Citat:
En policy som var precis lika uttalad från Sydsidan under större delen av dess existens. Inte så konstigt givet att landet tvingades isär mot folkets vilja.
Citat:
Så du hoppas mer på en lynchning än en rättegång.
Nej, antingen att Nordkoreas befolkning, gör som Rumänerna gjorde med Ceaucescu eller Italienarna med Mussolini till exempel, eller genom att befolkningen lämnar ur fanskapet!
Citat:
Det är nog troligt. Du är klassisk kommunisthatare som gärna ignorerar västvärldens alla brott, bara dina hatade kommunister dödas. Själv anser jag tvärtom som jag skrivit här att lagen skall vara lika för alla. Du för väl hålla dig till dina kompisar i McCarthygänget som ser kommunister i varje buske.
Men Du, vid närmare eftertanke, verkar Du och jag ha så diametralt motsatta uppfattningar om både ideologier och statsskick, och deras respektive berättigande idag, så tror inte vi kommer till konsensus i någon fråga.
Citat:
USA är då sannerligen inget demokratiskt föredöme, vare sig på hemmaplan eller utomlands där det flitigt stött diktaturer, och vid ett flertal tillfällen organiserat kupper mot demokratier. Håll dig du till att det är kapitalism du stödjer, det verkar mer ärligt.
Jag blir hellre illa omtyckt, för att försvara en kapitalistisk demokrati och USA, som ett demokratiskt föredöme,