnande liten upplaga. Finns ju så mkt som konkurrerar om folks tid numera.

Ocast presenterar siffror för besök på webbplatsen.

Veckovis:

83 960
UNIKA WEBBLÄSARE

138 625
BESÖK

386 434
SIDVISNINGAR

161 960
Total räckvidd

Källa: https://ocast.com/sv-se/brands/frida-17/stats

För tidningen Frida uppges

78 000
INDIVIDER

4
UTGÅVOR/ÅR

Källa: https://ocast.com/sv-se/brands/frida-17/stats/tidningen-frida-1041

Om det stämmer vet jag inte, men är statistiken korrekt går det väl rätt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in