2018-06-20, 10:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Den/de som önskat krig, är familjen Kim, i alla år, för att lägga Sydkorea under sig.

"Vi skall återförena Syd med Nord, om det så måste ske genom ett blodigt krig"
En policy som var precis lika uttalad från Sydsidan under större delen av dess existens. Inte så konstigt givet att landet tvingades isär mot folkets vilja.
Citat:
Nej, antingen att Nordkoreas befolkning, gör som Rumänerna gjorde med Ceaucescu eller Italienarna med Mussolini till exempel, eller genom att befolkningen lämnar ur fanskapet!
Så du hoppas mer på en lynchning än en rättegång.
Citat:
Men Du, vid närmare eftertanke, verkar Du och jag ha så diametralt motsatta uppfattningar om både ideologier och statsskick, och deras respektive berättigande idag, så tror inte vi kommer till konsensus i någon fråga.
Det är nog troligt. Du är klassisk kommunisthatare som gärna ignorerar västvärldens alla brott, bara dina hatade kommunister dödas. Själv anser jag tvärtom som jag skrivit här att lagen skall vara lika för alla. Du för väl hålla dig till dina kompisar i McCarthygänget som ser kommunister i varje buske.
Citat:
Jag blir hellre illa omtyckt, för att försvara en kapitalistisk demokrati och USA, som ett demokratiskt föredöme,
USA är då sannerligen inget demokratiskt föredöme, vare sig på hemmaplan eller utomlands där det flitigt stött diktaturer, och vid ett flertal tillfällen organiserat kupper mot demokratier. Håll dig du till att det är kapitalism du stödjer, det verkar mer ärligt.
Citera
2018-06-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Irrelevant diskussion som inte förs av nyckelspelarna i detta drama så varför ägna ens en sekund till det? Det överlåter jag med varm hand till världens alla snowflakes och Obamasekten.

Med det så vill jag åter säga att Europa än en gång kommer att stå utanför framtida investeringsmöjligheter blockerade av USA att ta initiativet.

Tråkigt att du är så oerhört förblindad och inte inser att FNs medlemsländer är eniga om att Nordkoreas regim bryter mot i stort sett alla kapitel i FNs konventioner om mänskliga rättigheter.

Varför duckar du hela tiden för de oherhörda brotten? Vad är anledningen till att du försvarar dessa brott som är väldigt relevant i Nordkoreafrågan? Kanske en av de viktigaste.

Den frågan kommer långt före dina spekulationer om huruvida Europa har möjlighet att i framtiden kunna investera i Nordkorea.
Citera
2018-06-20, 10:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Tråkigt att du är så oerhört förblindad och inte inser att FNs medlemsländer är eniga om att Nordkoreas regim bryter mot i stort sett alla kapitel i FNs konventioner om mänskliga rättigheter.

Varför duckar du hela tiden för de oherhörda brotten? Vad är anledningen till att du försvarar dessa brott som är väldigt relevant i Nordkoreafrågan? Kanske en av de viktigaste.

Den frågan kommer långt före dina spekulationer om huruvida Europa har möjlighet att i framtiden kunna investera i Nordkorea.
För mig är det viktigaste att det blir fred. Vad har du för agenda?
Citera
2018-06-20, 11:21
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
För mig är det viktigaste att det blir fred. Vad har du för agenda?
Så du håller Kim om ryggen, ”så länge det blir fred?
Citera
2018-06-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
En policy som var precis lika uttalad från Sydsidan under större delen av dess existens. Inte så konstigt givet att landet tvingades isär mot folkets vilja.

Så du hoppas mer på en lynchning än en rättegång.

Det är nog troligt. Du är klassisk kommunisthatare som gärna ignorerar västvärldens alla brott, bara dina hatade kommunister dödas. Själv anser jag tvärtom som jag skrivit här att lagen skall vara lika för alla. Du för väl hålla dig till dina kompisar i McCarthygänget som ser kommunister i varje buske.

USA är då sannerligen inget demokratiskt föredöme, vare sig på hemmaplan eller utomlands där det flitigt stött diktaturer, och vid ett flertal tillfällen organiserat kupper mot demokratier. Håll dig du till att det är kapitalism du stödjer, det verkar mer ärligt.

Du får en chans, att ge exempel på ETT land på denna jord som Du anser vara ETT FÖREDÖME vad gäller:

Demokrati - Humanism - Fri marknadsekonomi

Tack på förhand!
Citera
2018-06-20, 11:29
Avstängd
Citat:
Du får en chans, att ge exempel på ETT land på denna jord som Du anser vara ETT FÖREDÖME vad gäller:

Sverige ligger rätt bra till. Anser du USA vara överlägset?
Citera
2018-06-20, 11:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Folket i Nordkorea vill tydligen ha Kim, det är det enda vi behöver bry oss om. Varför vill du välja ledare åt andra folk?
Citera
2018-06-20, 11:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Tack på förhand!
Det är bara barnsligt trams. Länder har olika förutsättningar, folk har olika religion, kultur mm. Du förstår inte alls betydelsen av ordet demokrati, eller hur? Det är bara ett ord som du slänger dig med när det passar dig. Men egentligen vill du bara att folk skall välja det du gillar. Och om de inte gör det, så skall de bekämpas och förtryckas.

Jag tycker du skall ägna dig åt lite eftertanke.
Citera
2018-06-20, 11:35
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Folket i Nordkorea vill tydligen ha Kim, det är det enda vi behöver bry oss om. Varför vill du välja ledare åt andra folk?

Vad fan vet du om vad folket i Nordkorea vill? Du tror ju på allvar att folk får välja saker och ting i en-parti-staten Nordkorea.
Citera
2018-06-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Sverige ligger rätt bra till. Anser du USA vara överlägset?

USA - Schweiz - Kanada - AUS/NZ i första hand.

SWE/NOR/DAN/FIN/ISL - FRA - TYS - UK i andra hand.
Citera
2018-06-20, 11:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Väx up och var inte så korkad. Du är på ett forum där man bör ha en anständig förståelse för geopolitiska frågor för att delta i diskussionerna. Jag håller ingen om ryggen. Det här är ingen tävling där man hejar på bästa lag. Jag har sett att en förutsättning för freden är just det som har erbjudits NK nämligen ett avslut av "the War Games". Det är liksom det som har förhindrat och saboterat alla tidigare försök. Sedan får man hålla sina egna känslor i schack och vara lite pragmatisk. Jag tror att alla i NK nu kommer att få det riktigt mycket bättre och det snabbt; i synnerhet de som sitter i ev. Gulag-läger som relativt sett nog är de största vinnarna av freden.
Citera
2018-06-20, 11:42
Medlem
Citat:
Väx up och var inte så korkad. Du är på ett forum där man bör ha en anständig förståelse för geopolitiska frågor för att delta i diskussionerna. Jag håller ingen om ryggen. Det här är ingen tävling där man hejar på bästa lag. Jag har sett att en förutsättning för freden är just det som har erbjudits NK nämligen ett avslut av "the War Games". Det är liksom det som har förhindrat och saboterat alla tidigare försök. Sedan får man hålla sina egna känslor i schack och vara lite pragmatisk. Jag tror att alla i NK nu kommer att få det riktigt mycket bättre och det snabbt; i synnerhet de som sitter i ev. Gulag-läger som relativt sett nog är de största vinnarna av freden.

Skulle Du stödja ett folkligt uppror och en "Revolution", i Nordkorea, och om befolkningen började bli slaktade?

Skulle Du lämna dom ifred eller stödja ett ingripande av FN och västliga demokratier, för att förhindra ett folkmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in