2018-06-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Orkar inte läsa hela tråden. Tillhör döda/skadade samma kriminellt gäng eller flera revaliserade? Kan "tredje makten" vara inblandad?

I gamla Sovjet på 1990-talet när kriminella härjade som mest och polisen höll att tappa kontrollen över hela städer körde polisen med "provokativa" likvideringar. Dvs de sköt/sprängde ngn högt uppsatt medlem i gäng X och plantersde spår som ledde till gäng Z...Sen åkte man bara runt och plockade lik efter gangsters som likviderade varandra. På en del platser var det rätt effektivt...fast den korrupta polismakten själv började kontrollera och mjölka vissa brancher som t ex prostution.

Samma tanke snuddade mig med. De hade 2000? anmälningar senaste åren..(ska kolla uppgifter sen, men det var enormt hög siffra-tyder på att de bevakats av polisen, är de "ledsna" att de försvinner..nja)
Citera
2018-06-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixt-Gordon
Läste lite om AK47an 600skott/min, borde iaf bli 10skott/sek !!!

Jag vet inte hur många skott han bränner av på videon, "låter" som några st bara men vad vet jag ?

Vanligast är mag med 30 skott vilket ger 3 sek. Finns både större och mindre magasin.
Citera
2018-06-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Någon som kommer ihåg vad Bratte888 skrev för något år sedan? Han fick rätt ........

Han hade många rätt, var har han tagit vägen ??
Citera
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Vad kommer hända med det där Internetkaféet, måste väl vara kört att fortsätta efter vad som hänt?

Vem skulle frivilligt gå dit efter det som hände igår?

Då finns det många ställen du inte skulle besöka två gånger, hur är det med Drottninggatan i sthlm, tänk om akilov #2 kommer i lastbil. Du hör själv hur löjligt det låter. Blixten slår sällan ner på samma ställe två gånger.
Citera
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Gällande Hong Nemo så är det intressant, han lever ju ganska "öppet" jag tror inte jag överdriver när jag säger att han vistas ute 12 timmar om dygnet. Spelar ingen roll var i staden du vistas så kommer du att se Hong på ett café fil eller dylikt, oftast med grovt kriminella element.

För övrigt, samlingsspoten för dessa individer är numera cirka 15 meter ifrån Turning Turso. Ett café som tillhandahåller vattenpipor. Vill man inte råka ut för verkningseld rekommenderar jag en att inte sitta i närheten av det cafét. Westside La Marina heter stället ägs av Mohammad Reza Tourani (f. 1967)

Hong sågs till flera gånger igår på olika platser i Malmö. Så du har rätt med att han vistas öppet. Dock var han med några småttingar som han tror sig gå säkert med.

Kommer inte ta långt tid innan någon kommer bakom honom och bränner av skott .
Citera
2018-06-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-i-malmo-nu-borjar-helvetet/
Där kom svaret på min gissning Cafeet är ju tydligen enligt artikeln ett tillhåll för just dom här idioterna. e väl bara vänta på dom utanför om dom väl gått in. vapnet känns ocksålite valt för att döda, mycket anslagsenergi i dom där, gissar att man skjuter igenom en klenare väst beroende på ammo.
Citera
2018-06-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-i-malmo-nu-borjar-helvetet/

Hoppas journalisten kan leva med sig själv när en oskyldig ryker och han inte avslöjat identitet för polisen. Tufft.
Sjukt att de kriminella ens får hota oss civila på detta sätt och ändå gå fria.
Citera
2018-06-19, 20:38
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Han hade många rätt, var har han tagit vägen ??

Kåken , graven eller kanske bytt nick för att han avslöjade sig själv?
Citera
2018-06-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Hong sågs till flera gånger igår på olika platser i Malmö. Så du har rätt med att han vistas öppet. Dock var han med några småttingar som han tror sig gå säkert med.

Kommer inte ta långt tid innan någon kommer bakom honom och bränner av skott .

Lets hope you're right!
Citera
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fälthauwitz21
Det stället finns inte kvar. Är numera Acai Bowl sedan drygt ett halvår. Finns coolingar som passerar där ibland men ingen av Hongs dignitet.

Det är el-heish som äger stället har jag för mig. Stämmer väl, inte Hongs kretsar. Han har ingen kvar längre... bankrutt.. tillbaks på gatan med småbarn.
Han är ingen längre utan mirtez mirsad..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Brukar inte såna där ha skyddsvästar?

Tänk på att västar som klarar den här typen av kalibrar endast täcker en mindre yta och oftast framifrån bara, skott som träffar i sidan, hals, huvud, mage etc gör stor skada
Citera
2018-06-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Samma tanke snuddade mig med. De hade 2000? anmälningar senaste åren..(ska kolla uppgifter sen, men det var enormt hög siffra-tyder på att de bevakats av polisen, är de "ledsna" att de försvinner..nja)

Haha kom in i matchen ni jämför ryska polisen med Dialog-Lisa 53kg och Börje Halv Special 105kg. Pinsamt hur långt från verkligheten många här inne är. Stäng av datorn och gå ut istället. OM en gren inom svensk polis velat klippa kriminella hade detta skötts på ett helt annat och mer pofessionellt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in