Citat:
Ursprungligen postat av
Filttoffla
Det du beskriver är tragiskt och jag misstänker att liknande förhållanden finns i min omgivning utan att vara säker. SD har jag känt under lång tid och något bör ha lyst igenom vilket det inte gjort. HD och SD har varit tillsammans länge och har oftast verkat lyckliga även om det självklart varit en och annan armbåge i sidan från H när S drog iväg. Den dynamiken har alltid funnits och fanns i omgivningen också.
När barnen föddes ändrades stämningsläget hos H vilket inte är så ovanligt som man kan tro. Kanske var det också stressigt med jobb och annat. I brist på närhet tar en del korkade beslut som att vara otrogna. Utan att försvara att någon beter sig som en idiot - Det är lätt att döma alla möjliga handlingar när man inte varit i den aktuella situationen. Jag vet ett flertal personer som varit otrogna och min acceptans för detta är väldigt varierande beroende på vad det finns för historia bakom. Ibland undrar man om personen ifråga är helt dum i huvudet men ibland kan jag förstå även om jag själv hade lämnat relationen i motsvarande läge.
För att vara tydlig, jag försvarar inte mord, våld, otrohet eller något annat skitbeteende. Om SD är GM ska han låsas in. Fram tills vi vet är han i mina ögon oskyldig.
Tyvärr anser jag att det fetmarkerade mer stämmer in på BO även om det är i starkaste laget. Jag kände egentligen inte henne men vet något exempel på att en som jag trodde var ganska nära henne blev helt avklippt pga att han inte höll med om vissa av hennes hjärtefrågor.
För att återigen vara tydlig, jag är inte ute efter att baktala BO. Om jag sprang på henne på stan tyckte jag hon var glad, trevlig och rolig att prata med om än speedad som jag skrev tidigare. Jag gillar personer som brinner för saker och med henne kunde man står en stund och prata skidåkning och sedan gå därifrån med energi och pepp i kroppen. Tror däremot inte att jag skulle stått ut med några större doser, hon kändes alldeles för forcerad för min del.
Det är inte alls säkert att något borde ha lyst igenom hos SD så att ni runt omkring märkt hans ”negativa” sida.
I mitt fall visste ingen hur han var i ett förhållande mot den han levde med förutom jag.
Vill inte baktala din vän men bara för att ni inte har märkt några tendenser till kontrollbehov och aggressiva sidor så kan de finnas där ändå...
Även att han levt ihop med HD många år så kan äktenskapet varit dåligt kanske pga hans dåliga sidor, vet många som stannat i våldsamma relationer år ut och år in men utåt sett såg allt lyckligt ut!
Berodde HD:s dåliga mående på att hon mådde dåligt i relationen, vem vet?
Vet bara hur jag själv mådde i mitt destruktiva förhållande, var nära att rasa in i väggen pga den stress man lever under..
Men som sagt ingen är dömd än..