Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Hoppas den här tråden blir föremål för forskning framöver. Psykologiskt sett är den en guldgruva!
Det är helt bisarrt att läsa om hur många verkligen vill veta vad som har hänt (mig själv inkluderad) och hur DE som KANSKE vet någonting håller dessa (oss) på halster, ger små lockbeten och munsbitar, svamlar hit och dit om eventuella sanningar, spelar viktiga för att för att uppnå någon slags cred...
Jag hängde med ett tag men nu fattar jag faktiskt ingenting.
Varför kan de som har relevant information inte skriva ut den i tråden? Och vill man inte berätta det man vet, varför lämnar man inte tråden?
Ingen tvingar någon att berätta. Men här vill vi veta fakta för att försöka förstå. Varför lallar folk omkring här och säger A men inte B???
Vad är det som är så tabu just omkring dessa människor i Bjärred? De är mördare och ni som vet någonting - skriv ut det ni vet eller lämna tråden!
Tråden har extremt många läsare och det lockar till sig uppmärksamhetssökande och människor i behov av bekräftelse. Parallellen är kanske de som erkänner sig skyldiga till brott, trots att de inget har med brottet att göra.
Några kanske fungerar så pass att de kan skicka en förfrågan om dokument till en myndighet, för att fortsätta få den uppmärksamhet de - så väl - behöver.
Kan inte säga att några uppgiftslämnare får mig särskilt övertygad om vare sig det ena eller det andra. För luddigt, för konstigt, för motstridigt, för invecklat. Allt det som ofta beskriver varierande grader av lögner. Även för svårt att få till en vanlig kontakt. Det är något som inte lirar. Det är intressant i sig.
Några som är experter på att "ludda till" saker är narcissister, det handlar om kontroll och makt. Tycker att det är oförskämt att inte svara tydligt på frågor, utan medvetet dimma till det. Dimspridarna hänger här av någon anledning, uppmärksamhet. Om man inte orkar eller vill svara, behöver man inte ge sig till känna.