2018-06-17, 23:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Här har du bevisen som förklarar WGS84 lögner.
https://fecore.org/

Att påstå att flyg inte hittar fram till sin destination, att påstår att taxibolaget inte hittar din gata och att påstå att din gps-navigator inte tar dig på metern när fram till din destination tyder på vansinne.

Och det hela är väldigt lätt att kontrollera: knappa in en adress på din smartphone och tryck på vägbeskrivning. Om du kommer fram till den förväntade destinationen fungerar WGS84.
Senast redigerad av madtop 2018-06-18 kl. 00:01.
Citera
2018-06-17, 23:50
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Men jag har ju visat för dig att WGS84 inte stämmer.

Jag har seglat sex varv runt jorden både privat och i jobbet utan att gå på grund en enda gång. Således har jag bevisat att jorden är rund och att WGS84 fungerar alldeles utmärkt. Vidare är det övervisat att du är en idiot av sällan skådat slag.
Citera
2018-06-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag har seglat sex varv runt jorden både privat och i jobbet utan att gå på grund en enda gång. Således har jag bevisat att jorden är rund och att WGS84 fungerar alldeles utmärkt. Vidare är det övervisat att du är en idiot av sällan skådat slag.

Rund? Ser du några kurvor?
Citera
2018-06-18, 00:31
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fades

Men hur fan kan jag segla jorden runt om inte jorden är rund ditt jävla spån
Citera
2018-06-18, 00:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Seglar gör man väl vanligtvis med segelbåt och man måste flyga upp ett antal mil för att jordytan skall se kurvig ut. Hur har du tänkt dig att han skulle ha gjort detta med segelbåt?
Citera
2018-06-18, 05:13
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jo om gravitationen inte finns vilket så är fallet, så hade hela vår världsbild stått upp o ner mer eller mindre allt kretsar kring denna falska kraft som nästa alla på jorden tror på det vi lär oss i skolan.
Okey, fine. Har du argument för det så fair enough, min poäng med allt det här ärju att om vi nu utgår från att gravitation inte finns eller iaf inte fungerar som vi tror/vet så spelar det ju ingen roll. Om det blir officiellt att gravitation som vi känner det med att stora objekt drar åt sig små och att allt dras åt mitten och att det istället är någon supergrej som gör något speciellt så spelar det ju ingen roll. Folk i Sverige kommer ju inte gå mna ur huse och börja mörda alla med fräknar för att vi har missförstått gravitationen lite?

Om gravitationen inte finns och det bevisas så kommer ju inte helt plötsligt människor att börja flyga eller liknande, ingen tjänar pengar, makt eller liknande på att den finns eller inte finns.
Citera
2018-06-18, 07:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
När solen går ned döljs den av kurvan.
Citera
2018-06-18, 08:37
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Här har du bevisen som förklarar WGS84 lögner.
https://fecore.org/
Man kommer till sidan 17 i den "rapporten" så hittar man första felet, att luftens brytningsindex skulle öka med höjden. Det är fel. Brytningsindex minskar med sjunkande lufttryck och vi vet redan att trycket sjunker ju högre upp.
Citera
2018-06-18, 09:28
Medlem
Citat:
Testet var utfört av av globjordare. Plattjordare var inbjudna dit av tv-kanalen National Geographic.
Jag såg inget test.
Citera
2018-06-18, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Okey, fine. Har du argument för det så fair enough, min poäng med allt det här ärju att om vi nu utgår från att gravitation inte finns eller iaf inte fungerar som vi tror/vet så spelar det ju ingen roll. Om det blir officiellt att gravitation som vi känner det med att stora objekt drar åt sig små och att allt dras åt mitten och att det istället är någon supergrej som gör något speciellt så spelar det ju ingen roll. Folk i Sverige kommer ju inte gå mna ur huse och börja mörda alla med fräknar för att vi har missförstått gravitationen lite?

Om gravitationen inte finns och det bevisas så kommer ju inte helt plötsligt människor att börja flyga eller liknande, ingen tjänar pengar, makt eller liknande på att den finns eller inte finns.
Folk skulle inse att vetenskapen inte är för att hitta sanningen utan att driva en agenda och har vårt så i flera decennier.
Så det skulle få folk att vakna upp hur sin illusion rätt mycket.
Citera
2018-06-18, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att påstå att flyg inte hittar fram till sin destination, att påstår att taxibolaget inte hittar din gata och att påstå att din gps-navigator inte tar dig på metern när fram till din destination tyder på vansinne.

Och det hela är väldigt lätt att kontrollera: knappa in en adress på din smartphone och tryck på vägbeskrivning. Om du kommer fram till den förväntade destinationen fungerar WGS84.
I WGS84 ingår också en höjd, den är felaktig enligt utfört test.

WGS84 är standarden för vad vi idag kallar GPS och föga förvånande administreras den av amerikansk underrättelsetjänst och som ett brev på posten är är den hemlig. Varför skulle en underrättelsetjänst hemlighålla jordens form för detta för allmänheten?

Nu kommer du att kontra med en app från Github och säga: 'se här ser man källkoden!'

Ja, man ser källkoden till GPS, inte WGS84. WGS84 hemlighålls för allmänheten.
Citera
2018-06-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du inser att de kort du använde var projektioner, Mercators projektion? Du har således inte använt av globen som referens utan något helt annat. Man kan projicera kartan på en banan och fortfarande hitta rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in