Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Utredningsinsatsen med hund avslutades för tidigt och uppenbarligen utan information från spaningsledaren PS. På annat sätt kan jag inte tolka hans uttalande (från minnet) "jag
antog dom skulle följa brevlådorna"? Han verkar inte förstå ngt om hundsök ej heller inte tänkt tanken om att en bil kan ha brukats.
Vilken information/hypotes hade spaningsledningen och vad förmedlades vidare till hundsöksledningen?
Samma fråga gäller även vilken information hade polisens kommunikationscentral? Som PS nu skyller fadäsen om "skrikvittnets" samtal.
Är ointresset enbart en slump? I vart fall har det inte verkat i riktning för att lösa mordfallet, snarast tvärtom.
Jag blir

Springare klagar ju på att det är en annan organisation som tar hand om försvinnanden och att de inte sökt "varje meter". Det är alltså inte spaningsledningen som är inkopplad i detta läget.
Om man nu var där direkt efter anmälan om fösvinnandet så borde man väl ha med sig en spårhund. Om vi antar att de hade det men inte fick upp något spår så kan ju det bero på att det inte finns något spår från bostaden. Hon hämtades i bil vid bostaden.