Jag har blivit skjuten i benet. Det var en ensam skytt som sköt 20-30 skott med något kraftfullt kulsprut-liknande vapen, det small väldigt fort, pangpangpang, 5-7 skott i sekunden kanske. Det hela varade i 20 sekunder kanske. Jag vet inte vart min kille är och han svarar inte i telefonen. Jag är okej men det är ingen personal här.
Det var flera döda, iallafall flera som låg på marken, 5 personer, alla vuxna. Skotten kom från en bil.
Jag har blivit skjuten i benet. Det var en ensam skytt som sköt 20-30 skott med något kraftfullt kulsprut-liknande vapen, det small väldigt fort, pangpangpang, 5-7 skott i sekunden kanske. Det hela varade i 20 sekunder kanske. Jag vet inte vart min kille är och han svarar inte i telefonen. Jag är okej men det är ingen personal här.
Det var flera döda, iallafall flera som låg på marken, 5 personer, alla vuxna. Skotten kom från en bil.
Kanske inte går att avskriva terrorbrott i så fall även om gängrelaterat såklart är mycket mer sannolikt. Är du ok eller? Är du förbipasserande eller tror du att du blivit skjuten med avsikt?
Var din kille där på lokalen?
Vad är det för lokal?
En person som befann sig i spelcafet uppges ha blivit träffad i samband med skottlossningen enligt expressen, då är frågan om den personen var själva målet för attacken eller om han/hon råkade befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt.
Citat:
Minst en kula ska ha gått genom rutan till ett spelkafé i närheten. En av de skadade ska enligt uppgift ha suttit och spelat inne på kafét när han besköts.
Citat "Det rubriceras som en särskild händelse och det är mycket folk på olika nivåer som är igångsatta"
Skulle vara kul och få en definition på "särskild" händelse.
Särskilda händelser går utöver Polisens dagliga verksamhet och är så allvarliga eller omfattande att Polisen måste fördela om sina resurser enligt särskilda rutiner.
Exempel på särskilda händelser:
Våldsamma upplopp eller oroligheter i samband med manifestationer eller idrottsevenemang.