2018-06-20, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Enl NA var dörren inte låst"... det är bara uppgifter från Dig att "om den har motorlås" har Du vetskap om att det är så? Enl andra i tråden är dom inte säkra på att det är så... Lena har lämnat sitt hem av en eller annan anledning det är uppenbart. Förstår inte riktigt vilken betydelse det skulle ha i fallet, om den stod på glänt eller var stängd (olåst eller ej). Om Lena skulle träffa någon frivilligt en stund (trodde så klart inte att det var en blivande GM)...
Jag tycker det ör en stor och väsentlig skillnad på stängd och olåst eller på vid gavel! Det var väl troligen barn hemma?!
Citera
2018-06-20, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tycker det ör en stor och väsentlig skillnad på stängd och olåst eller på vid gavel! Det var väl troligen barn hemma?!
"På vid gavel" vad har Du fått det ifrån... och var har Du fått ifrån att det var motorlås på dörren? Det var ev barn hemma och jag kan inte förstå att man kan lämna dom ens en timme själva sen kväll/natt som hon tydligen gjort vid ett flertal tillfällen (oavsett låst dörr eller ej).
Citera
2018-06-20, 07:58
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
"Enl NA var dörren inte låst"... det är bara uppgifter från Dig att "om den har motorlås" har Du vetskap om att det är så? Enl andra i tråden är dom inte säkra på att det är så... Lena har lämnat sitt hem av en eller annan anledning det är uppenbart. Förstår inte riktigt vilken betydelse det skulle ha i fallet, om den stod på glänt eller var stängd (olåst eller ej). Om Lena skulle träffa någon frivilligt en stund (trodde så klart inte att det var en blivande GM)...

Bild på Lenas dörr http://forumbilder.se/H76LN/725e97c5-0f3b-4f3a-b3d8-7fe893a4ec42
Citera
2018-06-20, 07:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Springares chef som gav honom uppdraget visste (borde veta) att han skulle ha semester, ligger ansvaret hos Springare eller chefen att se till att utredningen fortsätter med hundförare mm? Kan man tänka sig att ledningen vill ha någon att skylla på när inte utredningen fortsatt utan avbrott? Springare är nog obekväm som säger vad han tycker (även mot chefer).

Stod det inte i någon artikel att Springares chef också fick avgå?
Citera
2018-06-20, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Bild på Lenas dörr http://forumbilder.se/H76LN/725e97c5-0f3b-4f3a-b3d8-7fe893a4ec42
Tack för bilden... kan man av den avgöra om det är motorlås eller ej? Jag begriper mig inte på det...
Citera
2018-06-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag är vet inte om det var hans chef... som har hand om personal/vem som gör vad...
Citera
2018-06-20, 08:06
Medlem
Citat:
"På vid gavel" vad har Du fått det ifrån... och var har Du fått ifrån att det var motorlås på dörren? Det var ev barn hemma och jag kan inte förstå att man kan lämna dom ens en timme själva sen kväll/natt som hon tydligen gjort vid ett flertal tillfällen (oavsett låst dörr eller ej).
Har hört från dom (två oberoende) som besökt henne, att hon har motorlås med kod (smart med barn som lätt tappar nycklar, personlig reflektion).
Det betyder att om man stänger dörren, så låser den. Alltså var den på vid gavel?!
Finns det andra möjligheter???
Citera
2018-06-20, 08:07
Medlem
Citat:
Ja båda kommer att omplaceras.
Citera
2018-06-20, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har hört från dom (två oberoende) som besökt henne, att hon har motorlås med kod (smart med barn som lätt tappar nycklar, personlig reflektion).
Det betyder att om man stänger dörren, så låser den. Alltså var den på vid gavel?!
Finns det andra möjligheter???
Ja Du verkar ha hört mycket... från att "stå på vid gavel" till att inte gå helt i lås uppfattar jag som att dörren skulle stå helt öppen... men jag förstår fortfarande inte vad Du vill komma med vilken skillnad det gör i fallet... Kan Du förklara... mot eller för SD som MGM?
Citera
2018-06-20, 08:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ur NA:
Citat:
Det var i fredags som biträdande spaningschefen Peter Springare och chefen för grova brott, Jonas Rydén, blev kallade till ett möte i polishuset och fick veta att polisledningen inte längre hade förtroende för dem.
Citera
2018-06-20, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ur NA:
De båda ska omplaceras.
Citera
2018-06-20, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De båda ska omplaceras.
OK, ska bli intressant om vi får reda på vad facket säger som dom blandat in... undrar vad som ligger bakom???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in