2018-06-19, 09:19
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Ok. Jag har dålig koll på Malmös busar. Tänkte mer att det kändes som arg hämndlysten blatte som plötsligt får chansen. Att ställa sig mitt i stan kändes lite impuls mer än planerat.

Automatvapen känns inte som impuls.

Var kommer de ifrån?
Citera
2018-06-19, 09:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Är alla som blev träffade ”inblandade” eller är det någon totalt oskyldig bland de skadade?
Tidigt påstods det att ett skott gått igenom fönstret träffat en kille som satt & spelade datorspel inne i lokalen. Men jag vet inte säkert om det stämmer längre.
Citera
2018-06-19, 09:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Polisen: "Ingen fara för allmänheten."

Men herregud, inte just för tillfället kanske.

Man vill slå dem i ansiktet.
Citera
2018-06-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu kanske det bara var en eller två av dessa som var det egentliga målet & dom andra bara råkade stå bredvid.
Tror aldrig man skjuter mot en samling om det är en av dm man vill åt. Man visste vilka man väntade på. Man ville kanske inte ¨t alla men majoriteten, annars skjuter man inte så många ur samma grupp (som också var släkt och i Malmös undre värld)
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Ok. Jag har dålig koll på Malmös busar. Tänkte mer att det kändes som arg hämndlysten blatte som plötsligt får chansen. Att ställa sig mitt i stan kändes lite impuls mer än planerat.
Kan vara men tror inte det. De satt ju in en bil och väntade.
Citera
2018-06-19, 09:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo

Var kommer de ifrån?
balkan, gamla mob förråd härhemma, polen, bulgarien, ryssland via finland. Tror det aldrig funnits så mkt vapen som nu hos kriminella grupperingar, farlig utveckling.
Citera
2018-06-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo

Var kommer de ifrån?

Känns ändå som att närheten till vapen och kriminella blattar går väldigt hand i hand😏
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Malmö är ju en ganska liten stad, med ghetton mitt i, så de kan ju dragit iväg med bil och kört några kvarter för att komma hem - det behöver inte ta många minuter.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Internetkafé anno 2018 när alla går omkring med internet i fickan? Front för kriminell verksamhet?

Är väl ställen där kidsen samlas för att spela SC eller vad de nu spelar.
Inte för att surfa på nätet.
Brukar även anordnas stora event för detta med tusentals barn.
Citera
Medlem
Lite förvirrat i tråden. Någon som kan lägga upp namnen på samtliga kända BO i en post? Gärna med länkar till Ratsit och Facebook.
Citera
2018-06-19, 09:25
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Känns det inte märkvärdigt ngn kan begå massmord mitt i centrala Malmö o hinns försvinna? Va fan gör polisen där nere?

De vet ju om läget o nog kunde man placera minst två områdespoliser i varje kvarter o ingripa NÄR det händer. Inte stå efter o se viktiga ut..idioter

Polisen har en hel del mutade och korrupta i sina led. Sedan så tror jag många poliser skiter i att dessa grupperingar skjuter ner varandra. Det blir några färre att bekymra sig för.

De väntar på när hämnden kommer så att de kan vakta sjukhuset istället.. och i morgon kommer de säkert skicka ut ett gäng uniformer för att kolla hastighet och nykterheten på vägarna.. Inte jobba med detta eller gansters i staden.
Citera
Medlem
Det ryktades om att flera danskregistrerade bilat rullade in i Malmö igår kväll. Vad handlade det om?
Citera
Medlem
Massa namn och ryckten har florerat. Vet man vem dessa tre döda är? Elr, ja dem två första har man jue sett bilser på och vila ifred från vännerna till dem. Men den tredje?

Usch.
Undrar om skyttens mening var att verkligen döda eller var det att skrämma & skada?

Var man ute efter o skrämma/skada/döda en, och dem andra kom på köpet eller hur blev det egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in