2018-06-17, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Stort tack för dina svar Rockkungen! Då var i alla fall inte barnen direkt sjuka.

Bara gjordes sjuka.
Stackarna.

Om detta handlar om en flera års lång intoxikation är det den som varit mest hemma som är huvudmisstänkt.
När började Hanna arbeta halvtid? Åkte hon på tjänsteresor?
Citera
2018-06-17, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Frågar igen Rockkungen, hur är relationen mellan de efterlevande nu? Bra eller dålig?

- som pest och kloria -
Citera
2018-06-17, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medox
Om detta handlar om en flera års lång intoxikation är det den som varit mest hemma som är huvudmisstänkt.
När började Hanna arbeta halvtid? Åkte hon på tjänsteresor?

- Hanna jobbade heltid -
- Den som var mest hemma senaste tiden va Oskar -
- Han gick ner i tjänst -
- så då dömer du Oskar som huvudmisstänkt-
- var du får flerårig eller överhuvudtaget -
- intoxikation i från vet jag inte -
Senast redigerad av Rockkungen 2018-06-17 kl. 23:11.
Citera
2018-06-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
-Just ja undras om lärarna såg det-
- spyde Hanna ner hos Hanssons med tro-

Varför hakar du på en spekulation av rosalenin, som om det skulle vara en sanning?

"Spekulation av
Ursprungligen postat av rosalenin
Hanna missbrukade, söp och spydde och O fick torka upp.
Hanna var något av en mindre vetande hönsmamma, ängslig och förgiftade sina barn med en långsamt verkande drog.
Hon sökte bekräftelse och låg på soffan och latade sig.
Detta är vad tråden har delgivit mig."
Citera
2018-06-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- det har bara uppfyllt Oskars och Hannas önskemål-
- vi vill vila här etc-
- det kunde hade inte behövt gjort det-

- vad jag tror har det vetat att blir vi begravda så kommer det inte ut -

- Oskar trodde nog aldrig att vad han sagt till kollegor jobb om hans döds sjuka fru barn skulle komma ut -

Var ville de vila? De ville väl bli spridda ut över vatten?
Citera
2018-06-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Jag såg nu att royaltyn för boken som Fr* ärvde rättigheterna till uppgick till 700kr 2017. Mer än så blir den kanske inte framöver heller. Är inte det lite underligt? Att testamentera 700kr per år till någon? Varför ville O att hans skattekollega skulle ha rättigheterna till boken?

Vad kan man mer göra med rättigheter? Besluta om att sluta ge ut en bok, antar jag?

Tack för den infon. Jag undrade hur mycket det kunde vara. Det kan inte vara själva beloppet, det måste vara att boken var viktigt för O. Och jag antar att han tyckte om personen som fick rättigheterna.
Boken är med 4 gånger på hans publikationslista från LU. Varje gång den kom ut i en ny edition. 4 upplagar, så jag antar den används. Detta är den väsentliga delen av Os akademiska legacy, antar jag. Så det är inte pengar det handlar om.

Men att man tänker på detta medan man planerar att döda sina barn - det verkar helt sjukt för mig.
Citera
2018-06-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medox
Är uppgifterna om raderade hårddiskar, vem som dött när och att någon sagt att barnen var dödssjuka, verifierade utanför denna tråd?

Rektorn sa i en intervju att barnen led av ofattbar fysisk sjukdom, men det tror jag att du redan känner till. Vilka som dog när är noterat av Skatteverket. Det är därifrån den viktigaste infon är hämtad till tråden. Om du vill kan du ringa Skatteverket och be om inkomstuppgifter för föräldrarna de senaste åren. Då skulle bilden klarna ytterligare, möjligen.
Senast redigerad av rappytt 2018-06-17 kl. 23:29.
Citera
2018-06-17, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför hakar du på en spekulation av rosalenin, som om det skulle vara en sanning?

"Spekulation av
Hanna var något av en mindre vetande hönsmamma, ängslig och förgiftade sina barn med en långsamt verkande drog.

- Hakar inte på någon rosalenin hen -
- vet vad jag menar -
- ingen spekulation en avstängd -
- medlemm som skrev det från början -
- bläddra tillbaka och läs -
- ta 5 djupa andetag -
Senast redigerad av Rockkungen 2018-06-17 kl. 23:45.
Citera
2018-06-17, 23:37
Bannlyst
Citat:
Var ville de vila? De ville väl bli spridda ut över vatten?

- det är där det ville vila -
- vila i jord eller vatten sak sama -
Citera
2018-06-17, 23:42
Medlem
allegragellers avatar
Hoppas den här tråden blir föremål för forskning framöver. Psykologiskt sett är den en guldgruva!

Det är helt bisarrt att läsa om hur många verkligen vill veta vad som har hänt (mig själv inkluderad) och hur DE som KANSKE vet någonting håller dessa (oss) på halster, ger små lockbeten och munsbitar, svamlar hit och dit om eventuella sanningar, spelar viktiga för att för att uppnå någon slags cred...

Jag hängde med ett tag men nu fattar jag faktiskt ingenting.

Varför kan de som har relevant information inte skriva ut den i tråden? Och vill man inte berätta det man vet, varför lämnar man inte tråden?

Ingen tvingar någon att berätta. Men här vill vi veta fakta för att försöka förstå. Varför lallar folk omkring här och säger A men inte B???

Vad är det som är så tabu just omkring dessa människor i Bjärred? De är mördare och ni som vet någonting - skriv ut det ni vet eller lämna tråden!
Citera
2018-06-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hoppas den här tråden blir föremål för forskning framöver. Psykologiskt sett är den en guldgruva!

Det är helt bisarrt att läsa om hur många verkligen vill veta vad som har hänt (mig själv inkluderad) och hur DE som KANSKE vet någonting håller dessa (oss) på halster, ger små lockbeten och munsbitar, svamlar hit och dit om eventuella sanningar, spelar viktiga för att för att uppnå någon slags cred...

Jag hängde med ett tag men nu fattar jag faktiskt ingenting.

Varför kan de som har relevant information inte skriva ut den i tråden? Och vill man inte berätta det man vet, varför lämnar man inte tråden?

Ingen tvingar någon att berätta. Men här vill vi veta fakta för att försöka förstå. Varför lallar folk omkring här och säger A men inte B???

Vad är det som är så tabu just omkring dessa människor i Bjärred? De är mördare och ni som vet någonting - skriv ut det ni vet eller lämna tråden!

Tråden har extremt många läsare och det lockar till sig uppmärksamhetssökande och människor i behov av bekräftelse. Parallellen är kanske de som erkänner sig skyldiga till brott, trots att de inget har med brottet att göra.

Några kanske fungerar så pass att de kan skicka en förfrågan om dokument till en myndighet, för att fortsätta få den uppmärksamhet de - så väl - behöver.

Kan inte säga att några uppgiftslämnare får mig särskilt övertygad om vare sig det ena eller det andra. För luddigt, för konstigt, för motstridigt, för invecklat. Allt det som ofta beskriver varierande grader av lögner. Även för svårt att få till en vanlig kontakt. Det är något som inte lirar. Det är intressant i sig.

Några som är experter på att "ludda till" saker är narcissister, det handlar om kontroll och makt. Tycker att det är oförskämt att inte svara tydligt på frågor, utan medvetet dimma till det. Dimspridarna hänger här av någon anledning, uppmärksamhet. Om man inte orkar eller vill svara, behöver man inte ge sig till känna.
Senast redigerad av rappytt 2018-06-18 kl. 00:13.
Citera
2018-06-18, 00:43
Medlem
Citat:

Dilbert skrev detta 20180520 kl 21:12.

Som sagt det var vad tråden delgav mig. Ingen j-a spekulation från min sida.

Lägre än ovanstående kan man knappast sänka sig, det skulle vara Manot i sitt inlägg om pappamjölk iså fall.

Och så är vi inne på förgiftningstemat, seriöst:
Barnen kan mycket väl ha fått lugnande för att acceptera sin situation.
Något som kan ha administrerats av båda föräldrarna.

O var ju annars den som skötte läkarkontakterna?

Som nämnts, det skulle ha varit intressant att veta vart kalendern tog vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in