Citat:
Ursprungligen postat av
Medox
Det av bägge föräldrar underskrivna testamentet blev nog trots allt droppen för mig för att väga över att tro att det här handlar om ett gemensamt dubbelmord, förutom att vi dessutom har det gemensamma avskedsbrevet. Jag har försökt att hitta andra förklaringar till de båda underskrifterna men ingen av förklaringarna känns rimliga eller trovärdiga när man petar lite i det.
Att lyckas förfalska ett avskedsbrev så pass att det passerar polisens granskning och ett testamente som skrivs dagarna innan morden sker och som förutsäger exakt det som kommer att hända, filtreras genom polisens utredare, jurister, vittnen, anhöriga och bouppteckning. Grön stämpel från alla på allt! Finns det något scenario där dessa fakta ingår, som skulle kunna ställa det utom rimligt tvivel att Hanna och Oskar gjorde det här tillsammans? Jag är öppen för kreativa tankar och förslag men vilda gissningar som inte backas upp av något, är kanske inte så givande. Går det att hitta en sådan teori som känns mer rimlig, som är mer bortom rimligt tvivel, än den som ligger framför näsan på oss?
Hej Medox!
Du skriver att DU är öppen för kreativa förslag men inga vilda gissningar?
Ursäkta mig men är det DU som avgör vad som är vad?
Jag skriver sällan här. Dels har jag inget att tillföra och vågar inte ha en teori, snarare tusen olika. En sak vet jag och det är att journalister inte släppt detta men för att locket ligger på så tätt har det varit svårt att få fram info.
Jag undrar om du ömmar lika mkt för anhöriga i andra mordfall? Jag har en stark känsla av att det inte är så. Tror det handlar om klasstänk och överdriven respekt för ” högutbildade”
Såvitt jag vet som mamma till fem kottar så finns det inga högutbildade i ämnet föräldraskap.
Såklart har anhöriga ett helvete som alla anhöriga till mördare. För mig är Agnes och Moas liv före katastrofen det viktigaste. Samt att dom inte glöms bort efter sin död. Ett brott har begåtts där rätten till ett fortsatt liv tagits ifrån Agnes och Moa.
Att sätta sig på höga hästar och tala om vad som får skrivas här och inte känns inte ok.
Eftersom att vi vet så lite så är vilda gissningar där man släpper tanken fri lika kreativt som något annat . I min värld alltså. Jag kan ha helt fel men det kan ju du åxå.
Att gradera nyfikenhet på ett bättre eller sämre sätt förstår jag inte. Är övertygad om att alla här bryr sig av omtanke. Vi vill veta vad som hände Agnes och Moa.