2018-06-13, 18:07
Medlem
Imorgon sparkar VM igång. Vill bara säga till alla som spelar eller har planer att spela att dra sig ur nu när ni kan! Ej värt problemen som uppstår sen.
Citera
2018-06-13, 18:45
Bannlyst
En intressant sak jag tänkte på, kollde historik på mitt konto osv,

95% av det jag spelar bort osv är på natte-tid och natten när jag är trött eller om jag är ute då full eller dylikt, dvs slarvigt.

5% på dagen,

95% av mina vinster är när jag lagt ett bet&spelar på dagen osv.

5% av mina vinster är på natte-tid osv

Min tankeställning är då man slarvar nog enormt på natten och glömmer bort värdet av pengar osv, sen är man kanske svagare på natten mentalt och kan inte hålla tillbaks lika lätt,

delar nån denna uppfattning?

Kan kännas självklar men jag har sömnproblem och då händer det att man dras till att spela eller kolla vilka matcher finns osv på natten även, hoppa bli bättre snart igen är tillbaks med spelandet tyvärr höll mig borta ett tag men tyvärr, den har mig ännu, ska fortsätta kämpa.
Citera
2018-06-13, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Imorgon sparkar VM igång. Vill bara säga till alla som spelar eller har planer att spela att dra sig ur nu när ni kan! Ej värt problemen som uppstår sen.

Kan hålla med vill njuta av VM som förut, då pengar ej var inblandat... men tänker redan på vilka lag jag ska spela på, så jävla arg blir jag på mig själv, ska försöka kanske blockera mig från betting-sidor under VM perioden speciellt då det verkligen inte finns några matcher att spela på förutom JUST VM, vilket jag vill undvika. Enkelt sagt, svårare gjort.

Men kärleken för boll och just VM kanske får mig att hålla ifrån, vi får se haha ..
Citera
2018-06-13, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Visst är det helt bananas! För när du är inne i bubblan finns det inget stopp förrän konto är nollat.

Så typiskt, vid noll inser man hey vad fan har jag gjort haha, hör det av alla typ som e spelberoende, medans dem har pengar är dem miljonärer i huvudet men så fort kontot är på 0 börjar ångesten och allt annat diverse dvs problemen som uppstår inte bara hälsan men ''hur ska man få tag på pengar'' och tyvärr är mycket brott inblandat osv som biter en i röven förr lr senare, eller lån då osv.
Citera
2018-06-16, 16:00
Medlem
Pirreboys avatar
Gårdagens. Kväll.

Var ute och drack några pilsner med en närstående.

Startar med blackjack på puben. Klara mig +-0 . Men sen starta de och vi drog vidare till Cosmopol. Sluta med att jag lånar ytterligare en tusenlapp och bränner den. Trots att jag låg 4000 plus .. men så fort jag börjar förlora så börja jag satsa allt. Ja spelar blackjack. Dock gick polarn 10k plus. De kändes speciellt. De var grymt svårt att vara glad för någon annans skull när ens egen situation är totalt nollad.

Nu är jag livrädd för o bränna lönen när den kommer. Några tips på att klara mig ifrån djävulen? Nån nämnde något om aktier. Kanske borde trycka in pengarna där..
Citera
2018-06-16, 22:33
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirreboy
Gårdagens. Kväll.

Var ute och drack några pilsner med en närstående.

Startar med blackjack på puben. Klara mig +-0 . Men sen starta de och vi drog vidare till Cosmopol. Sluta med att jag lånar ytterligare en tusenlapp och bränner den. Trots att jag låg 4000 plus .. men så fort jag börjar förlora så börja jag satsa allt. Ja spelar blackjack. Dock gick polarn 10k plus. De kändes speciellt. De var grymt svårt att vara glad för någon annans skull när ens egen situation är totalt nollad.

Nu är jag livrädd för o bränna lönen när den kommer. Några tips på att klara mig ifrån djävulen? Nån nämnde något om aktier. Kanske borde trycka in pengarna där..

Ja det är det som är så åt helvete konstigt med Gambling, att hur mycket man än ligger plus så jagar man fortfarande förluster med vinstpengar när man väl börjar förlora det minsta av det. Som jag för en månad sen, Vann 20k och ett dygn senare så var jag tillbaka och satte in 3k förlora dom och resten var historia inom ett par timmar. Helt sjukt alltså att även om jag spelade bort 3k så jagade jag dom med dom resterande 17k var helt i vinstpengar, jag hade fortfarande inte förlorat ett smack men nej dom skulle man ju idiotiskt jaga tillbaka helt för ingenting!

Det bästa som fungerar för mig är att när lönen kommer betala alla räkningar och ta ut resten i kontanter eller iallafall ta ut såpass mycket kontanter att du kan iallafall kan ha råd att köpa mat för kommande månad.
Citera
2018-06-17, 01:12
Medlem
Hemma ikväll har jagat pengar sen igår och verkar förlora mer och mer tiden går.

Jag spelat för nästan 4000 kr ikväll.
Ångest och jobbigt nu.
Ska försöka ta de lugnt ikväll.
Citera
2018-06-17, 11:06
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siivan
Hemma ikväll har jagat pengar sen igår och verkar förlora mer och mer tiden går.

Ångest och jobbigt nu.

Jobbigt läge men det är bara att försöka acceptera sina förluster och gå vidare även om det är svårt. Jaga sina förluster kommer bara sluta i mer förluster och mer ångest.
Citera
2018-06-17, 14:02
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siivan

Ångest och jobbigt nu.
De 4000:- kommer öka om du fortsätter jaga, jag lovar dig det.

De gånger jag lyckats hålla mig några veckor från att spela har varit först när jag spelat bort 7-13 000:- på en kväll, för det är först då som jag är nere på botten och därmed kan finna motivationen till att säga ”stopp” till mig själv. De kvällar jag ”bara” spelat bort 1-5000:- så har jag fortsatt dagen efter med att spela.

Hoppas det går bra för dig.
Citera
2018-06-17, 19:19
Medlem
Hade tyckt att det är riktigt skönt om jag hade kunnat spela för bara 7-10k. Men när jag startar är det typ tills kontot är tomt. Jag blir så jävla sjuk i huvudet och spelar typ tills det vänder. Först efter att jag gått +-0 så kan jag slappna av och besövningen typ släpper.Någon mer som är lika sjuk som jag eller är jag den sjukaste här inne?😂
Citera
2018-06-17, 21:37
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Hade tyckt att det är riktigt skönt om jag hade kunnat spela för bara 7-10k. Men när jag startar är det typ tills kontot är tomt. Jag blir så jävla sjuk i huvudet och spelar typ tills det vänder. Först efter att jag gått +-0 så kan jag slappna av och besövningen typ släpper.Någon mer som är lika sjuk som jag eller är jag den sjukaste här inne?😂

Då är långt ifrån den sjukaste här inne tror jag och då ska vi inte tävla om vem som är värst här nu. Men att spela tills kontot är tomt gör jag mer eller mindre varje gång karusellen sätter igång så det är du inte ensam om. Det är alltid 0-100 finns inget däremellan för mig. Börjar jag väl förlora då sätter spel djävulen sig på min axel och då är det full gas som gäller och oftast till man inte har en krona kvar så man verkligen inte kan spela!

Plus att jag tagit så många lån genom åren både från vänner och smslån enbart för att sedan spela bort dom direkt dom kommit in på kontot! Hade betalat av 6st lån förra månaden som jag tog enbart för att spela, och nu har jag 6st nya lån igen som jag åter igen måste betala av med denna månadens lön tack vare mitt spelmissbruk.
Citera
2018-06-18, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985

Helvete Gimmi va tråkigt att du har fastnat igen. Jag minns för flera år sen när du alltid skrev på flashback att lönen var borta och man bara skrattade åt dig att du bara spelade den där jävla Gonzo.
Sen vann du en riktig storvinst (typ 400 k va?) och sa att du skulle sluta, det trodde jag så mycket jag ville på. Men det visade sig ju faktiskt att du kunde sluta och jag har haft dig som förebild för jag har tänkt "kan den jäveln som verkligen spelade bort lönen en dag efter den kommit varje månad så kan jag". Jag har inte lyckats sluta. Mitt rekorduppehåll är 31 dagar och det har hänt en gång. Näst längsta är 10 dagar.

Ursäkta rörig och intesägande text. Vill säga till dig att det va jävligt strongt att hålla upp i 2 år och jag trodde verkligen att du skulle sluta for life. Jag förstår verkligen vad du menar med att tortera de som jobbar inom spelbranchen och hade kunnat ställa upp, just för att man gör en god gärning och räddar folk från denna folksjukdom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in