2018-06-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sirius kallar till pk imorgon kl 12. Ett meriterat nyförvärv ska presenteras. Att nämnas bör att pk pga ett nyförvärv endast har skett när Arneng plockades in 2013 då Sirius var i Division 1.

Såklart är det Robert Åhman Persson som äntligen kommer hem till Uppsala. Han har för en vecka sedan varit hemma och tränat med sin lokala barndomsklubb i Division 4.

RÅP får väl anses vara en god ASspelare och en typ som Sirius behöver; rutin, fysik, boxtillboxspel men samtidigt tillräckligt bra fötter.

Det nämnda röjer ingen större uppmärksamhet bortom Uppsala, men för Sirius är det den mest etablerade värvningen på mycket länge.
Mer än lite uppmärksamhet får det nog från AIK-håll. Har han spelat fotboll för Sirius tidigare, trodde det var bandy?
Citera
2018-06-17, 22:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Mer än lite uppmärksamhet får det nog från AIK-håll. Har han spelat fotboll för Sirius tidigare, trodde det var bandy?

I den lokala klubben Bälinge. Och bandy enligt Wiki i Sirius. Men har alltid varit surr om när han ska bidra till ett allsvenskt Sirius, precis som sin far.
Citera
2018-06-18, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sirius kallar till pk imorgon kl 12. Ett meriterat nyförvärv ska presenteras. Att nämnas bör att pk pga ett nyförvärv endast har skett när Arneng plockades in 2013 då Sirius var i Division 1.

Såklart är det Robert Åhman Persson som äntligen kommer hem till Uppsala. Han har för en vecka sedan varit hemma och tränat med sin lokala barndomsklubb i Division 4.

RÅP får väl anses vara en god ASspelare och en typ som Sirius behöver; rutin, fysik, boxtillboxspel men samtidigt tillräckligt bra fötter.

Det nämnda röjer ingen större uppmärksamhet bortom Uppsala, men för Sirius är det den mest etablerade värvningen på mycket länge.
Bra värvning, räcker det för att hålla sig kvar dock tror du?
Citera
2018-06-18, 10:00
Medlem
zio86s avatar
Enligt Fotbollskanelen ska Erik Johansson vara klar för Djurgården: https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-erik-johansson-klar-for-djurgarden---skriver-langtidskontrakt/

Stark värvning. Hoppas Bosse hittar en bra anfallare som komplement till Tino. Lyckas han kan det bli en rolig höst.
Citera
2018-06-18, 10:18
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Varför tror ni svenska eller spelare från Allsvenskan lyckas så dåligt i Belgien?

Vad jag har läst verkar det vara någon form av "kulturkrock" i hur de arbetar och tränar samt att belgiska lag chansar med billiga värvningar från skandinavien och det är nog inte spelaren själv medveten om.
Sen får man också tänka på att det är många svenska spelares första utlandssejour så det kan ta tid att anpassa sig och med tanke på hur och varför de blev värvade så går det nog rätt snabbt att hamna i frysboxen om man inte levererar från dag 1.
Citera
2018-06-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bra värvning, räcker det för att hålla sig kvar dock tror du?

Nej, det behövs minst en förstamålis också. Och därefter jävligt mycket blod, svett och tårar..
Citera
2018-06-18, 12:06
Medlem
anteri17s avatar
TrogenHammarby fick ett bra svar ovan. RÅP är i alla fall officiellt klar. Kul som fan och förhoppningsvis en rejäl injektion.
Citera
2018-06-18, 16:12
Medlem
Pallestroms avatar
Sebastian Larsson utgick skadad.
Hoppas han är frisk till allsvenskan🤕😬
Citera
2018-06-18, 16:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jorasåatte...
http://i63.tinypic.com/14igcuu.jpg

Hörru Tiddlywank, jag är likt AEG en jefvul på silly.
Citera
2018-06-18, 17:43
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Ska erkänna att jag har extremt dålig koll på Erik Johansson. En sån där spelare jag i stort sett bara vet namnet på.

Vi har ju massa mittbackar. Långsiktigt lär ju Olsson sluta snart iofs och långt kontrakt på Erik. Men kan han spela högerback? Är ju där vi behöver någon just nu (även om jag själv gillar Gunnarsson) Är Erik bra? Haha.
Citera
2018-06-18, 18:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ska erkänna att jag har extremt dålig koll på Erik Johansson. En sån där spelare jag i stort sett bara vet namnet på.

Vi har ju massa mittbackar. Långsiktigt lär ju Olsson sluta snart iofs och långt kontrakt på Erik. Men kan han spela högerback? Är ju där vi behöver någon just nu (även om jag själv gillar Gunnarsson) Är Erik bra? Haha.

Vi håller på samma klubb och jag ser inte problemet? Olsson lägger förhoppningsvis skorna på hyllan. Une kan försvinna eller går ut som ytterback. Kvar har vi Gunnarsson och Erik. Erik är förövrigt den bästa svenska back du kan hitta idag.
Citera
2018-06-18, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Hade han visat ett "större" intresse för fotboll så hade han varit given landslagsman. Så potentialen finns/fanns där. Var ju helt fantastisk när han lirade för oss och jag trodde att han skulle få en bättre karriär än vad fått. Gjorde ett grovt felval när han stack till Gent.

Ni har fått in en duktig spelare, den stora frågan är hur det är med motivationen. Innerst inne så vill han nog hellre hänga med Carina och flumma runt än att lira boll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in