2018-06-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vi håller på samma klubb och jag ser inte problemet? Olsson lägger förhoppningsvis skorna på hyllan. Une kan försvinna eller går ut som ytterback. Kvar har vi Gunnarsson och Erik. Erik är förövrigt den bästa svenska back du kan hitta idag.

Nja. Det är iof en överdrift. Den 5-6e bästa kanske
Citera
2018-06-18, 19:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hade han visat ett "större" intresse för fotboll så hade han varit given landslagsman. Så potentialen finns/fanns där. Var ju helt fantastisk när han lirade för oss och jag trodde att han skulle få en bättre karriär än vad fått. Gjorde ett grovt felval när han stack till Gent.
Given landslagsman absolut, förmodligen hade han varit en stor back-up bakom Lindelöf-Granqvist. Men det var också för två år sen, vad har förändrats sen dess?
Citera
2018-06-18, 19:51
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Vi håller på samma klubb och jag ser inte problemet? Olsson lägger förhoppningsvis skorna på hyllan. Une kan försvinna eller går ut som ytterback. Kvar har vi Gunnarsson och Erik. Erik är förövrigt den bästa svenska back du kan hitta idag.

Glöm för fan inte Danielson. EJ + Danielson i mittlås, Augustinsson till vänster och Gunnar till höger hoppas jag på nästa säsong.
Citera
2018-06-18, 20:43
Medlem
LT10s avatar
Erik Johansson på ett 4,5 års kontrakt alltså. Hoppas uppgifterna stämmer. Svindyr ja, men den här chansen måste man ta, då han förmodligen är nordens bästa försvarsspelare. Sen att vi redan står med Danielson, Une-Larsson, Olsson, Gunnarsson gör inte så mycket. Gunnarsson kommer ta klivet ut som HB, efter försäljningen av Beijmo. Jonas Olsson slutar nog efter säsongen. Une-Larsson säljs senast i vinter.

Att ha spelare som Erik Johansson och Marcus Danielson som mittlås under flera år framöver, och i den åldern (29-30), kommer vara en otrolig styrka.

Förhoppningsvis tillkommer även något offensivt namn.
Citera
2018-06-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Erik Johansson på ett 4,5 års kontrakt alltså. Hoppas uppgifterna stämmer. Svindyr ja, men den här chansen måste man ta, då han förmodligen är nordens bästa försvarsspelare. Sen att vi redan står med Danielson, Une-Larsson, Olsson, Gunnarsson gör inte så mycket. Gunnarsson kommer ta klivet ut som HB, efter försäljningen av Beijmo. Jonas Olsson slutar nog efter säsongen. Une-Larsson säljs senast i vinter.

Att ha spelare som Erik Johansson och Marcus Danielson som mittlås under flera år framöver, och i den åldern (29-30), kommer vara en otrolig styrka.

Förhoppningsvis tillkommer även något offensivt namn.

Hur dyr? Skrevs och sas att han var villig att betala 20 millar själv av utköpsklausalen eller vad det var för att han ville hem så mycket.
Citera
2018-06-18, 21:39
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Hur dyr? Skrevs och sas att han var villig att betala 20 millar själv av utköpsklausalen eller vad det var för att han ville hem så mycket.

Märklig snubbe det där, jäkligt bra på att spela fotboll men nästan helt ointresserad av att maxa karriären. Vad ska han göra i DIF? Han vill antagligen bara bo i Stockholm.
Citera
2018-06-18, 22:06
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ser inget problem, undrade mest om han är helt nödvändig. Antagligen för jag har noll koll på honom då han nobbat landslaget t.ex. Just nu hade jag hellre sett en HB in istället för MB. Men kanske blir bra i längden, var mest en undran från min sida.

Une skrev ju på nytt kontrakt för inte så länge sen. Är ju inte skolad ytternack även om han gjorde det bra som VB (trots att han är högerfotad) men vi får se. Kanske startar August-Jonas-Erik-JUL. Och det ser ju väldigt bra ut om Erik är så bra som jag hör om.

Som föregående "talare" skrev är ju motivationen viktig. Varit så mycket fokus på att han vill hem för att ha nära till att dunka på Carina. Det hade jag också gärna haft, men jag är varken fotbollsproffs eller singel
Citera
2018-06-18, 23:28
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Märklig snubbe det där, jäkligt bra på att spela fotboll men nästan helt ointresserad av att maxa karriären. Vad ska han göra i DIF? Han vill antagligen bara bo i Stockholm.
Anledningen stavas Carina Berg.
Citera
2018-06-19, 05:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Given landslagsman absolut, förmodligen hade han varit en stor back-up bakom Lindelöf-Granqvist. Men det var också för två år sen, vad har förändrats sen dess?

Du får tänka på att han valde att sluta i landslaget 2016 efter EM pga "motivationsbrist". Han kommer som sagt säkert göra ett gott jobb för Djurgården och vara en bra värvning när vi summerar tiden i Djurgården men jag hade samtidigt varit lite orolig på hur motiverad han kommer vara.

Förra säsongen råkade han väl dessutom ut för en jobbig skada som höll honom borta från spel flera månader ifall jag minns korrekt.
Citera
2018-06-19, 08:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Du får tänka på att han valde att sluta i landslaget 2016 efter EM pga "motivationsbrist". Han kommer som sagt säkert göra ett gott jobb för Djurgården och vara en bra värvning när vi summerar tiden i Djurgården men jag hade samtidigt varit lite orolig på hur motiverad han kommer vara.

Förra säsongen råkade han väl dessutom ut för en jobbig skada som höll honom borta från spel flera månader ifall jag minns korrekt.

Carina kommer stå på sidan med straponen i näven om han inte går 100%, jag är inte orolig.
Citera
2018-06-19, 14:01
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
fck ska tydligen ha sagt nej till ett bud på 50m ifjol (enligt bt.dk iaf.) och är nu lite sura att Erik Johansson så gärna ville hem till Sverige och Stockholm så de fick släppa honom betydligt billigare. Så frågan är vad vi fick pröjsa?
Citera
2018-06-19, 15:06
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
fck ska tydligen ha sagt nej till ett bud på 50m ifjol (enligt bt.dk iaf.) och är nu lite sura att Erik Johansson så gärna ville hem till Sverige och Stockholm så de fick släppa honom betydligt billigare. Så frågan är vad vi fick pröjsa?

30? Plus, minus noll på Beijmo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in