2018-06-19, 15:15
Medlem
Halva året har knappt passerat och Malmö är uppe i 7 gängrelaterade mord. Sanslöst.
Citera
2018-06-19, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det gjorde väl dock alla kriminella i Malmö då M-falangen samlade 10 av dom mest aktiva kriminella i Malmö (Nikola,Bond,Frankie,Mirtez,Hong,Saad,Nermin mfl)

Dessa grabbar?

http://tinypic.com/view.php?pic=2d9vjm8&s=8#.Wyj_kfUnaM8
Citera
2018-06-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ja, det finns dock rimliga förklaringar.

1: Ett par ur M har sjungit ganska friskt i förhör och är ganska lätta att prata med. Inte samma tystnadskultur som hos dagens araber (vet att dom informellt till och med erkänt mord för både journalister (Sydsvenskans men vissa poliser med

2: När framförallt Nermin Karamehmedovic levde så höll han staden i shack, dom som inte dansade efter hans pippa fick repressalier. Te.x som den gången han åkte ut till Seved SJÄLV och med automatvapen pepprade ner 4 personer hej vilt. Detta gynnade polisen för istället för som nu 6-7 gängmord om året hade dom MAX 1. Ingen vågade för Nermin. Dom som inte håller med om detta snackar skit.

Om jag förstår saken rätt var Om*r Gomorra inblandad i mordet på Nermin.
Folk såg Om*r tillsammans med Hong på sjukhuset. Hur går det ihop?
Plus vad jag vet har ingen hämnats för mordet på Nermin?
Citera
2018-06-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vet man säkerligen sedan länge genom alla möjliga övervakningskameror.

Inget man har gått ut med vad jag vet dock.
Inte heller om den har hittats.

Ett tips till polisen om de läser är att kolla de bosniska bröderna (minns ej namn) som har bilfirma i Lomma på Tenngatan tror jag (bakom mcdonalds). Många av de som misstänks vara inblandade hänger där och lånar bilar och förvarar sina vattenskotrar hos dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Dessa grabbar?

http://tinypic.com/view.php?pic=2d9vjm8&s=8#.Wyj_kfUnaM8

Merparten av dom, nästan samtliga juggar vad jag kan se.
Citera
Medlem
Katastrof och allt missförstå mig inte men ganska modig skytt måste jag säga!
Citera
2018-06-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-O
Stämmer inte!
Citera
2018-06-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-O

Jag utvecklade det tidigare i ett inlägg men Malmö är en kompakt,liten stad där många kompis/gängkonstelationer krockar med varandra. Man kan vara i samma gäng som person X men person X är nära vän med Y i ett rivaliserade gäng. Oerhört invecklat och löst sammansvetsat. Därför man ofta blir ovänner och säljer ut / skjuter varandra.
Citera
2018-06-19, 15:21
Medlem
Citat:
Jag utvecklade det tidigare i ett inlägg men Malmö är en kompakt,liten stad där många kompis/gängkonstelationer krockar med varandra. Man kan vara i samma gäng som person X men person X är nära vän med Y i ett rivaliserade gäng. Oerhört invecklat och löst sammansvetsat. Därför man ofta blir ovänner och säljer ut / skjuter varandra.
Det tjatas om omar och Nermin i varje tråd! Han satt inne vid tiden för mordet och har aldrig haft något med det att göra. Snurra inte till det nu!
Citera
2018-06-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad hände med Mekawibröderna?

Om jag minns rätt så blev en av bröderna utlurad i bil av en av hans vänner till Lindeborg där bilen parkerades och vännen bad Mekawi vänta i bilen. Därefter stack vännen iväg och Mekawi besköts. Om jag inte minns fel så var det samma dag som en av hans yngre broder begravdes efter att ha blivit ihjälskjuten. Han klarade sig dock då han anade oråd och hade väst på sig. Ett år senare skjuts även hans andra bror ihjäl. I FUP:en jag läste fick man en ganska bra bild över hur de säljer ut varandra till höger och vänster i den där världen. Luras iväg till platser av sina vänner för att skjutas ihjäl för småsaker eller nya allianser. Sjysta polare liksom!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Det tjatas om omar och Nermin i varje tråd! Han satt inne vid tiden för mordet och har aldrig haft något med det att göra. Snurra inte till det nu!

Fast Nermin i synnerhet "lämnade en röra" efter sig och framförallt ett Makt-vakuum bakom sig. Så visst är det ytterst relevant att ta upp honom.
Som Palmqvist skriver i Sydsvenskan :

Det pågår totalt fyra konflikter i Malmös maffiavärld, där även mindre allvarliga händelser, som en skadskjutning på Lindängen nyligen, hänger ihop.
Det grundläggande problemet, om man ska se det ur teknisk synvinkel, är att så många – och så unga – personer slåss om den kriminella makten. Om vem som kan tjäna pengar på knarkhandeln eller utpressningen i vissa kvarter.
Det finns ingen boss som bestämmer och håller alla lugna. Det ger en växande osäkerhet.
I en värld utan andra lagar än gatans gäller det att slå till först, snabbast och hårdast, för att inte visa svaghet. Därmed accelererar konflikter snabbt. Hämnd föder mothämnd.
Med den våldskapacitet och de kontaktnät som offren för måndagens dåd har är risken överhängande för en snabb vedergällning. Sommaren hotar att bli blodigare än någonsin. .
Citera
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-70
Du bör nog avhålla dig ifrån att leka vapenexpert! Inte många rätt där inte. Att inte kunna skilja på kula och patron visar ju att du är helt lost!

Och vad hade du synpunkter på?

Patron är hela kittet - projektil (eller kula som många säger) drivladdning och själva hylsan som håller ihop allt.

Kulan (projektilen) är det som skjuts ut.

Jag kan rätt mycket om skjutvapen och projektiler samt hur man räknar ballistik, avdrift samt hur diverse naturlagar påverkar en projektils färd genom lufthavet.

Har både hanterat, vårdat och förstås skjutit med alla de kalibrar som diskussionen avsåg så jag vet vad jag pratar om.

Så vad var det som inte är rätt?

Du slänger bara ur dig ett påstående utan att precisera och komma med något motargument. Ett klart bevis på inkompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in