2018-06-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Vet inte faktiskt, gissar på bil sållart.
det var så kaotiskt så att tillomed måltavlan sprang ut på andra sidan gatan och tillbaks några trodde skotten brann innifrån

Skytten kan ha varit på plats till fots. Skjuter. Bil kör fram och GM kastar in vapnet i bilen som kör iväg. GM promenerar där ifrån utan vapen. Blir han tagen har han inga vapen på sig. Det är betydligt större chans att avlossa dödande skott stående än i en rullande bil.

Säger inte det var så, men man bör nog inte utesluta några möjligheter.
Citera
2018-06-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Då måste de varit militär helikoptern över Malmö för nåt var det..

Du menar ambulanshelikoptern mellan Bornholm och Rigshospitalet i Köpenhamn. Kan det ha varit för jag hörde det också.
Polis helikoptern lyfte dock ute vid Sturup strax efter 19, om de varit nere o tankat eller gick på passet då det vet jag inte.

Vilket som så lär det bli mera flygande nu efter detta, kanske inte så intensivt som för ett par år sedan med långa låga nattflygningar, men lite störande för buset över kända adresser och förtroende skapande helikopterljud för gemene man.

Har det framkommit någon som helst information om Polisens aktiviteter, inbrytningar, kontroller på kända adresser som get lite bonus gripande. Har inte läst om något sådan alls.
Citera
2018-06-19, 21:47
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Känns som att någon sålt ut de skjutna, blir säkert mycket interna uppgörelser nu.
Bara hoppas att det sköts snyggare eller mer diskret så inte polisen och politikerna vaknar,
Citera
2018-06-19, 21:48
Medlem
Nån nämnde Elzein tidigt i tråden. Kan dem vara inblandade? Hämnd för han som blev släckt i bilen? Han Amin delade ett foto på sin bror idag, dagen efter alla dessa mord. kanske ett kryptiskt meddelande. Eller så är dem såna små som skriker mycket men inte mer.
Citera
2018-06-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4hands
Du menar ambulanshelikoptern mellan Bornholm och Rigshospitalet i Köpenhamn. Kan det ha varit för jag hörde det också.
Polis helikoptern lyfte dock ute vid Sturup strax efter 19, om de varit nere o tankat eller gick på passet då det vet jag inte.

Vilket som så lär det bli mera flygande nu efter detta, kanske inte så intensivt som för ett par år sedan med långa låga nattflygningar, men lite störande för buset över kända adresser och förtroende skapande helikopterljud för gemene man.

Har det framkommit någon som helst information om Polisens aktiviteter, inbrytningar, kontroller på kända adresser som get lite bonus gripande. Har inte läst om något sådan alls.

Däremot var det en helikopter igår ca 21.30, västra Malmö, lågt och länge. Alltså tvärs över stan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Skytten kan ha varit på plats till fots. Skjuter. Bil kör fram och GM kastar in vapnet i bilen som kör iväg. GM promenerar där ifrån utan vapen. Blir han tagen har han inga vapen på sig. Det är betydligt större chans att avlossa dödande skott stående än i en rullande bil.

Säger inte det var så, men man bör nog inte utesluta några möjligheter.

Med tanke på alla vittnena som måste ha varit där så måste Polisen ha full koll på hur det hela gick till vid det här laget.

Skjuta från en rullande bil, 20-25 skott och träffa 6 personer varav tre dör nästa direkt är skickligt. Definitiv inte ett förstagångs skjut.
Citera
Medlem
Som jag skrev innan verkar det alltså inte som att man ska kolla på vem som dött. Utan mekky verkar ha varit måltavla. Då han är misstänkt för ett par mord så kan hämnd vara motiv.

Första jag tänker på är Mekawi. Någon nämnde El Zein. Vilka ha vi mer?

Hämnden är iallafall inte klar så den gode mekky får nog se sig om över axeln framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Vilket är imponerande då det rapporteras samma sak i Landskrona (just nu). Och mig veterligen har vi bara en i Skåne. Närmaste nummer 2 är i Göteborg. Dessutom bor jag i innestaden och hör inget. Och med tanke på att det precis skett en händelse i Landskrona tror jag mer på att den är där.

Jag både såg och hörde polishelikoptern över Rörajöstaden för 10-15 minuter sedan. Flög från norr längs med Drottninggatan i riktning mot centrum.
Citera
2018-06-19, 21:53
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Enligt mina uppgifter så har polisen ABSOLUT ingenting att gå på, det enda dom har i nuläget är dom gamla konflikterna (som alla vi här också vet om) samt i princip vilka som har tjafsat med vilka. Man har inga misstänkta, man vet inte ens hur många som sköt (!) man vet inte vart dom flydde och man har ingen aning vilket område dom kan komma ifrån.
Varit lite mer bevakning på Hermosdahl/Holma/Kroksbäck och Seved.

Sanna mina ord - detta kommer inte lösas.
Det vore väl inget nytt, att svensk polis skulle lösa ett brott värre än fortkörning eller rattfylleri är snarare ett mirakel och så sker oftast med hjälp av allmänheten. När det handlar om dessa gangsters och deras laglösa områden kommer som sagt inte särskilt många vittnesmål in till dem som är trovärdiga.
Citera
2018-06-19, 21:55
Medlem
Att tro att svensk polis skulle reda ut sån här sörja är otänkbart. Det är poliser som i huvudsak är ute och sätter fast produktiva medborgare som har mobilen i handen när de kör bil, eller är ute och bankar folk i ryggen för de är fulla, eller någon som har en knarkcigarett på stan. Någon högre kompetens i poliskåren finns inte. Någon stake har de absolut inte. Nu är de väl dessutom snart närmare 50% kvinnor i yttre tjänst.

Det är synd att det blivit så här men vårt fortsatta förnekande av fakta och rationalitet kommer knappast göra saker och ting bättre.
Citera
2018-06-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diaflex
Jag både såg och hörde polishelikoptern över Rörajöstaden för 10-15 minuter sedan. Flög från norr längs med Drottninggatan i riktning mot centrum.
Nej ingen helikopter har hörts i närheten av Rörsjöstaden-ikväll- jag är på plats.
Citera
2018-06-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej ingen helikopter har hörts i närheten av Rörsjöstaden-ikväll- jag är på plats.

Jo jag har själv stått och TITTAT på den. Men den flög bara förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in