Citat:
Ursprungligen postat av
legenden
Glock i låda? Sånt som småbarnen gick runt och babblade om förut...
Vem fan smugglar vapen i medföljande lådor? Fyller du tanken med 5 glock med lådor eller 20 utan?
Aldrig sett nån sälja med tillhörande låda, möjligtvis att nåt cp sålt sin privata från butiken i ”låda” men det är nog extremt ovanligt....
Visa mig en förundersökning där lådor har hittats i samband med beslag så ska jag pussa dina fötter.
Jag har med egna ögon sett den klassiska glocklådan om du vet hur en sån ser ut.
Om du ger mig någon dag ska jag även hitta en eller två fupar, men ur minnet så beslagtogs en glock i LÅDA, hittades i ett källarförråd fast i det "gemensamma utrymmet" om du förstår, även ammunition i påsar hittades m39B, tror det va i gbg, kan ha varit i samband med hussein chit innan han knäpptes 2015.
Du har fel, men jag förstår logiken i logistiken du nämner. Men det finns kunder till allt även exklusiva vapen som är väldigt ovanliga och kunder som betalar för dom...allt handlar inte om det praktiska.
Sen ska jag tillägga att folk som tar in vapen även kan köpa licensfria tillbehör i efterhand, tex lådor.