Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
Nej, jag missar ingenting. Du glömmer, att väljare överlag ofta är känslostyrda. Det är bara en liten del som tilltalas av sunt förnuft och en välartikulerad partiledare.
Nu är du ute och snurrar igen. Var glömmer jag det?
Jag håller mig bara till fakta. Men nu sa du faktiskt något som är helt sant: "sunt förnuft och en välartikulerad partiledare" räcker bara en viss bit. Men AfS som helhet jobbar på många olika sätt: flygbladskampanjer med action, och torgmötena får väl sägas vara multimediala, Kokta Grodan är full av humor och småsnack, m.m.
Men precis innan du skrev det, tänkte jag just på hur de yngre generationerna (GKs ålder och yngre) inte bara har svårt att relatera till ett allvarligt känslouttryck, utan faktiskt har genuint svårt att ta till sig ett rent verbalt budskap. ADHD-generationen har såklart svårt att sitta still och koncentrera sig i
en hel kvart, om det inte är utblandat med glada tillrop och flashiga bilder som far förbi (och helst en interaktiv touch-screen någonstans).
Jag lyssnade på James Allsup och Nicolas Fuentes (amerikansk Alt-Right) som diskuterade hur svårt de hade för att läsa böcker, att de kom max en halvsida, sedan var de tvungna att kolla sin smart-phone igen (och igen och igen). Jag blev liksom förbluffad, eftersom dessa två herrar tillhör dem som jag uppfattar ha huvudet på skaft i den generationen. Ändå är deras hjärnor väsentligen förstörda i detta avseende.
Just precis därför menar jag att det var extra bra att Kasselstrand höll sitt tal på detta vis. För de äldre så inger det förtroende (och en ton man väldigt länge saknat). För de yngre, så får de något de behöver lära sig och förstå.