2018-06-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Säkert!

De som blev offer för detta, har de bra kontakter i Danmark då många beskrev det fanns endel Danskregistrerade bilar?

Vilka område "styrde" de inblandade Lindängen, Hermodsdal, Nydala? och vilka tror du kan ha utfört skjutningen anhöriga till tidigare offer?

Läste npgot om 3-4 aktiva gängkonflikter i malmö, är detta en eller flera i samma? Tänker mest för det var så många som drabbades nu kanske det var gäng som samarbetade som drabbats.

Du verkar ju ändå ha rätt bra koll.

Amir Mekky har släktingar och bor bitvis i Danmark även dom andra offren har anhöriga i Köpenhamn och övriga Danmark så det är ganska naturligt att det fanns danskregistrerade bilar utanför akturen.

Dom områden du nämner och delvis Seved,Kroksbäck och Holma skulle jag väl säga. Den ena av dom var aktiv på Rosengård med enligt media.

Du har 4 aktiva gäng i Malmö och jag tror att Sydsvenskan menade att detta var 1 av dom. Vilket egentligen kan vara missvisande då tre av dom tillhör tre helt olika gäng (M-falangen bla.)
Citera
2018-06-19, 17:39
Medlem
Citat:
Rimligt med Lund då där var helikoptrar som flög norr om lund i 30-45 min igår vid 21
Ja det är sant bästa flyktväg är nog mot Lund. Med tanke på att polisen är så extremt nära så måste ju allt ske effektivt. Polisen bör väl ha en strategi hur de ska bete sig när det sker en skjutning nära Rättscentrum. Någon som vet hur? Låser man strategiskt omgivande vägar eller hur ser upplägget ut?
Citera
2018-06-19, 17:40
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag vet vem det är på Facebook. https://www.facebook.com/nicola.frankie

Min fråga är vad hans riktiga namn är?

Är det verkligen lillen på bilden som blivit skjuten?
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-06-19 kl. 17:47.
Citera
2018-06-19, 17:41
Medlem
Citat:
Amir Mekky har släktingar och bor bitvis i Danmark även dom andra offren har anhöriga i Köpenhamn och övriga Danmark så det är ganska naturligt att det fanns danskregistrerade bilar utanför akturen.

Dom områden du nämner och delvis Seved,Kroksbäck och Holma skulle jag väl säga. Den ena av dom var aktiv på Rosengård med enligt media.

Du har 4 aktiva gäng i Malmö och jag tror att Sydsvenskan menade att detta var 1 av dom. Vilket egentligen kan vara missvisande då tre av dom tillhör tre helt olika gäng (M-falangen bla.)

Har jag uppfattat det rätt att Amir Mekky, Nicola och Ahmed är de som är döda?
Citera
Medlem
Citat:
Säkert!

De som blev offer för detta, har de bra kontakter i Danmark då många beskrev det fanns endel Danskregistrerade bilar?

Vilka område "styrde" de inblandade Lindängen, Hermodsdal, Nydala? och vilka tror du kan ha utfört skjutningen anhöriga till tidigare offer?

Läste npgot om 3-4 aktiva gängkonflikter i malmö, är detta en eller flera i samma? Tänker mest för det var så många som drabbades nu kanske det var gäng som samarbetade som drabbats.

Du verkar ju ändå ha rätt bra koll.

Det er klart at gerningsmænd kan køre over Øresund.

Kan politiet iværksætte personkontrol af alle biler og alle personer i tog med minutters varsel, og gør de det hvis de kan?
Citera
Medlem
20 bulor automateld leker man inte bort och kan allvarligt permanentskada hörseln, men är man ung är man mer tålig och kan mycket väl återhämta sig fullt ut.
Citera
2018-06-19, 17:42
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tre döda, nedmejade med maskingevär mitt i Malmö.

Och varken Expressen eller Aftonbladet har händelsen ens högt upp på sina sidor längre. Rätt sjukt.
Men Sverige har ju aldrig varit tryggare / ingenting hände i "Sweden last night" / Det är bara ta en pizza och kolla lite på NetFlix så blir allt bra igen.

Nu är det väl stor risk att ett regelrätt gängkrig triggas igång, om dessa gäng har tillgång till maskingevär så kan det bli riktigt blodigt detta.

Gängkriget är i gång sen länge (12 skjutningar sen jan 2018) så detta var knappast startskottet.kanske lugnar ner sig efter den har skjutningen för skytten i detta fall har satt ribban väldigt högt när det kommer till "vem som är värst principen"det är trots allt den principen krimminella kräver sin respekt
Senast redigerad av gronagubben 2018-06-19 kl. 17:48.
Citera
2018-06-19, 17:43
Medlem
Ruuzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desdenova
Har jag uppfattat det rätt att Amir Mekky, Nicola och Ahmed är de som är döda?
Nej, det är de skadade. Åtminstone Mekky. Han klarade sig.

Två bröder och en Omar dog.
Citera
2018-06-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbejonk
Din jävla fjolla, gå häng dig med ”Sverige har aldrig varit säkrare” snacket. Samma mening har upprepats minst 30 gånger i denna tråd. Vad fan är ert problem med irrelevant skitsnack om lokalpolitik? Pissluffare.

Gällande flyktvägen så är motorvägen förbi McDonalds midhem någorlunda kameraövervakad. Att däremot svänga vänster vid korsningen efter big bowl och fortsätta ett par hundra meter i riktning mot oljehamnen för att köra ner på motorvägen där fritt fram. Mycket snabb flyktväg mer eller mindre oövervakad. Gärningsmännen har hunnit ta sig till Lomma/Arlöv innan första polispatrullerna varit på plats.
Intressant ,ja ut mot hamnen och Lomma är en ännu bättre flyktväg.Har sett flera biljakter just där och det är rätt tomt på bilar kl 8.
Senast redigerad av Oz123 2018-06-19 kl. 17:49.
Citera
2018-06-19, 17:45
Medlem
Citat:
Låter i och för sig troligare än min tanke om att köra mot Rättscentrum, men om dom nu beslutade sig för att köra åt andra hållet då måste dom väl hamnat där vid Midhem eller vad det heter.
Alltså vid McDonalds. Sen tog dom med allra största sannolikhet E6:an. Aldrig att dom svängde höger mot Nobelvägen.
Jag tror helt enkelt att denna bilförare tänker annorlunda än det som är vanligt.
Det är ibland väldigt smart att göra precis såsom ingen borde göra-
och är man tillräckligt kall och har
skjutit ihjäl tre personer -utan att någon har förstått att skotten kom från just denne bil- så är föraren
rätt nöjd- och vet att han -de klarat sig. (för tillfället-ja)
Polisbilarna borde ha kommit från olika håll tex- Värmhemstorgets- riktning, andra polisbilar via östraförstadsgatan-Porslinsgatan, och Drottningatan-från vattentornets riktning,
fullt pådrag-!
spärrade av gjorde man snabbt- och antog så klart att skytten skjutit tvärs över gatorna- från andra sidan gatans mittöver till cafeet,
så vilken väg skulle en kallt beräknande bilförare köra-
jo rakt fram- bort från platsen. Ingen reagerade på om bilen bara låg kvar i samma fil och fortsatte i samma riktning. HAde bilen dragit uppmärksamhet till sig genom att fly, öka hastigheten och köra ut från stan- så hade de fastnat- med vapnet kvar i bilen.
Föraren gjorde inte det som de flesta jagade skulle ha gjort. Han gjorde tvärtom.
Citera
2018-06-19, 17:46
Medlem
Stämmer det att en fjärde är döende?
Citera
2018-06-19, 17:48
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Surfar anonymt ? Köper/säljer/avtalar... Ett Internetcafé jämställs väl med ISP och skall föra logg på vem som nyttjar utrustningen, men om man faktiskt gör detta är tveksamt.

Kort sagt finns inga reella skäl att driva internetcafé i sverige, eller i någon annan del av Europa, med mindre man vill syssla med olovligheter.

Och detta är själva poängen med frågan.. Det är väl relativt enkelt för Konstapel Karlsson att veta detta som du säger samt även ha den berömda spaningsinsatsen på detta café. Menar det finns ju en hel del bus att hålla koll på uppenbarligen i spännande Malmö, och då som måste ha besökt stället frekvent. De kan ju inte ha gjort sitt första besök och just då blivit nermejade... Så långt hade de inte behövt ta sig heller, rättscentrum ligger väl ett dåligt tjejkast därifrån. Kan ju fan sitta med mobilen och filma från förhörsrummets fönster så nära det ligger.

Kort sagt: Det måste ha varit en guldgruva att spana på stället samt även kunna glo igenom surfhistorik. Jag tippar på att den som "tipsat" att allihop var där måste ha varit på plats innan, sett dem och slagit en signal. Förövrigt så går det lika bra att surfa hemma anonymt som det gör på ett café, allt reggas i vilket fall (eller?).
Hoppas jag innerligen för annars kommer det många "internetcaféer" i framtiden där ingen kan hållas ansvarig eller ens bevisas ha surfat på något. Kul framtid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in