2018-06-20, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
gulligt, naivt vad ska man säga.

Kriminella gäng kommer inte sluta sälja narkotika för folk vill köpa narkotika, legalisering av droger skulle ge omedelbar effekt på våldet däremot.

Sälj gräs svamp och kanske syra på systembolaget,då har du halverat inkomsterna till gängen, och kan finansiera missbruksvård bättre.

Andra steget som också behövs omelbart är en avkriminalisering av ALLA droger, heroin,kokain you name it. Vi behöver följa Portugals framgångsrikas experiment. gängen skulle så stå med kukarna i handen och få inkomster.

Kan hålla med, men det är en kontroversiell tanke för en svensk som är uppfödd med
drogförbud. MEN skulle det leda till att denna fruktansvärda handel pyser ut som en ballong kan det vara värt det. För en del offer kommer det att bli, de som knarkar ihjäl sig, fler unga som provar etc. SVÅRT
Citera
2018-06-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Märklig plats välja. Mitt emot ett polishus. Vet någon varför man valde samlas mitt emot Malmös polishus? Verkar helt ologiskt välja när yrkeskriminell.

Tror inte de tänkte på det överhuvudtaget
Citera
2018-06-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twia
Ägaren eller en av ägarna till internetcafeet heter Zi*d *l-Ied*ni.
* = a

Enskild firma i alla fall.
https://www.allabolag.se/850109PPIH/galaxy-cybercafe
Vem är han?

Ja ska kolla vidare. Tack
Citera
2018-06-20, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Märklig plats välja. Mitt emot ett polishus. Vet någon varför man valde samlas mitt emot Malmös polishus? Verkar helt ologiskt välja när yrkeskriminell.
Dom trodde kanske att det skulle skydda dom mot attacker från fientliga klaner?
Citera
2018-06-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
6 sådana hårt belastade blattar sitter naturligtvis inte på samma plats utan bevakning från polisens spanare. Polischefen sa igår i P1 att de kriminella gängen står under ständigt bevakning. Att en och en kan gå under radarn är givet, men inte 6 i grupp som här på det kriminella kaféet. Alltså satt spanare på parkett och såg hela händelseförloppet, men kunde inte med sina pistoler ingripa mot automatvapen. (Helikopterrånet satte polisens handlingsschema, alltid avvakta, någon kan bli dödad). Spanarna satte inte heller efter bilen i sin civila polisbil, eftersom mördarna hade automatvapen. Den kunde lugnt försvinna. Tror inte ens målade polisbilar som kom efter några minuter tog upp jakt eftersom de kunde mötas av automateld. Bäst att invänta insatsstyrkan. Mördarbilen var falskskyltad och inre spaning ger inget på detta.
Spekulationer visst, men annars talar inte polischefen sanning.

Exakt. Tror polisen inte fick förfölja och pratet om vägspärrar sannolikt bluff också. Så fort det gick ut AK47 på radion så läts mördarna komma undan.

Polisen måste utrustas med AK5 i bilarna (de poliser som har gjort lumpen plus glöm kvinnliga poliser). Då kan de på lika villkor matcha de kriminellas vapen som AK47. Med bara en pistol är det godnatt.

Kommer naturligtvis aldrig de röd/gröna genomföra med sitt genustrams så rösta blågult 2018.
Citera
2018-06-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snajje
Blir nog inget besök i Malmö i sommar. För stor risk för liv och lem.

https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-i-malmo-nu-borjar-helvetet/

Tycker det är lite provocerande att vissa vill blåsa upp det "nu blir det ett stort krig i hela stan" mm. Tom. polisen kör den linjen, det har de inte gjort förut. Vad är agendan?
Citera
2018-06-20, 11:52
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbejonk
Otroligt pinsamt att 90% av Malmös äldre fjäskar för Mekky. Jag ser 30+ åriga ”kriminella” män gå på hans rättegångar, besöka honom i häktet, vissa har t.o.m. sjunkit så lågt som att skriva brev till honom under perioden han var häktad. Tittar vi på Om*r Gomorra och flera andras Facebook så hittar vi minst 20 personer som stolt visar upp att de tagit selfies med Amir för att kunna skörda likes på sociala medier. Amir är en shlajftorsk, att han skulle vara fri från berusningsmedel som aftonblaskan påstår är skrattretande. Han är en onormalt kortväxt spinkig inavlad arab. Hans bror är Malmös största jonkare. När han bodde här så kunde han inte ens göra sig förstådd och han rökte konstant från soluppgång till solnedgång.

Jag vill förstå varför dessa mördare glorifieras bland Malmös undre värld. Dessa är människor som sålt sina själar för pengar. De har tagit andra människoliv för att kunna lägga några tusenlappar i fickorna. Det är bokstavligen luffare. Varför tänker människor inte så långt? Titta bara på Kar*m bröderna som figurerat i mordutredningen framför europabageriet. Dessa är också kortväxta spinkiga sandnegrar. Vad som är ännu mer förvirrande är att INGEN av dom har pungkulor när de är ensamma. De kan helt enkelt inte vistas ute utan att ha andra luffare med sig.

När jag ser dessa människor så ser jag ordet pissluffare stämplat i pannan på dom. För troende människor så är dessa redan dömda till det värsta tänkbara efter detta livet. Ändå ser man brushorna kommentera ”må gud ge honom paradiset” och liknande. Hur resonerar man där? Hur kan de ens ha mage att använda ordet Gud i samband med människor som varit delaktiga i mord? Fråga Ma*sem vad den undre världen har att erbjuda. Dessa dödsmarkerade skitungar är alla nerdrogade på kokain och bensodiazepiner för att ens klara av deras mentala tillstånd efter deras handlingar.

Jag som inte pratar utländska eller Malmöitiska undrar vad detta betyder:

"Amir är en shlajftorsk" - Vad är schlajf för något?
"Malmös största jonkare" - Vad är en jonkare för något?

Sorry men är inte insatt i termerna överhuvudtaget. Tack för förhand!
Citera
2018-06-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
När ska det gå in i huvudet på folk att det inte går att integrera slödder från Somalia och mena-länder i det västerländska samhället?

Män från dessa dysfunktionella länder välkomnas in till Sverige av sossarna (för det är sossarna som började släppa in skiten)
och så vips så förändras de när gränsen till Sverige passeras tror de "goda" och blir snälla som lamm och vill gå på fritidsgårdar och spela biljard och dricka saft med bulle. Lite gula och blå ballonger kanske kan hjälpa oxå.

Så tänker sossarna som är totalt utan hjärna.
Nu är jag seriöst arg "hotar" sossekäringen Katrin Stjernfeldt
Inte konstigt det ser ut som det gör i Malmö i synnerhet och i Sverige i allmänhet med personer i beslutsfattande ställning med liknande uttalanden.
Sverige,arma arma land. Bolibompa regerar. Alla får påsar.

Sparka ut sossarna all världens väg i september. Tacksamt ändå att det är sosseväljare i hög grad som stryker med. Man får vara glad för det lilla.

Moderaterna gjorde sitt till. Överensekommelsen om amnesti med miljöpartiet (!) och "öppna ditt hjärta" Reinfeldt. Nog många som vill förtränga nu
Citera
2018-06-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis

Schlajf = Kokain
Jonkare = Knarkare/Heroinist
Citera
2018-06-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis

Shlajf slang för kokain.

Jonk slang för heroin
Citera
2018-06-20, 12:03
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Tackar för svaren! Nya ord men fan inte förvånande betydelse av dem, att en sån skulle vara "ren" är lika skrattretande som valet i höst inte avgörs här på FB. När kommer den nya polismästaren för hela landet att uttala sig starkt? Någon som ens sett den karln, han är ju riktig snut så borde väl kunna lösa detta brott med lite resurser....
Citera
2018-06-20, 12:04
Medlem
falafelmannens avatar
Är det inte samma café där en anställd knivmördade sin chef för 7-8 år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in