2018-06-18, 13:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Reagerade inte polisen ovanligt snabbt? De brukar väl inte gärna söka försvunnna personer. med en gång. Därför tror jag det stämmer med blod i och utanför LW:s hem.
Det behövdes knappast något blod för att inse direkt att det troligen rörde sig om ett brott:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/larm-om-skrik-prioriterades-bort-natten-45-aringen-forsvann
Citera
2018-06-18, 13:59
Medlem
Enorms avatar
MORD/DRÅP I KARLSTAD! Inte för att jag vill "dra igång" nå´t sidospår, den saken är många duktiga på. Kan bara inte bortse ifrån likheten (inte menat som nå´t dravel) länk till AB.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Ex47g/kvinna-misstankt-mordad-i-karlstad
Citera
2018-06-18, 14:01
Medlem
flixa81s avatar
Någon kunnigsom läser tråden som kan svara:
SD är skäligen misstänkt
Kan det räcka med anmälningarna LW gjorde för att bli skäligen misstänkt eller har de något mer på honom som gör att han fortfarande är misstänkt?
Senast redigerad av flixa81 2018-06-18 kl. 14:01. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-18, 14:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Reagerade inte polisen ovanligt snabbt? De brukar väl inte gärna söka försvunnna personer. med en gång. Därför tror jag det stämmer med blod i och utanför LW:s hem.

Inlägg om det kom från en användare som inte längre skriver här. Det tycker jag ger mer sanning till det hela.
Det var väl ändå tokiga kriterier om vad du önskar ska vara sanning?
Citera
2018-06-18, 14:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
SD är skäligen misstänkt
Kan det räcka med anmälningarna LW gjorde för att bli skäligen misstänkt eller har de något mer på honom som gör att han fortfarande är misstänkt?
"Det är väl därför polisen bedömer honom som intressant. Men hade de haft något vitalt på honom skulle han inte ränna ut och in på det viset", säger professor Leif GW Persson till Metro.
https://www.metro.se/artikel/gw-om-misstänkt-i-lena-fallet-därför-bedömer-polisen-honom-som-intressant
Senast redigerad av Draifos 2018-06-18 kl. 14:20.
Citera
2018-06-18, 14:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
SD är skäligen misstänkt
Inte ens dom hade behövts. Det hade räckt med indicier för skäligen.
Citera
2018-06-18, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, nog verkar det vara mest rykten och veckotidningsskvaller. Tiotusen inlägg här i tråden hittills, men inte mycket substans. Det man har kunnat läsa om fallet i tidningarna ger ett intryck av att förundersökningen, åtminstone i inledningsskedet, kan ha bedrivits på samma tveksamma sätt.

Vittnesuppgifter inringda redan under mordkvällen ignoreras tydligen helt, och i stället verkar husrannsakningar ha gjorts utifrån lösa rykten. Har polis och åklagare bekräftat uppgifterna i kvällspressen, om att man skulle ha gjort fynd av blodiga kläder i någon bostad och en bil?

Nu har jag inte varit med i så många trådar, men är det inte så att när det är nyhetstorka i fallet så flödar spekulationerna vildare än när det kommer ny information.
Konspirationsteorier, skäggbarn, sekter, skuldbeläggning av offret, skuldbeläggning av anhöriga, skuldbeläggning av skribenterna och allt och alla verkar "skumma" och har dolda agendor. Kanske bara UFOn och bäbisar som jag inte sett spekulationer om.

Älgarna och vildsvinen springer i zick-zack mellan trådarna och kommer att så göra i framtiden också.
Citera
2018-06-18, 14:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag inte varit med i så många trådar, men är det inte så att när det är nyhetstorka i fallet så flödar spekulationerna vildare än när det kommer ny information.
Konspirationsteorier, skäggbarn, sekter, skuldbeläggning av offret, skuldbeläggning av anhöriga, skuldbeläggning av skribenterna och allt och alla verkar "skumma" och har dolda agendor. Kanske bara UFOn och bäbisar som jag inte sett spekulationer om.

Älgarna och vildsvinen springer i zick-zack mellan trådarna och kommer att så göra i framtiden också.
Nja, jag syftade väl mer på byskvallret och antydningarna om han som tidigare var häktad (SD). Det verkar ju vara honom de flesta av de här tiotusen inläggen handlar om.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-18 kl. 14:39.
Citera
2018-06-18, 14:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Jag har iallafall befunnit mig i bil med galning och kastat mig ut i 30km
Sedan gömde jag mig i skogen utan pengar o mobil
Sedan gick jag hem då var ilskan borta från psykopaten (för tillfället)
Den kan blossa upp när som helst men imellan är de riktigt trevliga
Under raseriet kan de inte tänka klart och är mycket farliga

Har man varit med om det blir det förstås lätt(are) att tänka sig in i en situation där en part tappar allt.

Och när du tar upp mobilen, tänker jag att kanske hon inte fick med sig mobilen i all hast?
Kanske han tog den direkt, eller återvände snabbt in och hämtade den på väg hem?
För att inte väcka barnen gled dörren inte igen ordentligt när han tryckte in dörren så tyst som möjligt?

Inte den mest sannolika teorin dock.
Tror hon gick med frivilligt eller under tvång, kanske fick hon med sig telefonen och försökte ringa på hjälp?
Sen tappade han allt...
Citera
2018-06-18, 14:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jävla besserwisser, du tillför aldrig något, bara kritiserar och kommer med ot.
Skulle tro merparten här är innerligt trötta på dina värdelösa kommentarer.

Citat:
Snor-Johan måste va en bitter person, Sh Holmes
Annars postar man inte sådana tråkiga kommentarer.
Inte sett att han tillfört tråden något av värde.
Tråden behöver tvättas från skvaller för att om möjligt kunna orientera sig i det som har substans.
Det är med respekt ändå ett mord som begåtts.
Vad jag söker tillföra tråden är därför att ni båda verifierar era källor om att det hittats blod?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-18 kl. 14:50.
Citera
2018-06-18, 14:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tråden behöver tvättas från skvaller för om möjligt hitta det som har substans.
Det är med respekt ändå ett mord som begåtts.
Vad jag därför söker tillföra är att ni båda verifierar era källor om att det hittats blod?

Vad vill du veta mer än det jag skrivit ang ev blod?
Citera
2018-06-18, 14:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Förstår att man tvekar på mina olika inlägg ang blod i lägenheten.
Ganska fort efter det hade hänt, fick jag höra att det var i sin ordning i lägenheten.
Sedan pratade en släkting till mig med en bekant till LW och hen hade nämnt blod i lägenheten. Om det var enstaka blodstänk eller mer har jag ingen vetskap om.
Uppgiften kan givetvis vara ett rykte bland vännerna men det är iaf vad som berättats för mig och jag har svårt att avgöra sanningshalten och om vännerna har rätt information, men kanske ingen rök utan eld...

Inget kan man väl vara helt säker på, särskilt när kanske de riktigt nära anhöriga och de som hittat henne blivit rådda att hålla tyst för att inte förstöra utredningen.

Samtidigt tänker jag lite att det är ju inte helt osannolikt att det stämmer, men att det kanske inte varit stora mängder. Kanske t om avtorkat till en del?
Eller att man hittat en mindre mängd, men att det inte är så tydligt kopplat till mordet? Om det är LWs blod, kan det ju finnas naturliga förklaringar varför det finns där.

Har iaf inte avskrivit det som helt osannolikt.
Men om det finns blod i hemmet som verkar ha med brottet att göra, får man fundera hur hon kom till staketet.

Skriken blir ju också lite knepigare att få ihop med att något dramatiskt hänt redan hemma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in