2018-06-17, 17:37
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Orkar inte söka men om vi nu för sakens skull säger att jorden är platt och att vi alla då är lurade, vem eller vilka skulle tjäna på det, vad skulle poängen vara?
Ingen från plattjordshåll har kommit med en trovärdig förklaring till varför "eliten" vill få oss att tro att jorden är rund. Det är onödigt eftersom jorden verkligen är rund vilket är lätt att konstatera själv om man ids göra det men det är ju mycket enklare att raljera på ett forum.
Citera
2018-06-17, 17:40
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ok, vi säger att det är för att kontrollera människan, hur gör man det i det här fallet? Jag vet inte om du är ironisk men jag tror folk mer eller mindre skulle skita fullständigt i om jorden är platt, det blir ju ingen skillnad på något alls.
Man gör det via att som sagt hålla borta människor från ismuren.

Så du skulle skit fullständigt i om jorden är platt? Skulle det inte vara patetiskt då att du under hela din skolår varit brutalt lurad att lära dig saker o ting som inte sen stämmer på hur verkligheten ser ut på riktigt. Tänk att all matte, fysik, kemi, biologi osv är helt fel vi lärt oss.

Samt hela den här grejjen att kontrollera oss människor är ju helt förjävligt, vi är som slavar åt stormakten som små idioter som tror allt vad media säger osv.
Citera
2018-06-17, 17:48
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo

Så du skulle skit fullständigt i om jorden är platt? Skulle det inte vara patetiskt då att du under hela din skolår varit brutalt lurad att lära dig saker o ting som inte sen stämmer på hur verkligheten ser ut på riktigt. Tänk att all matte, fysik, kemi, biologi osv är helt fel vi lärt oss.

Samt hela den här grejjen att kontrollera oss människor är ju helt förjävligt, vi är som slavar åt stormakten som små idioter som tror allt vad media säger osv.

Okej då, vad är vitsen med att hålla folk borta från ismuren?
Det mesta går ju framåt, människan har alltid varit lurad, mainstreamfakta idag var inte mainstreamfakta för 20 år sedan, 200 år sedan osv. Saker vi får lära oss i skolan idag som är offociell fakta skrattar folk i andra länder åt och vi kommer med största sannolikhet i framtiden skratta om det som ses som fakta idag. "Hur kunde folk tro ditten och datten på XXXX-talet", sådär har människan alltid varit och kommer förmodligen alltid ha varit. Det vi vet idag det vet vi, punkt slut liksom.

1+1 är fortfarande 2, reproduktionen skulle inte fungera annorlunda och något som jag tappar kommer fortfarande falla neråt, även om jorden är platt.
Citera
2018-06-17, 18:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Den matte, fysik och kemi som lärs ut är inte felaktig. Det vet vi då man kunnat konstruera datorer, bilar, flygplan osv. med hjälp av dessa kunskaper. Inga datorer, TV-apparater, flygplan osv skulle ju någonsin fungera om dom byggde på medvetet falsk fysik så det där är rent skitsnack.
Citera
2018-06-17, 19:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag tror inte jeranism är en shill. Alla får denna anklagelse riktade emot sig förr eller senare,

Men i detta fall är det ju vittnen som säger detta, det är inte hörsägen. Personer på plats säger vad de såg, självklart kan de ljuga men jag litar på vad de säger.

Självklart är han inte en "shill".

Det förutsätter att det skulle finnas någon slags organisation som tycker det är värt att hålla på med den typen av verksamhet. Och det gör det ju såklart inte av den enkla anledningen att det är egentligen skit samma om det springer omkring ett gäng kristna fanatiker som påstår en massa vansinnigheter om "personliga upplevelser", "stjärnr är inte fysiska objekt", "ned-är-ned-kraft" och andra vansinnigheter.
Senast redigerad av madtop 2018-06-17 kl. 19:27.
Citera
2018-06-17, 19:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Orkar inte söka men om vi nu för sakens skull säger att jorden är platt och att vi alla då är lurade, vem eller vilka skulle tjäna på det, vad skulle poängen vara?

Det vanligaste argumentet jag har hört är religiösa: "Satan" vill dölja "skapelsen" genom att få folk att tro på att jorden är en planet i ett oändligt universum.

En platt jord, och egentligen en jord som är i skapelsens centrum, påstås bevisa att jorden är skapad av en gud. Genom att dölja detta för dig kommer du bli icke troende.

Citat:

Sedan finns även kategorin som poppilo som egentligen inte har någon klar tanke om "poängen". poppilo har faktiskt inga klara tankar över huvud taget utan befinner sig i ett kroniskt narkotikarus kombinerat med en en grav utvecklingsstörning.
Senast redigerad av madtop 2018-06-17 kl. 19:52.
Citera
2018-06-17, 19:53
Medlem
torrenttobbes avatar
Kinas nya satellit tog idag en bild på jorden.
http://static.feber.se/article_images/45/35/25/453525_980.jpg
Är Kina också med i NAZI/NASA?
Citera
2018-06-17, 22:26
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Förstår vad du menar, men fortfarande att leva idag o veta samtidigt att det man lär sig är fel, jag menar i nuet nu alltså, jag skiter fullständigt om hur folk skrattar åt oss om hundra år men mig ska dom inte skratta åt då jag redan är medveten om alla fel som lärs ut idag, jag är inte alla, jag tillhör dom 0.00001% som är medveten o inte grundlurad av stormakten idag.

Ja nånting man tappar faller neråt är vad foliehattarna kallar för gravitation, faktum är gravitation finns inte.

Ismuren, svar där tack.

I det här fallet spelar det ju ingen roll, ok, gravitation finns inte, det ändrar ju fortfarande inget. För att det ska finnas någon grund i en konspirationsteori så måste det ju finnas bakomliggande intressen, i det här fallet gör det ju inte det och av bara där kan man avskriva hela grejen utan att ens titta närmare på det. Om allt det här står bygger på att det är djävulen som ligger bakom allt, då står den på en väldigt lös grund.

Om vi var tvunga att betala massa pengar för att någon prästfamilj någonstans skulle se till att jorden inte välter eller liknande hade det varit värt att kolla upp :P
Citera
2018-06-17, 22:32
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ismuren, svar där tack.

I det här fallet spelar det ju ingen roll, ok, gravitation finns inte, det ändrar ju fortfarande inget. För att det ska finnas någon grund i en konspirationsteori så måste det ju finnas bakomliggande intressen, i det här fallet gör det ju inte det och av bara där kan man avskriva hela grejen utan att ens titta närmare på det. Om allt det här står bygger på att det är djävulen som ligger bakom allt, då står den på en väldigt lös grund.

Om vi var tvunga att betala massa pengar för att någon prästfamilj någonstans skulle se till att jorden inte välter eller liknande hade det varit värt att kolla upp :P
Jo om gravitationen inte finns vilket så är fallet, så hade hela vår världsbild stått upp o ner mer eller mindre allt kretsar kring denna falska kraft som nästa alla på jorden tror på det vi lär oss i skolan.

När jag gick skolan så visste jag redan att allt var falskt och en ren lögn, jag var vaken redan då o tilläts inte bli hjärntvättad av min fröken som bara babblade som en luder, hatar henne fortfarande. Men jag spela med på att lära mig o fick bra betyg detta tog jag med mig idag, och idag vet jag väldigt mycket saker som andra inte vet om.

Hade jorden varit rund hade allt ramlat ner på rymden all människor hade fallit allt hav allt land hade fallit just för att gravitaitonen inte finns, men nu är det en platt jord och allt står plant o fint på en platt yta helt enkelt o inget ramlar ner. Ganska enkelt att förstå.

Jag förstår liksom inte grejjen, vem fan bryr sig om jorden är platt, låt den bara vara det, utan att hålla på skriva en miljon inlägg o försöka spela duktig med konstiga siffror o skit som ingen ändå begriper
Citera
2018-06-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Jeranism demonstrer aldrig något av vad jag sett, därför misstänker jag, men klart svårt och veta ändå.
Varför visade inte testet någon video på att man såg så långt som dom påstår? Skumt som fan.
Samma visa var det med den där pseudo-dokumentären, jeranism och co lade upp den på sina kanaler. En ungefär två timmar lång dokumentär som knappt demonsterar något alls.
Testet var utfört av av globjordare. Plattjordare var inbjudna dit av tv-kanalen National Geographic.
Citera
2018-06-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det vanligaste argumentet jag har hört är religiösa: "Satan" vill dölja "skapelsen" genom att få folk att tro på att jorden är en planet i ett oändligt universum.

En platt jord, och egentligen en jord som är i skapelsens centrum, påstås bevisa att jorden är skapad av en gud. Genom att dölja detta för dig kommer du bli icke troende..

Jag gillar denna förklaring även om den är grovt förenklad, Jag är plattjordare och tror att det huvudsakliga argumentet är att dölja gud, vem det nu är! Om vi var skapelesens krona förändras väldigt mycket.
Citera
2018-06-17, 22:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt all denna vrede från er klotjordare, vad spelar det för roll om jorden är platt? Kan in inte leva med det eller, vad är grejjen liksom. Jorden är platt so what? Acceptera bara det, vi lever ju ändå som vanligt även om jorden är platt.

Eftersom gravitationen är en bluff så påpekar jag där att jorden är platt, för hade den varit rund så hade folk nere på jorden fallit ner till rymden, den kraften finns liksom inte, Vattnet hade ramlat ur jorden o allt hade ramlat ner som en jordbävning. Men nu är det inte så, jordne är platt bas och allt är på en plan yta o inget kan ramla ner helt enkelt
Jorden blir inte platt bara för att du säger "Jorden är platt so what" utan den platta jorden stämmer inte med vad vi kan se t ex att solen går ner med oförminskad storlek. Hur stjärnhimlen ser ut i Australien resp Sverige osv.
Ni plattjordare säger alltid att gravitationen skulle vara en bluff men hittills har ingen av er lyckats komma med en trovärdig förklaring på vad som skulle få saker att falla till marken utan den.
"Falla ner till rymden?" Finns ingenting där som skulle kunna få saker att falla av jorden utan dragningskraften verkar in mot jordens centrum. Därför faller du alltid ned mot jordytan oavsett var på jorden du står. Finns ju över huvud taget inget upp eller ner ute i världsrymden.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-06-17 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in