2018-06-20, 00:55
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Ovan : Kommer förmodligen att avlida. Respiratorer ska stängas av och familjen underrättas.

Överlever inte midsommar.

& Så var dom fyra....
Då blir det massmord enligt FBI:s kriterier. Undrar om planen var att döda så många som möjligt eller endast en (den som enligt utsago hade skottsäker väst)?
Citera
2018-06-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ovan : Kommer förmodligen att avlida. Respiratorer ska stängas av och familjen underrättas.

Överlever inte midsommar.

& Så var dom fyra....

Ok, troligen hjärndöd i så fall. De gör tester vilket tar ute tid innan de kan avsluta helt. Du har haft rätt i allt du sagt tidigare i tråden så det är högts troligt det blir fyra döda snart då. Vilken avstämning någon gjorde med denna skjutning minst sagt. En klar maktdemonstration.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
De utkastade tomhylsorna från en automatkarbin kan gå hyfsat rakt fram. Vete fan hur, men så är det. Måste vara nåt elektroniskt.

Det är alltså inte orimligt att skytten satt inne i en bil. Kanske dags att ta in alla Malmös gängkriminella på hörselprov?
- Har du skjutit automatkarbin inne i en bil?

- VA?!?

Dom kan gå lite hur som helst men som regel kan man säga att dom ut till höger med varierande vinkel.

Av bilden att döma stod/satt skytten rakt framför dörren i princip och sköt från max 3-4 m håll

Om det inte va en scorpion såklart, den kastar hylsorna rakt upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Så familjen är fortfarande inte underrättad om vad som skett?.

Jo men jag antar att familjen måste fatta beslutet om att man ska avsluta respiratorn? Jag vet faktiskt inte rutinen, han var stabil imorse men läget har kraftigt försämrats och enligt mina uppgifter är han i princip död men maskiner håller honom i livet.
Citera
2018-06-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ok, troligen hjärndöd i så fall. De gör tester vilket tar ute tid innan de kan avsluta helt. Du har haft rätt i allt du sagt tidigare i tråden så det är högts troligt det blir fyra döda snart då. Vilken avstämning någon gjorde med denna skjutning minst sagt. En klar maktdemonstration.

Osäker på rutinerna om jag ska vara helt ärlig men han var stabil imorse vilket polisen bekräftade på sin presskonferens men kan vara någon hjärnblödning eller dylikt som satte punkt.
Ska vara en grönsak om doktorerna ska ha underrättat anhöriga att inget kan göras.
Citera
2018-06-20, 00:59
Medlem
Någon svamlade tidigare i tråden om ett magasin som lämnats på platsen, va detta en fabulering eller finns det en bra källa?
Citera
2018-06-20, 01:01
Medlem
Citat:
Jo men jag antar att familjen måste fatta beslutet om att man ska avsluta respiratorn? Jag vet faktiskt inte rutinen, han var stabil imorse men läget har kraftigt försämrats och enligt mina uppgifter är han i princip död men maskiner håller honom i livet.
Tack för rapportering hela dagen! Det var snällt gjort!
Citera
2018-06-20, 01:02
Medlem
Marskens avatar
Jag tror att det är knark, rap-musik och GTA-spel som är roten till det onda här, samt låg IQ.

Vem som helst kan bli vad som helst i Sverige.

Vi har ett fantastiskt socialt skyddsnät samt generösa bidrag till de som inte bidrar enligt egen förmåga till den gemensamma välfärden. Det var OK.

Snart måste yxan börja gå...
Citera
Medlem
Citat:
Osäker på rutinerna om jag ska vara helt ärlig men han var stabil imorse vilket polisen bekräftade på sin presskonferens men kan vara någon hjärnblödning eller dylikt som satte punkt.
Ska vara en grönsak om doktorerna ska ha underrättat anhöriga att inget kan göras.
skjuten genom ögat var det någon som sa så inte oväntat!
Citera
Medlem
tobbejonks avatar
Citat:

Det stämmer mycket väl. I sådana fall är han som du säger hjärndöd och kan hållas ”vid liv” med respirator, men han är icke-responsiv, där måste familjen eller närmsta anhörig bestämma om han ska förbli en grönsak eller om slangarna dras och han får somna in. Är det verkligen Ba*aa? Jag var stensäker på att han satt inne.
Citera
2018-06-20, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbejonk
Det stämmer mycket väl. I sådana fall är han som du säger hjärndöd och kan hållas ”vid liv” med respirator, men han är icke-responsiv, där måste familjen eller närmsta anhörig bestämma om han ska förbli en grönsak eller om slangarna dras och han får somna in. Är det verkligen Ba*aa? Jag var stensäker på att han satt inne.
Någon skrev att han kallades grodan
Citera
2018-06-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbejonk

Alltså jag skrev först att det var han, men det är fel.
Anledningen till varför jag skrev att det var han var eftersom han var inblandad i fallet "knarkkartan" såhär skriver SDS : SKADAD 29-åring, kopplas till ett narkotikanätverk med en bas på Lindängen. Och till utredningen om den så kallade knarkkartan – en härva med vapen, mordförsök och ett nedgrävt kokainparti värt hundratusentals kronor.

Kan han ha fått permission? Vem mer var inblandad i det ovan som stämmer överens med åldern? Jag får nog hoppa den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in