2018-06-18, 22:58
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Är det så jävla många danskar där kan väl danska polisen assistera/dokumentera för att förhoppningsvis eliminera dessa falanger framöver..?!

Malmö och Köpenhamns-polisen arbetar gränsöverskridande, dansk polis får köra in i skåne och arbeta och svensk polis i köpenhamn, händer att malmöpolisen ringer in tex danska hundbilar om man inte har någon ledig svensk hundbil vid tillfället, ex vid butiksrån etc.
Dansk polis är garanterat redan på plats i Malmö, det tar 10 till 15 minuter att köra mellan köpenhamn och malmö om man trampar på rejält.
Citera
2018-06-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Det var ju någon tidigare i tråden som nämnde att en liten silvrig bil körde fort genom centrala Malmö, körde mot rött bl.a.

Liten silvrig Suzuki eller något sånt.

Kan detta vara MGM som personen i fråga såg?
https://www.theguardian.com/world/2018/jun/18/four-people-wounded-in-malmo-shooting-sweden#img-1

Bara jag som tycker det är märkligt att denna bilen inte omnämns i svensk media?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Då kan det med andra ord betyda att detta gäng med M*kky och P*po har kopplingar till LTF.
Och det är dem som rensat upp bland konkurrenter. Men vem har kapacitet och kulor att gå emot dem ?

Det är ingen nyhet då Mekky har familj i Danmark och har i långa stunder vistats där. All narkotika som kommer in i Malmö gör det just igenom CPH säkerligen med hjälp utav LTF.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man undrar i så fall varför. Man behöver ju inte hjälp från NI att skriva en pressrelease.

Alternativt förväntar man sig fullt inbördeskrig bland blattarna när det blir offentligt vem som har dött.

Kan vara bra att ha dom i Malmö ifall det stökigt kommande dagar. Även bra ifall man vill göra inbrytningar på flera adresser samtidigt
Citera
Medlem
Med min militära bakgrund av det man kan se på bilderna så är det utan tvekan 7,62 amo , dvs högst troligt en gammal AK47a. För er som inte känner till Malmö så ligger kafeet mitt emot polishuset dvs andra sidan gatan ca 65-75 m. Närmare polishuset kommer man inte om man inte går in
Citera
2018-06-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Dansk polis är garanterat redan på plats i Malmö, det tar 10 till 15 minuter att köra mellan köpenhamn och malmö om man trampar på rejält.

Nej det är dom inte.
Citera
Medlem
negombo365s avatar
Kom nyss ett par bilar med utspringande araber skrikandes utanför akuten och vill in. Polisen har fullt upp att mota bort dem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Förlåt att jag verkar dum, det är jag verkligen inte, men vad FAN gör danskarna i Malmö, är det den där sammanslutningen "familjen" som spridit sig till Sverige?

Köpenhamn vore väl bättre för affärerna och lättare att muta polisen, anser jag.

De vill ta makten i den kriminella miljön i Malmö. Enligt en person som intervjuvades på TV4 är Malmö väldigt attraktivt för något kriminellt gäng i Köpenhamn. Någon i tråden här nämnde dem med en förkortning.
Citera
2018-06-18, 23:01
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Vad är NI
Nationella Insatsstyrkan

Samarbetar med dom goda krafterna.
Citat:
Nationella insatsstyrkan (NI) är en insatsstyrka inom den svenska Polismyndigheten avsedd att hantera svåra och farliga situationer då människors liv är i fara,

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_insatsstyrkan
Citera
2018-06-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Allt stämmer.
Papo Karim heter Husein Karim irakier. Hans kusin ska enligt uppgift vara en av dom omkomna. Två av dom skadade sköts i benen.
Minst 10 skott träffade "kroppsdelar".
Pap# Kar#m har en bror som heter för H4m4de karim menar du att han är BO?
Citera
2018-06-18, 23:02
Medlem
-EE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
NI var redan på plats enligt en tidigare post i tråden.

Malmöpiketen har i princip samma utrustning så det är nog dom.

Om nu uppgifterna stämmer om att NI är på väg lär det vara ett antal döda tungt belastade gängmedlemmar. Klarar inte Malmöpikten själva av att hålla ordning lär det vara extraordinärt!!! De vill väl bemanna upp för att kunna täcka 24/7 de närmsta dygnen!
Citera
2018-06-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Wikipedia säger annorlunda.

Dessa kalibrar enligt wiki.

.380 ACP (9×17mm Short)
9×18mm Makarov
9×19mm Parabellum
.32 ACP

https://en.m.wikipedia.org/wiki/%C5%A0korpion#Variants

Ja det finns flera olika. De som finns på svarta marknaden nu är äldre varianter och då är det vanligen inte 9mm, .380 acp och .32 acp.

Det är företrädesvis 7.65 och 9x18 som fanns att tillgå från Balkan tidigare

.22 har jag själv sett från Balkan så den menar jag finns med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in