2018-06-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Menar du att alla kvinnor alltid är lika kompetent som alla män? Det stämmer inte. På samma sätt som det inte stämmer att alla män är lika kompetenta som alla kvinnor.

En man med de bristfälliga kunskaper som vissa av dessa kvinnliga experter besitter skulle aldrig i livet få en chans att sitta i tv. Det bör handla om kunskap och känsla för sporten, inte om tvångskvotering pga kön. Som programledare kan det gå för sig (där är det annat än kunskap om sporten som är prio ett), men man ska inte få jobb som expert/kommentator på ett av världens största evenemang om man inte har rätt kunskap.

Johanna Ojala i vinterstudion som pratar om längdskidor är ett exempel på en kvinna med mycket kunskap och känsla för den sporten, hon gör ett kanonjobb enligt mig. Hon har också varit aktiv inom den sport hon pratar om, till skillnad från de som har spelat damfotboll och tror de vet hur det är att spela fotboll.

Går inte dina öron sönder av danska?

Är skåning 😎
Citera
2018-06-18, 11:48
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Äh, tv4 är en kanal som på fullaste allvar slänger in personer som Peter Jihde och Patrick Ekwall i sina sportsändningar, där om något har vi två personer som om något måste ha kommit in sängvägen för att få synas i tv, och om ni hellre lyssnar på dessa personer istället för Johanna Frändén så säger det mer om er än vad det säger om tv4...

Har du sett Jidhe och Ekwall på tv4 nu under vm?
Du har ju noll koll,tittar du ens på Tv4?
Citera
2018-06-18, 11:55
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4

Läs om, läs rätt. Han skrev sportsändningar - inte VM-sändningar. Nolla.
Citera
2018-06-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4

Nu verkar han förvisso syfta på andra sportsändningar men det är ju ändå ett helt efterblivet argument då både Jihde och Ekwall var med och byggde upp TV4-sporten under 90-talet.
Citera
2018-06-18, 12:02
Medlem
sinnessjukt

dessa kvinnor kan inte fotboll
Citera
2018-06-18, 12:11
Medlem
RadioDDR1s avatar
Kvinnor kan inte ett jävla skit om fotboll. Detta är huvudanledningen till varför SVT rekryterar dem. Jag tittar inte alls på svenska politiskt korrekta fotbollssändningar. Jag ser fotbolls VM som ett sätt att för en stund få slippa det Svenska PK-helvetet. Jag följer i huvudsak brittiska sändningar.
Citera
2018-06-18, 12:16
Medlem
NygammalValss avatar
Det har gått 10 min av SVT:s sändning och Jane, Frida och Johanna har alla tre redan lyckats svamla en massa innehållslös skit. TOTALT dösnackande babbel bara från dessa damer. Noll substans i det de säger.
Citera
2018-06-18, 12:27
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Läs om, läs rätt. Han skrev sportsändningar - inte VM-sändningar. Nolla.

Ja,jag läste rätt.
Vi diskuterar vm-sändningarna i tråden.
Eller tycker du det är relevant nämna att det är bättre lyssna på Lasse Kinch i sportsändningar än Johanna Frändén?

Är det nån som är nolla är det du som har läsförståelse som en kratta.
Citera
2018-06-18, 13:08
Medlem
Mikeyjamess avatar
Berörs inte alls, hade gärna sett Frida och Brolin axla allt själva

Enda anmärkningen jag har är att Marklund borde tränat bort sin norrländska om hon ska vara kommentator. Den är distraherande.
Citera
2018-06-18, 13:19
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeRecords
Nej allt det här är bara fake news från unga vita flashbackare.

Hanna, Frida, Johanna, Jane och Marie är positiva inslag i den mansdominerande tv-miljön!! Tyvärr bara Daniel Nannskog som är mörkhyad.

HAHA kul! Kvinnorna kan ju knappt prata, stakar sig fram i studion. Och gör helkassa, pinsamma intervjuer. Jane är den enda man har förtroende för, hon är medvetem om sina begränisningar. Enda som är bra idag är att laget tycks vara 100% blattefritt.
Citera
2018-06-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Kvinnor kan inte ett jävla skit om fotboll. Detta är huvudanledningen till varför SVT rekryterar dem. Jag tittar inte alls på svenska politiskt korrekta fotbollssändningar. Jag ser fotbolls VM som ett sätt att för en stund få slippa det Svenska PK-helvetet. Jag följer i huvudsak brittiska sändningar.
Kul inlägg. Vad menar du med "politiskt korrekta fotbollssändningar"?
Citera
2018-06-18, 13:30
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Kul inlägg. Vad menar du med "politiskt korrekta fotbollssändningar"?

Kvotering av inkompetens. Det blir helt enkelt för mycket. Förstör stämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in