2018-06-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
haha du är ju helt jävla efterbliven! "7.65" = 32. acp. gå och lägg dig ditt lilla skolbarn.

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0korpion

.32 ACP (7.65×17mm Browning SR) (vz. 61, vz. 61 E)

Köp inte en lott i morgon. Gick inte bra idag.
Citera
2018-06-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Kommer det här eskalera och urarta tror ni?
Kul fråga!
Man kan ju undra vad som krävs för att automatvapenskjutning i centrala delarna av Malmö ska kunna bli överträffat? Att plutoner av araber till häst med dragna kroksablar galopperar fram på Södra Förstadsgatan och slaktar allt på två ben kanske. Då har det eskalerat enligt min uppfattning.
Inom parentes kan nämnas att det råder brist på blodgivare i Malmö. Inte konstigt med tanke på hur efterfrågan av färskt blod har ökat. Så ni som känner för att supporta skadskjutna araber med någon halvliter blod kan ju kontakta Blodcentralen på sjukhuset.
Citera
2018-06-18, 22:45
Medlem
Polisen väntar in NI från Stockholm innan dom går ut med vilka dom döda är
Citera
2018-06-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil007
Om det visar sig att Hong er en av dom skjutna så kommer det eskalera utan tvekan. Killen som jobbar för Malmö stad ganska lång tävlade i MMA numera ut ur det livet engligt många kommer definitiv komma tillbaka. Han som ville ha Mirtez mördarens huvud på en tallrik.
Ganska lugn kille men ingen man vill ha ute nu.

Namn på MMA-killen?
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxbete
Efter att ha granskat bilderna ytterligare ser det mycket riktigt ut som 7.62 ammunition

Media rapporterar "stora hylsor" + automatvapen så det är säkerligen 7.62×39mm och AK47 någonting.

Tur att vi har så restriktiva vapenlagar i Sverige .
Citera
Medlem
För att sammanfatta vad jag såg vid akuten för den nyfikne. Kunde se Z*k*ri* El Kh*y*tti (häktad för medhjälp till mord i en annan skjutning), Om*r Cheh*de, Hong från M-falangen (asiaten) samt P*po K*rim (hans facebook-namn, heter något annat på riktigt). Sen såg jag några ansikten till som jag känner igen som jag inte kan sätta namnet på. En del bilar på plats stod på bilmålvakter och en hel del va nyare Mercor och BMW. Även två danskreggade nyare Mercor rullade in samt folk som kom i taxi, ungefär 40-50 pers på plats, mest araber men även lite Balkanfolk. Kunde räkna till 6 polisbilar samt civilklädd personal från Fokusgruppen som prata med flera av killarna.
Citera
Medlem
1Partys avatar
https://news.sky.com/story/four-people-wounded-in-malmo-shooting-11409127

http://m.dw.com/en/sweden-several-wounded-in-shooting-in-malmo/a-44283752?xtref=https%253A%252F%252Fwww.google.se%2 52F

https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/710489/Malmo-shooting-sweden-gunfire-Drottninggatan
Citera
2018-06-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Om man ska lita på Facebook så har det precis skett en ny skjutning vid Kroksbäck den här gången, en svart audi a 6 ska lämnat platsen.

Min teori.

Polisen har haft vetskap om kvällens händelser tidigare ikväll. Därav cirkulerar en helikopter innan händelsen på Drottninggatan. De visste bara inte var det det skulle hända.

Eller så visste de och lät dem självsanera sig.
Citera
2018-06-18, 22:48
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
polisen förstärker säkerheten på sjukhuset.

Hur ofta hörde man detta för några år sedan? Att även sjukhusen måste skyddas är verkligen en företelse som ökat de senaste åren.
Citera
2018-06-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
För att sammanfatta vad jag såg vid akuten för den nyfikne. Kunde se Z*k*ri* El Kh*y*tti (häktad för medhjälp till mord i en annan skjutning), Om*r Cheh*de, Hong från M-falangen (asiaten) samt P*po K*rim (hans facebook-namn, heter något annat på riktigt). Sen såg jag några ansikten till som jag känner igen som jag inte kan sätta namnet på. En del bilar på plats stod på bilmålvakter och en hel del va nyare Mercor och BMW. Även två danskreggade nyare Mercor rullade in samt folk som kom i taxi, ungefär 40-50 pers på plats, mest araber men även lite Balkanfolk. Kunde räkna till 6 polisbilar samt civilklädd personal från Fokusgruppen som prata med flera av killarna.

Så Om*r blåste med andra ord *shk*n rakt av ?? När kommer *shkans bror ut ?
Citera
Medlem
negombo365s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Hur ofta hörde man detta för några år sedan? Att även sjukhusen måste skyddas är verkligen en företelse som ökat de senaste åren.

För att det är standard i MENA att båda släktingar till förövare och skadade invaderar sjukhuset och tar hämd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil007
Då er det kanske Hong som er skujtwb eftersom Mirza er i Malmö, vilket kan betyda krig på gång vilket kan betyda gamla M falangen tillbaka.
Dom har en pensionerad horunge som jobbar genom Malmö stad och hoppas verkligen han intw kommer tillbaka.
Varit mycket med den skujten Mirtez i början.
En pensionerad horunge? Vad betyder det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in