2018-06-19, 21:29
Medlem
[quote=moshes|64391467]Rätt- tror inte heller att det är ett tillhåll för kriminella- även svenska killar,
med skatebräda hållit till där-
jag har själv varit in och fått "laglig" hjälp därinne. Då var det fullsatt med blonda.
Två unga killar hade ansvaret i lokalen -och minns inte alls att de var av utländsk härkomst- var för några år sedan.
Men att falang brodern dök upp på mord platsen-är rätt konstigt. Så lägligt![/QU

Expressen som skrev att det var ett tillhåll för M-falangen
Citera
2018-06-19, 21:29
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Men som bratte888 alltid säger.. mekkys tid kommer. Denna gången är den nära
Tror han lämnar malmö nu, stannar han så är han så gott som död
Citera
2018-06-19, 21:30
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Hur försvann gm, sprang han eller hoppade in i en bil?

Vet inte faktiskt, gissar på bil sållart.
det var så kaotiskt så att tillomed måltavlan sprang ut på andra sidan gatan och tillbaks några trodde skotten brann innifrån
Citera
2018-06-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohfyfarao
Helikopter cirkulerar över Malmö innerstad nu

Vilket är imponerande då det rapporteras samma sak i Landskrona (just nu). Och mig veterligen har vi bara en i Skåne. Närmaste nummer 2 är i Göteborg. Dessutom bor jag i innestaden och hör inget. Och med tanke på att det precis skett en händelse i Landskrona tror jag mer på att den är där.
Citera
2018-06-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Vilket är imponerande då det rapporteras samma sak i Landskrona (just nu). Och mig veterligen har vi bara en i Skåne. Närmaste nummer 2 är i Göteborg. Dessutom bor jag i innestaden och hör inget. Och med tanke på att det precis skett en händelse i Landskrona tror jag mer på att den är där.

Då måste de varit militär helikoptern över Malmö för nåt var det..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Är det inte en sjukt sammanträffande att den killen just råkade komma förbi? eller va han där för att plocka upp dom, det förklarar det isåfall.

Reagerade också på det, men det troliga är nog mer att det är hans bil de följt till platsen.
Citera
Medlem
Citat:
Fel teori.
Det är inte lilla chicago här

Fast just det där med mobiltelefoner nämner en av bröderna Mekawi i en av FUP:arna. Minns jag rätt misstänkte han att hans bror mördades för den eller nått liknande!
Citera
2018-06-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens

Nej jag hör den inte heller längre men den var här och flög väl vidare då.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Möjligen kopplat till skottlossningen i Landskrona.
https://www.flashback.org/showthread.php?p=64391209&posted=1#p64391209
Aha. Jag såg helikoptern på väg norrut mot Landskrona, misstänkte att det hade smällt även där.
Citera
Medlem
Citat:
Vet inte faktiskt, gissar på bil sållart.
det var så kaotiskt så att tillomed måltavlan sprang ut på andra sidan gatan och tillbaks några trodde skotten brann innifrån

Skotten har avlossats på väldigt nära avstånd och man kan se kulhålen i vägg och rutor att de var ämnade för att döda. Alltså i huvudhöjd. Kulhålen sitter högt. Avstånd var nog inte mer än 3-4 meter max. Därav sannolikt att fler skott varit dödande. Inga spår av rivstart eller inbromsning på plats. GM måste varit iskalla.
Citera
2018-06-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Då måste de varit militär helikoptern över Malmö för nåt var det..

Finns inga militärhelikopter här nere. Däremot flyger ibland danska försvaret ambulanstransporter från Köpenhamn till och från Bornholm. Men de brukar flyga söder om Malmö. Finns inte heller något taxihelikopter numera. Den är nedlagd. Du kanske förväxlat det med annat ljud.
Citera
2018-06-19, 21:41
Medlem
Kvällsposten påstår att den döda 19-åringen skall varit bästa vän med Amir Mekky och att 19-åringen kommer från Holma. Vad är namnet?
Sen är jag nyfiken på 32-åringen som har kopplingar till M-falangen, han ska ha varit misstänkt för delaktighet i mordet på Ashkan på Mobilia, inte är det Gibara väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in