2018-06-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du kommer med påståenden.

Vänligen referera till vart du hämtar din information om att majoritet av de barn som sitter i lägren har kommit utan föräldrar eller är kidnappade av kartellerna, att du kallar det att ta hand om barnen när vi har rapporteringar om småbarn som inte är stora nog för att inte bära blöja går utan att någon vuxen ser till dem i flera dagar i vissa fall så sitter barnen i lägren i veckor visar tyvärr på att du antingen är oinsatt eller oärlig.

Att påstå att barnen sätts i säkerhet är en lögn som blir allt mer bevis för var dag som nyhetsmedier samt politiker tvingar fram informationen om hur det ser ut i lägren, det finns hälsorisker med att sätta barn i utrymmen utan översyn och speciellt utan kvalificerad personal som kan ta hand om barnen.

Jag har inte sagt att majoriteten är kidnappade. Att nästan 9 av 10 kommer utan vårdnadshavare framkom på pressträffen igår. Omhändertar man då inte barnen så vet man inte om den som försökt föra in barnet har goda eller onda avsikter. Inom 72 timmar förflyttas barnen ifrån mottagningslägren till ett hem där alla nödvändiga bekvämligheter finns och man får en egen handläggare som arbetar med dennes fall vilket bland annat innefattar att försöka lokalisera vårdnadshavaren. 72 timmar tycker jag är lång väntetid när det gäller barn, speciellt små men det överväger med råge den risk det är att lämna barnen vind för våg med någon som inte är dess vårdnadshavare. Med tanke på att smugglingen av barn ökat med över 300% så är givetvis en längre handläggningstid än så ett tråkigt pris man får ta.
Citera
2018-06-19, 14:32
Medlem
AreYouBacks avatar
Vad är det för föräldrar som utsätter sina barn för detta? Föräldrar tvingar sina barn att resa genom hela europa till Sverige för att kunna genomföra "anhörighetsinvandring". Jag skulle aldrig i helvetet utsätta mitt barn för det. Mexxarna försöker illegalt ta med sig barnen över gränsen och utsätter barnen för denna risk.
Citera
2018-06-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vad är det för föräldrar som utsätter sina barn för detta? Föräldrar tvingar sina barn att resa genom hela europa till Sverige för att kunna genomföra "anhörighetsinvandring". Jag skulle aldrig i helvetet utsätta mitt barn för det. Mexxarna försöker illegalt ta med sig barnen över gränsen och utsätter barnen för denna risk.

Skulle aldrig lämna mina barn till en flyktingsmugglare för att de skulle skaffa ankarplats för föräldrarna. De kan ju t.om hamna i prostitution eller i någon pedofilring.

Omänskligt av föräldrarna att se till sina egna egoistiska intressen. Det är lika vidrigt som lille Aylans pappa som ville laga sina tänder gratis i Tyskland eller Sverige.
Citera
2018-06-19, 14:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Jag har inte sagt att majoriteten är kidnappade. Att nästan 9 av 10 kommer utan vårdnadshavare framkom på pressträffen igår. Omhändertar man då inte barnen så vet man inte om den som försökt föra in barnet har goda eller onda avsikter. Inom 72 timmar förflyttas barnen ifrån mottagningslägren till ett hem där alla nödvändiga bekvämligheter finns och man får en egen handläggare som arbetar med dennes fall vilket bland annat innefattar att försöka lokalisera vårdnadshavaren. 72 timmar tycker jag är lång väntetid när det gäller barn, speciellt små men det överväger med råge den risk det är att lämna barnen vind för våg med någon som inte är dess vårdnadshavare. Med tanke på att smugglingen av barn ökat med över 300% så är givetvis en längre handläggningstid än så ett tråkigt pris man får ta.

Då var det jag som misstolkade dig och ber om ursäkt, det är en aningen för otrevlig ton i hela den här tråden då det finns de som bokstavligen verkar njuta av att det finns fall med barn som har suttit i 3 dagar i ett sådant chocktillstånd att de inte har velat prata men även fall där barn har suttit i flera veckor.

Och ja 72 timmar är lång tid, det är ioförsig 24 mindre än vad vissa småbarn har fått vänta innan åklagare har börjat undersöka varför barnen inte har översikt, men fortfarande för lång tid, det är i mitt tycke väldigt tydligt att de som är ansvariga för hanteringen av barnen inte är rätt kvalificerade för detta vilket vart ganska tydligt när det framgick att politiker som sitter i såväl senaten som i representanthuset inte fick besöka lokalerna innan nyhetsmedierna började aktivt ifrågasätta det hela.

Det optimala vore att sätta såväl släkting som barn tillsammans men vid minsta misstanke av att något inte står rätt till sätta barnet i säkerhet, så som det hanteras nu är bara fel på alla plan
Citera
2018-06-19, 14:43
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Just i det här fallet så är det väl de som gillar stark gränsförsvar. Det anser jag själv vara en av de viktigaste frågorna i dagens läge. I hela världen. Att Trump är en empatilös narcissist torterar barn helt i onödan för att dölja allt som han misslyckas just nu med gör väl honom mer populär hos de som inte ser det onödiga i att plåga barn. De är de här murfantasterna som själva är rätt störda som fortfarande vägrar ta in att inget han gör blir bra. Det finns inget lyckat MAGA. Det hela är bara en stor störd cirkus och nu får hundratalsbarn fan för det. Men lavinartat växer ju inte hans siffror. De är ungefär desamma men när folk märker att de inte fick så mycket bättre vård för en liten peng, ingen infrastruktur annat än den i rymden och så vidare kanske de vaknar också. Eller så är de lobotomerade. Vet inte. Dock vet jag att det är idiotiskt att plåga barn. Att sånt ibland är svårt att undvika vid typ naturkatastrofer och man måste sätta dem i säkerhet på ett på ett för dem plågsamt sätt är en sak. Det här är ju bara ren idioti.

Fast Trump vet man aldrig med, han kanske gillar att skrämma barn. Man undrar över hans barndom. Hmmm det kan man fundera över.

Många ser och läser om diverse europeiska länders utveckling och blir avskräckade. Vilket givetvis är fullt förståeligt. Tycker du att det är negativt att sträva efter att ha ett så bra liv som möjligt? Att vilja ha ett starkt gränsförsvar är för många en viktig åtgärd. Många utsatta människor vill framförallt se att de har en chans att påverka sina liv till det bättre. Om man har öppna gränser fyller man bara på den kvoten och för varje individ som träder över gränsen minskar chansen till ökad levnadsstandard. Någorlunda intelligenta människor med empati begriper också detta. De som gapar efter fullständig öppenhet är de som antingen inte drabbas av detta och plockar godhetspoäng eller tillhör den grupp människor som helt enkelt har gett upp på sina liv. Att vilja försvara sina resurser är inte negativt, det är naturligt.

Sedan att man är fast besluten om att dessa barn får det sämre om de omhändertas av myndigheter istället för att återvända till sina hemländer där de lever i kriminalitet, fattigdom och allmänt destruktiva omständigheter är för mig en gåta. Att inte förstå att det är mer eller mindre kört för dessa individer i sådana miljöer är förstås oviktigt. Det värsta som kan hända är ju att de skiljs från sina föräldrar/smugglare/kidnappare, inte att de får en värdelös existens, eller hur?

Du har stora brister i ditt tänkande. Du är inte objektiv eller rationell någonstans och ser Trump som den stora stygga vargen, roten till all ondska. Du behöver inte gillar honom, men tänk lite istället för att plocka dina åsikter från CNN och agera i känslor.
Senast redigerad av Observerad 2018-06-19 kl. 14:45.
Citera
2018-06-19, 14:51
Medlem
cqs avatar
Så för att bemöta trådstarten, finns det några belägg på att just USA's president har torterat barn vid gränsen?
Motar gärna foto- eller videobevis.
Citera
2018-06-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Många ser och läser om diverse europeiska länders utveckling och blir avskräckade. Vilket givetvis är fullt förståeligt. Tycker du att det är negativt att sträva efter att ha ett så bra liv som möjligt? Att vilja ha ett starkt gränsförsvar är för många en viktig åtgärd. Många utsatta människor vill framförallt se att de har en chans att påverka sina liv till det bättre. Om man har öppna gränser fyller man bara på den kvoten och för varje individ som träder över gränsen minskar chansen till ökad levnadsstandard. Någorlunda intelligenta människor med empati begriper också detta. De som gapar efter fullständig öppenhet är de som antingen inte drabbas av detta och plockar godhetspoäng eller tillhör den grupp människor som helt enkelt har gett upp på sina liv. Att vilja försvara sina resurser är inte negativt, det är naturligt.

Sedan att man är fast besluten om att dessa barn får det sämre om de omhändertas av myndigheter istället för att återvända till sina hemländer där de lever i kriminalitet, fattigdom och allmänt destruktiva omständigheter är för mig en gåta. Att inte förstå att det är mer eller mindre kört för dessa individer i sådana miljöer är förstås oviktigt. Det värsta som kan hända är ju att de skiljs från sina föräldrar/smugglare/kidnappare, inte att de får en värdelös existens, eller hur?

Du har stora brister i ditt tänkande. Du är inte objektiv eller rationell någonstans och ser Trump som den stora stygga vargen, roten till all ondska. Du behöver inte gillar honom, men tänk lite istället för att plocka dina åsikter från CNN och agera i känslor.

Om du läser mina inlägg så ser du att jag är för stark kontroll vid gränser. Av flera skäl. Med den teknik vi har i dag ska människor kunna katalogiseras och det ska försvåras för individer att åka mellan länder för att gömma sig undan rättvisan ex. Även de som satt i system att åka mellan olika länder och uppbära olika former av ekonomiskt stöd ska ju beivras. Den värld vi har i dag har behov av detta. Men man behöver inte vara inhuman för det.

Barn är värnlösa och det är vuxnas uppgift att försöka göra tillvaron begriplig och så harmonisk det går. Att hålla dem som hundar är inte humant. De har ju infört detta medvetet, varför inte planera det så att vi kommer att få cirka två tusen barn och anordna mindre rum med några barn i varje tillsammans med utbildad personal som kan se vad barnen har för behov, psykiska och fysiska och ge dem stimulans och försöka förklara för dem vad som pågår.

Det måste finns möjlighet att skicka tillbaka människor till det land de kom ifrån. Alla kan inte få kliva över en gräns och ha rätt att stanna där. Mycket tragik i världen, och det är helt onödigt Trump och administration sysslar med och säger att det står i bibeln. Att plåga barn. Det är inte vettigt.
Citera
2018-06-19, 15:05
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Men varför t ar Trump barnen ifrån sina föräldrar för? Vad är vitsen med att ha dem i hägn och utan lämplig sysselsättning och omsorg?

Är det barnens fel att Trump inte får pengar att bygga en mur med?

Du har förstått detta helt fel. Trump är emot allt detta just för att det är inhumant. Inte bara mot barnen utan även vuxna mexare. Det är också inhumant för alla amerikanare som blir offer får våld, sexöverfall etc som normalt sker när mexare tar sig in i landet. Trump vill stoppa allt detta men den amerikanska vänstern/kommunismen vill ha det så här och sätter käpparna i hjulen för Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han torterar dem inte. Han sätter dem bara i burar på obestämd tid.

Återigen så vill Trump stoppa detta och därför blir det konstigt att han får skulden när det är vänstern som driver på att det skall vara kvar. Om det vore upp till Trump så skulle allt detta vara borta. Amerikanska barn skulle använt lokalerna till att leka, utbilda sig osv.
Citera
2018-06-19, 15:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du har förstått detta helt fel. Trump är emot allt detta just för att det är inhumant. Inte bara mot barnen utan även vuxna mexare. Det är också inhumant för alla amerikanare som blir offer får våld, sexöverfall etc som normalt sker när mexare tar sig in i landet. Trump vill stoppa allt detta men den amerikanska vänstern/kommunismen vill ha det så här och sätter käpparna i hjulen för Trump.

Återigen så vill Trump stoppa detta och därför blir det konstigt att han får skulden när det är vänstern som driver på att det skall vara kvar. Om det vore upp till Trump så skulle allt detta vara borta. Amerikanska barn skulle använt lokalerna till att leka, utbilda sig osv.

Det är Trumps nollpolicy, han kan stoppa det hela utan demokraterna
Citera
2018-06-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det optimala vore att sätta såväl släkting som barn tillsammans men vid minsta misstanke av att något inte står rätt till sätta barnet i säkerhet, så som det hanteras nu är bara fel på alla plan

Fel på alla plan tycker jag knappast det är. I alla anda brottsliga sammanhang så separeras barnet ifrån vårdnadshavaren om vårdnadshavaren häktas och det hamnar på myndigheten att hitta den andra vårdnadshavaren, släkting osv och om man inte hittar någon så omhändertas barnet av myndigheterna. Precis det förfarande man ser här. Att låta barnen sitta häktad med smugglaren är knappast något alternativ.

Under Obama tillämpade man "en gång är ingen gång" och avvisade istället förstagångsförsökare att ta sig in illegalt men det känns inte speciellt ansvarsfullt när barnen anländer med smugglare. Och under Obama ökade även sexhandeln med barn ifrån latinamerika.

Bättre gränsskydd så att smuggelförsöken minskar och att de 72 timmarna kommer ner i att barnen förflyttas samma dag och att det finns kompetent personal även på mottagningscentret tycker jag är det enda rimliga utvägen om man värnar barnen och inte vill se genom fingrarna med barn som utnyttjas.
Senast redigerad av Feodor 2018-06-19 kl. 15:25.
Citera
2018-06-19, 15:22
Medlem
Så om jag förstått det rätt, idioter med barn försöker ta sig in i USA, nekas, barnen blir lidande och främst är detta Trumps fel?

Ja man kan ju tänka så om det ekar tomt i skallen.
Citera
2018-06-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGanjaMan
Så om jag förstått det rätt, idioter med barn försöker ta sig in i USA, nekas, barnen blir lidande och främst är detta Trumps fel?

Ja man kan ju tänka så om det ekar tomt i skallen.

Vet inte varför du kallar dem idioter? Människor har alltid vandrat vidare när livomständigheterna är svåra. För sig själv och sina barn. Därmed inte sagt att alla ska kunna knata in i andra länder hur som helst. Men att kalla folk idioter för att de har svåra livsomständigheter och de gör som människor alltid har gjort låter ju sinnesslött.

Ska barn omhändertas så ska det göras på ett humant sätt. Trump har hittat på detta för att få sin tokiga bas att tro att det är demokraterna som gjort det och så är han hjälten när han avslutar det. Så tänker de som har skallar som verkligen ekar tomt.

Detta är ju Trumps upplägg och det ska väl inte vara så svårt att se. Att han är ett jävla as som jävlas med barn för att trixa fram lite popularitet för sig själv är så tragiskt att se. Vidrigt as det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in