2018-06-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
För att sammanfatta vad jag såg vid akuten för den nyfikne. Kunde se Z*k*ri* El Kh*y*tti (häktad för medhjälp till mord i en annan skjutning), Om*r Cheh*de, Hong från M-falangen (asiaten) samt P*po K*rim (hans facebook-namn, heter något annat på riktigt). Sen såg jag några ansikten till som jag känner igen som jag inte kan sätta namnet på. En del bilar på plats stod på bilmålvakter och en hel del va nyare Mercor och BMW. Även två danskreggade nyare Mercor rullade in samt folk som kom i taxi, ungefär 40-50 pers på plats, mest araber men även lite Balkanfolk. Kunde räkna till 6 polisbilar samt civilklädd personal från Fokusgruppen som prata med flera av killarna.

Låser man in hela högen har polisen tagit ett kliv framåt. Tyvärr hjälper inte våra lagstiftare våra konstaplar att hålla dessa löss borta från gatorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddangbg83
Polisen väntar in NI från Stockholm innan dom går ut med vilka dom döda är
Vad är NI
Citera
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Vad är NI

nationella insatsstyrkan
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Hur ofta hörde man detta för några år sedan? Att även sjukhusen måste skyddas är verkligen en företelse som ökat de senaste åren.
Det gjorde man aldrig -- men nu har det uppenbarligen växt upp en generation med hjärndöda impulsstyrda vildar ...... eller nåt.
Citera
2018-06-18, 22:51
Medlem
25-To-Lifes avatar
Det var ju någon tidigare i tråden som nämnde att en liten silvrig bil körde fort genom centrala Malmö, körde mot rött bl.a.

Liten silvrig Suzuki eller något sånt.

Kan detta vara MGM som personen i fråga såg?
https://www.theguardian.com/world/2018/jun/18/four-people-wounded-in-malmo-shooting-sweden#img-1

https://www.theguardian.com/world/2018/jun/18/four-people-wounded-in-malmo-shooting-sweden#img-1
Citera
2018-06-18, 22:52
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Helt ointressant alltihop - om det inte visar sig att det handlar om någon form av attack.

Att kriminella skjuter ihjäl varandra är ju inget nytt ....
Vad skulle det annars vara? Vådaskjutning?
Citera
Medlem
Olika skadelägen på de fem personerna säger polisen på tv4 just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ser inte ut som K-pist ammo i alla fall. Förmodligen grövre kaliber än så.

hylsorna är längre

mer likt detta

https://sv.wikipedia.org/wiki/7,62_%C3%97_39_mm
Citera
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
På TV4 säger de att kriminella i Köpenhamn vill etablera sig och ta makten i den kriminella miljön i Malmö.

Det har dom velat länge. Antar att du syftar på LTF som är den starkaste grupperingen I Köpenhamn? Dom har redan råkat illa ut i Malmö precis som i Aarhus. Det finns för starkt motstånd i vissa städer.

Rätt ironiskt med tanke på att en del Sverige vänner tror att Danmark skulle lösa Malmös problem på nolltid 😂. Om dom bara visste hur det egentligen ser ut i Danmark lol.
Citera
2018-06-18, 22:53
Medlem
Fett pinsamt för malmöpolisen om dom inte lyckas tar gärningsmännen när detta hände 50 meter från polishuset..samtidigt iskallt av förövarna att göra ett sådant dåd sidan om polishuset.
Senast redigerad av redgunn 2018-06-18 kl. 22:55.
Citera
2018-06-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
För att sammanfatta vad jag såg vid akuten för den nyfikne. Kunde se Z*k*ri* El Kh*y*tti (häktad för medhjälp till mord i en annan skjutning), Om*r Cheh*de, Hong från M-falangen (asiaten) samt P*po K*rim (hans facebook-namn, heter något annat på riktigt). Sen såg jag några ansikten till som jag känner igen som jag inte kan sätta namnet på. En del bilar på plats stod på bilmålvakter och en hel del va nyare Mercor och BMW. Även två danskreggade nyare Mercor rullade in samt folk som kom i taxi, ungefär 40-50 pers på plats, mest araber men även lite Balkanfolk. Kunde räkna till 6 polisbilar samt civilklädd personal från Fokusgruppen som prata med flera av killarna.

Allt stämmer.
Papo Karim heter Husein Karim irakier. Hans kusin ska enligt uppgift vara en av dom omkomna. Två av dom skadade sköts i benen.
Minst 10 skott träffade "kroppsdelar".
Citera
2018-06-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
hagelbrakare har tydligen använts , samt automatvapen

Så. Finns det någon människa, idag, som tror att detta vilda skjutande och avrättande kommer att mattas av och upphöra? När buset har tröttnat och hittat nya hobbies? När polisen slutligen plockat in allihopa och beslagtagit varenda skjutvapen? Nä. Varför skulle buset sluta fred med varandra? Varför skulle polisen lyckas gripa allihopa när dom ännu inte lyckats? Nä, detta skjutande och avrättande kommer att fortsätta och eskalera äbda fram tills samtliga inblandade är perforerade med bly. Hur många finns det kvar? 350? 840? 1 370? Hur många oskyldiga ur allmänheten ska offras innan hela buset har avrättat varann? Stefan? Morgan? Någon????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in