2018-06-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustomtemor
Vilka satsningar skulle ett annat styre göra annorlunda menar du? De skulle bara tvinga ut fler i misär och hoppas på att marknaden löser problem.

Fortsätt du hoppas på att batongen snarare än utbildning och arbete löser alla samhällsproblem.

NMR,SD,AFS.
Deportera varenda Mellanöstern-snubbe med familj och bihang hem till öknen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Gällande Hong Nemo så är det intressant, han lever ju ganska "öppet" jag tror inte jag överdriver när jag säger att han vistas ute 12 timmar om dygnet. Spelar ingen roll var i staden du vistas så kommer du att se Hong på ett café fil eller dylikt, oftast med grovt kriminella element.

För övrigt, samlingsspoten för dessa individer är numera cirka 15 meter ifrån Turning Turso. Ett café som tillhandahåller vattenpipor. Vill man inte råka ut för verkningseld rekommenderar jag en att inte sitta i närheten av det cafét. Westside La Marina heter stället ägs av Mohammad Reza Tourani (f. 1967)

Ja polisen har ju alltid haft en förkärlek för den innersta kretsen i m falangen så de känner sig nog skyddade. Undra hur många de slängt framför tåget för att kunna leva som de gör.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Ja djaklar, ser sannerligen ut som 12.7 mm.

Jag tror att det är plåten som vikt in sig. Att det skulle vara 50 BMG/12,7 måste ju vara en tung kulspruta som dundrat och trängt genom flera väggar och precis allt. Med 50 BMG avlivar du folk genom väggarna. - Om det är så har miljön i Malmö tillåtits steppa upp rejält. Nu talar vi krig och lösningen är inte fler kameror, mer avlyssning och fler poliser. Lösningen är återkallade medborgarskap och livstidsutvisning för ca 200 pers i Malmö som står för 95% av det grova våldet. Dessa tillåts hålla Malmö som gisslan. - Vi skall inte ha en hemsk, falsk och menlös polisstat. Vi måste byta ut våra politiker.

Ingenting i folkrätten eller FN hindrar oss att återkalla medborgarskap och utvisa de kriminella i Malmö. - Bara våra egna misslyckade ledare som inte ens fått ordning på tiggeriet på två mandatperioder.

Nästa steg är stora explotioner i Malmö typ IEDs och att poliser börjas mördas.
Citera
2018-06-19, 14:42
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Någon måste sålt ut dem där på fiket verkar planerat.

Gissar på den som är lindrigast skadad med typ bara en skråma eller skrapsår!
Citera
2018-06-19, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
När jag för ett tag sedan läste någon FUP där Mekky var inblandad eller nämndes i så fick jag intrycket av att han var en försiktig person, särskilt med tanke på hur många ovänner han lär ha skaffat sig. Även om han hade extrem tur nu så var han ju en sitting duck. Så antingen kände han sig onåbar med sina polare eller så blev de utsålda vilket verkar ganska vanligt i dessa kretsar. Bara att läsa FUP:en om Mekawibröderna. Någon hade ju stenkoll på var dessa personer befann sig.

Vad hände med Mekawibröderna?
Citera
2018-06-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ak47 finns i mängder olika utföranden. Det är världens mest tillverkade ak.

Förvisso men inte med 7.62x51 utan om det är 7.62 och inte de mindre kalibrar som finns för Kalachnokov så är det 7.62x39. Det är liksom ingen vidare idé att fortsätta mala om kalibrar utan det kan vi kanske ta i ett annat forum.
Citera
2018-06-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Gällande Hong Nemo så är det intressant, han lever ju ganska "öppet" jag tror inte jag överdriver när jag säger att han vistas ute 12 timmar om dygnet. Spelar ingen roll var i staden du vistas så kommer du att se Hong på ett café fil eller dylikt, oftast med grovt kriminella element.

För övrigt, samlingsspoten för dessa individer är numera cirka 15 meter ifrån Turning Turso. Ett café som tillhandahåller vattenpipor. Vill man inte råka ut för verkningseld rekommenderar jag en att inte sitta i närheten av det cafét. Westside La Marina heter stället ägs av Mohammad Reza Tourani (f. 1967)

Det stället finns inte kvar. Är numera Acai Bowl sedan drygt ett halvår. Finns coolingar som passerar där ibland men ingen av Hongs dignitet.
Citera
2018-06-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
7.62 kulor är designade för att gå igenom lättare plåt och annat skit.

Det räcker att bli träffad av en 7.62 nästan varsomhelst på kroppen för att du ska förblöda snabbt,
Har de de använt halvmantlade eller hålspetskulor går de rakt igenom skyddsvästen och slaktar sönder allt som finns i kroppen.

Exempel på ballistisk gel
https://www.youtube.com/watch?v=IIFkLAgGy6w&t=5s&ab_channel=BrassFetcher
https://www.youtube.com/watch?v=qbZfxleCa64&ab_channel=TheAmmoChannel

1. Nej du förblöder inte av träff varsomhelst, duh.

2. halvmantlade eller expanderande ammunition är INTE till för att skjuta genom bepansrade mål dvs skyddsvästar, dom är till för jakt och självförsvar mot mjuka mål.

Så om man har på sig skyddsväst med lite högre klassning dvs 3 och uppåt så klarar den fullträffar i 90grader från en 7,62x51mm dvs en kaliber med större penetrering än vad som troligtvis använts här.

Man får liksom välja, penetrering eller uppsvampning(skada i målet) när man väljer kaliber och vapen.

Antagligen har helmantlad ammunition använts då det är det som till 95% florerar på svarta marknaden.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Förvisso men inte med 7.62x51 utan om det är 7.62 och inte de mindre kalibrar som finns för Kalachnokov så är det 7.62x39. Det är liksom ingen vidare idé att fortsätta mala om kalibrar utan det kan vi kanske ta i ett annat forum.

Att hålet på detta stuprör ser större ut beror nog på att kulan kommt rakt framifrån och liksom gjort hålet längs med stupröret och därför är det större. Det är min hemkokta flashbackteori.

https://i.imgur.com/uxE0AAW.jpg
Citera
Avslutad
Vad handlar alla de här morden om egentligen?
Är det bara en lång rad av hämndaktioner för tidigare mord, eller finns det andra motiv?
T.ex att nån har inkräktat på nån annans revir när det gäller knark, sprit o.dyl. Är det obetalda skulder, utpressning, nån som har stött på fel tjej, nån som har pratat för mycket o.s.v.
Eller är det att man gillar action, och gillar att hålla stan i skräck?
Citera
2018-06-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Nej, fel igen den finns i 5,45x39mm också
Citera
2018-06-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Att hålet på detta stuprör ser större ut beror nog på att kulan kommt rakt framifrån och liksom gjort hålet längs med stupröret och därför är det större. Det är min hemkokta flashbackteori.

Ja eller att den svampat upp för att den gått igenom något precis innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in