2018-06-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag tror att det är plåten som vikt in sig. Att det skulle vara 50 BMG/12,7 måste ju vara en tung kulspruta som dundrat och trängt genom flera väggar och precis allt. Med 50 BMG avlivar du folk genom väggarna. - Om det är så har miljön i Malmö tillåtits steppa upp rejält. Nu talar vi krig och lösningen är inte fler kameror, mer avlyssning och fler poliser. Lösningen är återkallade medborgarskap och livstidsutvisning för ca 200 pers i Malmö som står för 95% av det grova våldet. Dessa tillåts hålla Malmö som gisslan. - Vi skall inte ha en hemsk, falsk och menlös polisstat. Vi måste byta ut våra politiker.

Ingenting i folkrätten eller FN hindrar oss att återkalla medborgarskap och utvisa de kriminella i Malmö. - Bara våra egna misslyckade ledare som inte ens fått ordning på tiggeriet på två mandatperioder.

Nästa steg är stora explotioner i Malmö typ IEDs och att poliser börjas mördas.

Idioterna byggde Rättscentrum i Malmö mitt i ett bostadsområde med både dagis och äldreboende. Om din framtid förvekligas så kan polisen aldrig skydda sig själv eller sin personal.

Går inte bygga några barriärer eller fordonshinder eller dylikt. De kriminella kan göra samma AK47 driveby som gjordes på Internetcafet fast mot polishuset eller dess personal. Det är skrämmande hur naiva vissa är.

Svensk polis måste få skottskydd insatt i polisbilarna samt tillgång till AK5 i polisbilen. Det är enda chansen att kunna försvara sig och slå tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Mot centralstationen???? kanske borde titta på en karta innan du utrycker dig!!
ok-bilen körde rakt fram.
Var den svängde av kan jag ju inte räkna ut.
Antar att det var smart att ta riktning mot centralstationen.
Efersom polisen säkerligen anlände från motsatt håll.
Jag spekulerar vad som vore mest logiskt, nu vet man inte om "dessa" tänkte så..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Att namedroppa namn till höger och vänster lär ju inte minska risken för hämnd ens i det här fallet.

Jag har inte nämnt ett enda namn som potentiell gärningsman dom namnen jag har skrivit ut är individer med 10 domar + och dom förtjänar att man skriver ut deras namn så att folk kan vara på sin vakt om dom exempelvis bor nära dessa individer.
Citera
Medlem
Citat:

Uppenbart att du inte varit i området, vi andra (som har varit där) förstår precis.
Citera
2018-06-19, 16:45
Medlem
Dostoyevskys avatar
Citat:

Är du trög eller? Kör man rakt fram till rödljuset och svänger sedan vänster så är du ju vid centralen.
Citera
2018-06-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontantkonungen
Uppenbart att du inte varit i området, vi andra (som har varit där) förstår precis.

Bilen måste väl i princip kört mot rättscentrumhållet va? Så att den hade rättscentrum på högersida och sen kanske tog korsningen till vänster mot Bergsgatan alternativt höger på djäknegatan men den sistnämnda är stängd dock.
Citera
2018-06-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Om nu mördarna inte var maskerade då vet ju Amir och grabbarna vem som sköt dom?
Om dom håller käft om det och själva vill hämnas lär det gå fort.
Dom som sköt puttade bara ut automatvapnet från fönstret och sprejade antaglige är har bilen tonade rutor så att man inte har kunnat se något. Dom hade en jävla tur med hur mkt skada dom gjorde.
Citera
2018-06-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negombo365
Enoch fjäska på.. Han sa en död sen sågade mig.
Alla ni som hoppa på mig från 22 00 när jag sa 3 är döda. Se nu , vem hade rätt? en fjärde blev en grönsak , får sitta i rullstol hela livet

Jag brukar undvika och kommenterar arabiska familjers krig MEN jag hoppas att den som blir en grönsak i rullstol för resten av livet förtjänar det och det hade man väl önskat de andra också livslångt lidande istället för döden.
Citera
Medlem
Holdingbreaths avatar
DN intervjuar Ulf Kristersson om Malmös situation:

Citat:
– Strängare straff hjälper därför de som är inlåsta kan inte begå nya brott. Ett vistelseförbud innebär att man inte får vara på de områden där gängen vistas. Då slår man sönder gängen, det blir ett lagbrott att komma dit. Du ska vara någon helt annanstans och börja ett nytt liv. Om du inte gör det kommer vi att jaga dig dygnet runt

Man måste arrestera först. Polisen troligtvis vet vem men a bevisa är inte så lätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faamous90
Dom som sköt puttade bara ut automatvapnet från fönstret och sprejade antaglige är har bilen tonade rutor så att man inte har kunnat se något. Dom hade en jävla tur med hur mkt skada dom gjorde.

Tror du?
Tveksam att på 10-15 meters håll ifrån en bil dessutom kunnat varit så pricksäkra att 13 av 15 skott träffade personerna man ville träffa.
Men jag vet faktiskt inte, trodde mer på att dom stannade till - gick ut ur bilen och sköt.
Vilket också kan bekräftas utav faktumet att någon skrek nej till dom.
Citera
2018-06-19, 16:48
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Det tycker jag nästan är lika otäckt som själva brottet, här skjuts sex personer ner på andra sidan gatan från ett polishus och det är "no biggie" dagen efter.

Snacka om att vi alla blivit luttrade...

Nja, vad som en gång i tiden var "popcorntime"är annorlunda idag... Vi ser inte film i biografen, men hemma i soffan, praktiskt, billigare och vi kan spola !
Russinen i kakan är dagens melodi, och där måste hela tiden hända något. Helst nu.

Det är annorlunda i Norge där man i flera perioder under många år direktsänt ett berg som kanske faller ned, eller inte... Ge mig mina 50 timmar tillbaka !
Citera
2018-06-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Det tycker jag nästan är lika otäckt som själva brottet, här skjuts sex personer ner på andra sidan gatan från ett polishus och det är "no biggie" dagen efter.

Snacka om att vi alla blivit luttrade...

På online sidorna är säkert också klickfaktorer inblandade. Hög klickfaktor igår. Inte så mycket idag. Det är kanske cyniskt att tänka så men det skulle inte förvåna mig ett dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in