2018-06-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Bra formulerat, bakom fina skyltfönster dolde sig väldigt unkna saker. Skönt att masken fallit för såhär ska man inte bete sig, sista akten väntar dock.
Alla spekulationer här ... det handlar nog mest om att kunna binda SD med bevis för mordet han fortfarande är skäligen misstänkt för.
Har inte framkomit några andra uppgifter men jag tror inte på slumpen här, SD är självskriven som huvudmisstänkt, men jag har en konstig känsla att HD är inblandad på något sätt..
Var inte HD, sjukskriven på grund av psykisk ohälsa ?
Citera
2018-06-17, 20:58
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
SD är ”bekväm” att unna sig att ha som GM, erkänner jag. Han verkar regelbundet (om man nu ska tro på det man läst i tråden) sneglat efter närhetsdonatorer i det grönare gräset på andra sidan. LW ”placerade” honom dessutom i polisens register två gånger. Men tänk om SD inte är GM? Allt oftare tycker jag att han känns så självklart skyldig att han i stället framstår som oskyldig.
Citera
2018-06-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Var inte HD, sjukskriven på grund av psykisk ohälsa ?

Depression har det sagts
Citera
2018-06-17, 21:04
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Bra formulerat, bakom fina skyltfönster dolde sig väldigt unkna saker. Skönt att masken fallit för såhär ska man inte bete sig, sista akten väntar dock.
Alla spekulationer här ... det handlar nog mest om att kunna binda SD med bevis för mordet han fortfarande är skäligen misstänkt för.
Har inte framkomit några andra uppgifter men jag tror inte på slumpen här, SD är självskriven som huvudmisstänkt, men jag har en konstig känsla att HD är inblandad på något sätt..

Hade inte SD ljugit så mycket för fru/exfru, vänner och bekanta hade LW levt nu. Det där att han skulle styra när LW fick ta kontakt och inte, måste provocerat henne något oerhört och säkerligen visste hon hur han ljög. Men vid nästa möte var det OK och då berättade han hur svårt det hade varit förra gången att stå emot, hur han längtat bla bla bla..
Nu skulle han på semester och återgå till det heliga förbundet med exfrun, det LW ombesörjt.
SD hade att förlora nu! År efter år lyckades han dölja sina relationer utanför äktenskapet, men så fick HD det bekräftat, tog ut skilsmässa och flyttade. En svår chock för honom av den annars godtrogna frun. Efter idelt fjäskande går hon med på en sista chans. Den chansen blev LW:s död.

Hoppas HD har mer förstånd att inte satsa något mer på denne sk*tstövel, mord eller inte.
Finns inget där att hämta mer än oro och svek.
Citera
2018-06-17, 21:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Depression har det sagts

Sagt eller skrivits i tråden?
Det är skillnad på det
Var det inte ett inlägg om att hon var sjukskriven för utbrändhet?
Rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2018-06-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är skillnad på det

Det har skrivits i tråden av någon som visste.
Kommer inte ihåg källan
Citera
2018-06-17, 21:17
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Depression har det sagts

Ja, fy bövelen rent ut sagt. Det låter ju inte osannolikt att en (eller flera) i denna alltför kryddstarka soppa ådragit sig denna diagnos. Ibland kan depression grunda sig i nersvald ilska, tror jag att jag hört. Vet inte om det stämmer.
Citera
2018-06-17, 21:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon hade utmattningsdepression ett tag. Inte lätt med tre barn i kombination med SSK-yrket som är väldigt ansvarsfullt, obekväma arbetstider och psykiskt jobbigt att träffa sjuka människor samt deras anhöriga.

Jag tycker nog inte att vi ska skylla allt elände på SD. Finns annat i livet som påverkar!

Utmattningsdepression enligt Rosamund.
Citera
2018-06-17, 21:27
Medlem
[quote=flixa81|64368542]
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag menar då, längre tilbaka. Exakt i tid vet jag inte.
Men att SDs vänsterprassel redan var känt av HD och att det ska ha varit en slitningarna dem emellan, en av anledningarna till skilsmässan - att HD till slut tröttnade på lögner, otrohet. Men som sagt, andrahandsuppgifter - man får ta det för vad det är.[/QUOTE

Tack!
Man undrar ju varför skilsmässan kom nu, om affären pågick fram till 2014 då LW anmälde SD. Att hon inte ville skiljas redan då.
Kan affären pågått till och från eller enstaka gånger efter 2014 också, och HD fick veta nu i våras, därför lämnades skilsmässoansökan in för några månader sedan.
Du får ta reda på mer!

Anmälan skedde väl under 2017? Feb 2017 var bilincidenten, sommaren 2017 bytte HD geocach konto, senhösten 2017 blev SD friad, runt jul 2017 flyttade HD ut och i mars 2018 lämnades skilsmässoansökan in. Det senare gör att jag tvivlar starkt på att HD ville ha SD tillbaka. Gissar att båda kvinnorna var färdiga med honom.
Citera
2018-06-17, 21:31
Medlem
flixa81s avatar
[quote=flashbackfollower|64369265]
Citat:

Anmälan skedde väl under 2017? Feb 2017 var bilincidenten, sommaren 2017 bytte HD geocach konto, senhösten 2017 blev SD friad, runt jul 2017 flyttade HD ut och i mars 2018 lämnades skilsmässoansökan in. Det senare gör att jag tvivlar starkt på att HD ville ha SD tillbaka. Gissar att båda kvinnorna var färdiga med honom.

My bad menar 2017. Tack för rättelse!
Citera
2018-06-17, 21:31
Medlem
Citat:
Det är skillnad på det

Stämmer, postaren EnGodTanke har skrivit att HD var sjukskriven på
grund av utbrändhet och att SD under den tiden sökte sig till LW, för
mer än enbart ett vänskapligt förhållande.
Citera
2018-06-17, 21:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Stämmer, postaren EnGodTanke har skrivit att HD var sjukskriven på
grund av utbrändhet och att SD under den tiden sökte sig till LW, för
mer än enbart ett vänskapligt förhållande.

Ja precis, hade för mig att det skrivits i tråden innan. Men får inte ihop det, SD söker sig till LW under den tiden HD är sjukskriven. Någon skrev att SD och LW:s förhållande höll på i 6 år. Stämmer den uppgiften? Var HD sjukskriven redan 2011?
Detta är en riktigt soppa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in