2018-06-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Han hade sysslat med kriminalitet i 26 år och vi ska applodera att han slutade. Då gör vi det.
Precis och har man lagt av sitter man inte och skyddar en som visar upp revolvern i livechatt.
Citera
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Nu beväpnar sig alla. En pistol i Malmö idag låg på 25.000(!!).
Hoppas polisen genomsöker bilar.

Helt jävla skandalöst att dom idag gjorde 0(!!) Husransakningar. Värdelösa.
Är det inget inflöde av vapen och handgranater numera ?? Är det stopp i grosistledet ?
Det blir en het sommar. Det kan ju spåra ur helt och hållet om alla skall ta hämnd på alla .Troligen många som är ganska nojiga nu.
Citera
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzy
Intressant sommar 2018

Den kalendariska sommaren börjar med dagen för sommarsolståndet, som detta år 2018 infaller i övermorgon torsdag den 21 juni.

Almanackan 2018
Senast redigerad av kafu 2018-06-19 kl. 23:26.
Citera
2018-06-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Vet man om skytten var i bilen eller gick ut? Vill man ha krutstänk i bilen?

Vem var det som sålde dem? Någon som var där har ju garanterat sålt ut.

Det som också talar emot en bil är att den borde troligen ha hittats utbränd efteråt. Fanns ju alldeles för stor risk att vittnen kan beskriva bilen och föraren. En av Malmös mest trafikerad gata.
Citera
2018-06-19, 23:24
Medlem
Citat:
Det som också talar emot en bil är att den borde troligen ha hittats utbränd efteråt. Fanns ju alldeles för stor risk att vittnen kan beskriva bilen och föraren. En av Malmös mest trafikerad gata.

Yes, speciellt om GM sköt inne i bilen. Då eldar man bilen.

Någon här i tråden skrev att M-falang(tror jag) var där 20 sekunder efter skottlossning och drog in folk i bilen - kan det vara denna bil polisen letade efter i början?
Citera
2018-06-19, 23:24
Medlem
Jag vet inte om detta nämnts i tråden, men skytten har stått på samma sida av gatan som internetcafé är. Med andra ord samma sida av gatan där bo blev skjutna.

O Gm kan inte ha stått allt för långt ifrån, det ser man från de hylsor som ligger på trottoaren. De flyger inte så långt ifrån geväret. Skulle säga max 5-10 meter knappt de.

Alla hylsor ligger på trottoaren nästan framför dörren till cafet. Så gm måste ha stått väldigt nära, vilket oxå förklarar hur han kunde träffa alla.

Det kan vara så att gm satt i bil intill trottoaren o vänta o när bo gick ut så börja han skjuta på nära håll.
Citera
2018-06-19, 23:26
Medlem
tobbejonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Yes, speciellt om GM sköt inne i bilen. Då eldar man bilen.

Någon här i tråden skrev att M-falang(tror jag) var där 20 sekunder efter skottlossning och drog in folk i bilen - kan det vara denna bil polisen letade efter i början?

Kan det vara så att han redan var på plats från början, sprang in i sin bil och sedan började lasta in? Att sex killar från samma krets var på caféet kan antagligen tyda på att de haft någon form av träff där inne, därav att man sett flera gestalter från M-grupperingen både på plats och vid akuten.
Citera
2018-06-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legenden
Glock i låda? Sånt som småbarnen gick runt och babblade om förut...
Vem fan smugglar vapen i medföljande lådor? Fyller du tanken med 5 glock med lådor eller 20 utan?

Aldrig sett nån sälja med tillhörande låda, möjligtvis att nåt cp sålt sin privata från butiken i ”låda” men det är nog extremt ovanligt....
Visa mig en förundersökning där lådor har hittats i samband med beslag så ska jag pussa dina fötter.

Jag har med egna ögon sett den klassiska glocklådan om du vet hur en sån ser ut.

Om du ger mig någon dag ska jag även hitta en eller två fupar, men ur minnet så beslagtogs en glock i LÅDA, hittades i ett källarförråd fast i det "gemensamma utrymmet" om du förstår, även ammunition i påsar hittades m39B, tror det va i gbg, kan ha varit i samband med hussein chit innan han knäpptes 2015.

Du har fel, men jag förstår logiken i logistiken du nämner. Men det finns kunder till allt även exklusiva vapen som är väldigt ovanliga och kunder som betalar för dom...allt handlar inte om det praktiska.

Sen ska jag tillägga att folk som tar in vapen även kan köpa licensfria tillbehör i efterhand, tex lådor.
Citera
Medlem
Citat:
Danska mercor? Utveckla.

Släktingar på besök från andra sidan bron .
Citera
Medlem
Börjas sättas upp lappar nu i området.

https://m.imgur.com/a/d8AFhfR
Citera
2018-06-19, 23:28
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4hands
Med tanke på platsen det hände på igår så skulle Malmö behöva ha en övervakningskamera i stort sett i varje hushörn. Något som aldrig kommer att ske.

Med tanke på att samtliga var kända av Polisen så handlar lösningen nog mer om lagar och framförallt hur dessa tillämpas. Det är där som förändringen behöver ske mot gängen.
Kamera i varje gathörn.Omöjligt ? Inte alls är mitt svar.Åk till London. Där finns CCTV överallt.10 000 tals. Enormt övervaknings system.
Kamera övervakning skulle hjälpa att binda GM till brottsplatsen. Även att förebygga brott.
Det är skrämmande att det flyter runt militärt material bland gangsters i Malmö. Det är polisen jobb att se till att det inte är så.
Självsaneringen som tydligen är på gång kanske har en effekt.
Citera
2018-06-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Allvarligt!! Är väl bara vår/väder dom klippt pga att dom hade intensivspan där.

Vilka har dom fått fast i Malmö??? Inte unga grabben vid busshållplatsen 2016 iaf, inte tandläkare blatten heller.. inget under 2017 heller.

Svammleri (och då skall vi inte ens prata om uppklarningsprocenten vid gäng våldtäkterna som skett sen 2010)

Killarna i vårväder torskade pga sin egen jävla låga iq, dom gick tillbaks till flyktbilen dagen efter morden för att hämta mordvapnen och vid det laget hade polisen redan hittat bilen och satt span på den.+ lite annat iq befriade misstag.

knappast polisens förtjänst, snutarna som satt i holkarna och spanade mot krogen lyckades inte ens knäppa bilder eller få händelsen på film TROTS uppsatta kameror som användes bara timmen innan morden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in