2018-06-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
SKADAD*21 år gammal man, och hårt i fokus för polisens intresse under en rad år, trots sin ungdom. Han har varit frihetsberövad – anhållen och häktad – i flera av utredningarna om den senaste mordvågen. Knyts till fyra eller fem olika mordutredningar.
Namn på denna - Amir Mekky

SKADAD*29-åring, kopplas till ett narkotikanätverk med en bas på Lindängen. Och till utredningen om den så kallade knarkkartan – en härva med vapen, mordförsök och ett nedgrävt kokainparti värt hundratusentals kronor. - Namn på denna Baha Ahmad

SKADAD*32-åring, med flera kokaindomar på sig. Kopplad till det kriminella nätverk som går under namnet M-falangen.

DÖD*19-åring, ostraffad. Enligt polisens spaningsuppgifter knuten till ett kriminellt nätverk med sin bas på Ramels väg. Nära vän med 21-åringen. Omar heter denna liraren. Bästa kompis med Amir Mekky.

DÖDA*Två bröder, 29 och 27 år gamla. Båda dömda för narkotikabrott, den yngre också för grovt vapenbrott. Rötter och kontakter på Lindängenområdet.
Namn på dessa Nabil och Chadi Abdallah .
Vem av de skadade är halvdöd (grönsak)?
Citera
2018-06-19, 13:56
Medlem
Citat:
SKADAD*21 år gammal man, och hårt i fokus för polisens intresse under en rad år, trots sin ungdom. Han har varit frihetsberövad – anhållen och häktad – i flera av utredningarna om den senaste mordvågen. Knyts till fyra eller fem olika mordutredningar.

SKADAD*29-åring, kopplas till ett narkotikanätverk med en bas på Lindängen. Och till utredningen om den så kallade knarkkartan – en härva med vapen, mordförsök och ett nedgrävt kokainparti värt hundratusentals kronor. - Namn på denna Baha Ahmad

SKADAD*32-åring, med flera kokaindomar på sig. Kopplad till det kriminella nätverk som går under namnet M-falangen.

DÖD*19-åring, ostraffad. Enligt polisens spaningsuppgifter knuten till ett kriminellt nätverk med sin bas på Ramels väg. Nära vän med 21-åringen. Omar heter denna liraren. Bästa kompis med Amir Mekky.

DÖDA*Två bröder, 29 och 27 år gamla. Båda dömda för narkotikabrott, den yngre också för grovt vapenbrott. Rötter och kontakter på Lindängenområdet.

Inget namn på den 3e skadade än?
Citera
2018-06-19, 13:57
Medlem
8711s avatar
Någon som vet det aktuella skadeläget för den fjärde, allvarligt skadade?

Riskerar han att dö eller kommer han klara sig?
Citera
2018-06-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Chadi Abdallah
Nabil Abdallah

Omar S

Får inte ihop det här riktigt. På Ratsit hittar jag följande:
Ch@di Abd@llaha 29 år
N@bil Abd@llaha 27 år
Om@r Sheh@de @oudi 18 år

Några N eller C som stavar Abd@llah hittar jag inte där. Om ovanstående är rätt så är inte 18-åringen bror till 27-åringen. Det är då 27- och 29-åringarna som är bröder.

Inga av de inblandade hittar jag i mina listor över Malmöiter som förekommer på fb. Kan ha missat men verkar troligare att det inte handlar om några tyngre namn. Peka mig rätt.
Citera
2018-06-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Glädjande, självsanering som sparar enorma pengar.

Beror på hur man räkna, håll till godo.

Den beräknade kostnaden är ca 108000kr för en skottskadad patient. Operation och intensivvård, beräkningarna inkluderar emellertid inte efterföljande återbesök och eventuella reoperationer.

Medianvärde 2 dygn/patient, spridning 1–45 dygn.

Ur ett längre perspektiv är de indirekta kostnaderna i form av kvarstående invaliditet och "produktionsbortfall" i regel betydande och i vissa fall vida överstigande de direkta kostnaderna. Om även polisiära insatser och domstolskostnader räknas in, utgör sannolikt sjukvården endast en liten del av de totala kostnaderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Får inte ihop det här riktigt. På Ratsit hittar jag följande:
Ch@di Abd@llaha 29 år
N@bil Abd@llaha 27 år
Om@r Sheh@de @oudi 18 år

Några N eller C som stavar Abd@llah hittar jag inte där. Om ovanstående är rätt så är inte 18-åringen bror till 27-åringen. Det är då 27- och 29-åringarna som är bröder.

Inga av de inblandade hittar jag i mina listor över Malmöiter som förekommer på fb. Kan ha missat men verkar troligare att det inte handlar om några tyngre namn. Peka mig rätt.

Citat:

Tack! Du hann posta svaret redan medan jag skrev frågan. Det var snabbt!
Citera
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerpuffB
Du menar 4åriga Luna på Hisingen?
Eller 8åriga Yusuf i Göteborg?
Eller den 60åriga mannen i Huddinge?

Om du ska ta upp skräckexempel kanske du inte ska motarbeta din poäng.

Vad är konstigt? Killen skriver att oskyldiga aldrig dör... inte att oskyldiga aldrig dör i Malmö vilket dom fö också gör

Citat:
Detta har aldrig hänt att någon oskyldig dör så vanliga Svensson kan sluta vara paranoida.
Citera
Medlem
Jag jobbar 50m från brottsplatsen, piketen och en civilare har stannat en bil precis utanför mitt jobb, en arab hålls kvar på platsen, en jävla massa poliser för en kille!
Citera
2018-06-19, 14:02
Medlem
Ingen fjärde är allvarligt skadad.
Läget för Amir Makky och Baha Ahmaad är allvarligt men stabilt.
Den sjätte (Som kom in sist) hade fått ett skrapsår i princip.

Man får ändå säga att skytten verkar varit ganska hygglig, han kommer alltså dit. Skjuter 15 skott, 3 av snubbarna dör i princip direkt (den tredje på operationsbordet) dom tre andra fick samtliga skott i sig.

Det var mellan 10 och 15 meter ifrån GM och BO, att sikta så bra är fan inte dåligt.

Amir Mekky skrek NEJ högt som fan i samband med att skotten avfyrades.

Otroligt, det kan dock hända att gärningspersonerna antingen är ifrån Irak och därmed som hämnd för bröderna Mekawi alternativt hämnd för mordet på någon av juggarna/albanerna (Nermin K eller Qaransaj eller vad han hette) om fallet är så att förövarna kommer ifrån utlandet så tror jag inte några hämndaktioner är att vänta. Vi får se.
Citera
2018-06-19, 14:02
Medlem
Bor i närheten och hörde skotten (i sammband med H Kanes 1-0 mål)

Min bedömning är AKM med 20 mag (eller en inte fullt laddat Klassiskt 30mag) fick det till 15-20 skott oxo) skulle kunna var någon liknande modelleller juggevariant av samma vapen, lät inte så "mekaniskt" som en oldschool/klassisk kalashnikov

med reservation för eko och för att det endå va en gata/kvarter bort.
(sött att folk gissar på 12.7....)

sköts det med ytterligare något vapen (9mm kpist eller dyl så drunknade det ljudet) Jag hörde ett vapen.
Citera
2018-06-19, 14:03
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Håller med om att det låter helt osannolikt, men lutar ändå åt att handlar om kaliber 50” (12,7 mm). Grovt och långsamt blir slutsatsen. Kan vara en illusion, alternativet skulle då va 9 mm.

https://i.imgur.com/uxE0AAW.jpg

(Jag har flyttat upp ”mätremsan.)
En möjlighet skulle ju kunna vara om man använt fler vapen, 50ae (insmugglad desert eagle) får väl anses relativt långsamtgående
Citera
2018-06-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Vem av de skadade är halvdöd (grönsak)?

Ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto