2018-06-06, 11:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Samma här. Tror jag skrivit om det tidigare i tråden men som sagt, har samma erfarenhet. Till och med mina föräldrar var tvungen att se min fd mans tillkortakommanden själv för att förstå och tro på det jag sade. En del vänner misstänker jag fortfarande tror att jag hade samma del av kakan, för t ex "om båda vill och jobbar för barnens skull så funkar det."
Tyvärr fick jag dock höra från min fd mans bror och bekanta först efteråt att de "bara väntade" på det som skulle hända och att jag skulle upptäcka hur han var.
Handlade dock ej om otrohet i mitt fall utan psykisk misshandel, svartsjuka, ägande/kontrollbehov.
Vet inte om någon kan berätta ifall SD förbrukade relationer för oftast brukar psykopater, narcissister till synes vara oerhört sociala och stor bekantskapskrets men de har sällan långa relationer utan tappar umgänge vartefter folk lär känna dem bättre. Inte sällan utnyttjas andra människors välvilja, generositet till förmån för dessa ganska självupptagna människor.
Men som sagt utåt framstår de som generösa, sorglösa, goda, kamratliga etc. Lever ofta i en egen verklighet med egen moral som de är helt övertygade om är den rätta. Är väldigt övertygande också så finns känslor inblandade krävs det väldigt mycket att komma så långt att kunna se igenom/övertala sig själv om att de ljuger t ex.

Känner ej SD men angående förbrukande av relationer så är han ju gift sedan 2008.

SD och hans fru har varit ett par sedan 18 år tillbaka även om det senare kanske är en trådsanning?
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-06 kl. 11:27.
Citera
2018-06-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag är säker på att polisen har rätt person. Hoppas bara den tekniska bevisningen räcker... Uppenbarligen har LW och SD fortsatt "umgås". Så hur seriös hon var med sitt dejtande, vid sidan av SD, vet vi ju inte.

Varför skriver du: Uppenbarligen har LW och SD fortsatt "umgås".
Vad finns det för stöd för det, bara spekulationer?!
Citera
2018-06-06, 11:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Samma här. Tror jag skrivit om det tidigare i tråden men som sagt, har samma erfarenhet. Till och med mina föräldrar var tvungen att se min fd mans tillkortakommanden själv för att förstå och tro på det jag sade. En del vänner misstänker jag fortfarande tror att jag hade samma del av kakan, för t ex "om båda vill och jobbar för barnens skull så funkar det."
Tyvärr fick jag dock höra från min fd mans bror och bekanta först efteråt att de "bara väntade" på det som skulle hända och att jag skulle upptäcka hur han var.
Handlade dock ej om otrohet i mitt fall utan psykisk misshandel, svartsjuka, ägande/kontrollbehov.
Vet inte om någon kan berätta ifall SD förbrukade relationer för oftast brukar psykopater, narcissister till synes vara oerhört sociala och stor bekantskapskrets men de har sällan långa relationer utan tappar umgänge vartefter folk lär känna dem bättre. Inte sällan utnyttjas andra människors välvilja, generositet till förmån för dessa ganska självupptagna människor.
Men som sagt utåt framstår de som generösa, sorglösa, goda, kamratliga etc. Lever ofta i en egen verklighet med egen moral som de är helt övertygade om är den rätta. Är väldigt övertygande också så finns känslor inblandade krävs det väldigt mycket att komma så långt att kunna se igenom/övertala sig själv om att de ljuger t ex.

Tack för bra inlägg!
Citera
2018-06-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag tror inte att det fanns något "mellan" utan relationerna var av&på och gick ini varandra. Jag antar att du menar M*ts L*rsson? Hans nic är m.g.i inom geogemenskapen. Han är säkert hörd av polis.

Slog lite snabbt på lite loggar under hösten 2017 och får nog känslan att det var lite djupare relation mellan dom Hittade snabbt ett antal resor bara dom två. Lägger inget större värde i det, klart man kan umgås utan att det är en relation (annars skulle jag ha stora problem att svara min man på ).

Ur Softpocahontas logg 2017-10-23:
...
Samtidigt, i en annan del av Köping sitter m.g.l i sin bil, med fören vänd mot väster. Vi ska ses i kväll och han har jobbat till fem. "Hur långt har du kommit? Det är FTF-jakt här!" 40 min kvar. Gah! Vill gärna åka tillsammans, inte så kul kamratskap att åka ifrån på eget äventyr när vi just ska ses. Men stor-FTF:aren är storsint och tycker jag ska åka, han kan komma efter, det kanske tar tid att hitta?
....

Förtydligar: slänger inte ut detta för att misstänkliggöra personen, endast belysa möjligheten att hon verkligen hade en djupare relation med minst en efter anmälan mot SD och deras, vad jag tror, uppbrott.
Jag tror fortfarandes starkt på en random GM, baserat på dom fakta som finns kring försvinnandet.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-06 kl. 12:04. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-06-06, 11:55
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Det du beskriver är tragiskt och jag misstänker att liknande förhållanden finns i min omgivning utan att vara säker. SD har jag känt under lång tid och något bör ha lyst igenom vilket det inte gjort. HD och SD har varit tillsammans länge och har oftast verkat lyckliga även om det självklart varit en och annan armbåge i sidan från H när S drog iväg. Den dynamiken har alltid funnits och fanns i omgivningen också.

När barnen föddes ändrades stämningsläget hos H vilket inte är så ovanligt som man kan tro. Kanske var det också stressigt med jobb och annat. I brist på närhet tar en del korkade beslut som att vara otrogna. Utan att försvara att någon beter sig som en idiot - Det är lätt att döma alla möjliga handlingar när man inte varit i den aktuella situationen. Jag vet ett flertal personer som varit otrogna och min acceptans för detta är väldigt varierande beroende på vad det finns för historia bakom. Ibland undrar man om personen ifråga är helt dum i huvudet men ibland kan jag förstå även om jag själv hade lämnat relationen i motsvarande läge.

För att vara tydlig, jag försvarar inte mord, våld, otrohet eller något annat skitbeteende. Om SD är GM ska han låsas in. Fram tills vi vet är han i mina ögon oskyldig.

Tyvärr anser jag att det fetmarkerade mer stämmer in på BO även om det är i starkaste laget. Jag kände egentligen inte henne men vet något exempel på att en som jag trodde var ganska nära henne blev helt avklippt pga att han inte höll med om vissa av hennes hjärtefrågor.

För att återigen vara tydlig, jag är inte ute efter att baktala BO. Om jag sprang på henne på stan tyckte jag hon var glad, trevlig och rolig att prata med om än speedad som jag skrev tidigare. Jag gillar personer som brinner för saker och med henne kunde man står en stund och prata skidåkning och sedan gå därifrån med energi och pepp i kroppen. Tror däremot inte att jag skulle stått ut med några större doser, hon kändes alldeles för forcerad för min del.

Det är inte alls säkert att något borde ha lyst igenom hos SD så att ni runt omkring märkt hans ”negativa” sida.
I mitt fall visste ingen hur han var i ett förhållande mot den han levde med förutom jag.
Vill inte baktala din vän men bara för att ni inte har märkt några tendenser till kontrollbehov och aggressiva sidor så kan de finnas där ändå...
Även att han levt ihop med HD många år så kan äktenskapet varit dåligt kanske pga hans dåliga sidor, vet många som stannat i våldsamma relationer år ut och år in men utåt sett såg allt lyckligt ut!
Berodde HD:s dåliga mående på att hon mådde dåligt i relationen, vem vet?
Vet bara hur jag själv mådde i mitt destruktiva förhållande, var nära att rasa in i väggen pga den stress man lever under..
Men som sagt ingen är dömd än..
Citera
2018-06-06, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Slog lite snabbt på lite loggar under hösten 2017 och får nog känslan att det var lite djupare relation mellan dom Hittade snabbt ett antal resor bara dom två. Lägger inget större värde i det, klart man kan umgås utan att det är en relation (annars skulle jag ha stora problem att svara min man på ).

Ur Softpocahontas logg 2017-10-23:
...
Samtidigt, i en annan del av Köping sitter m.g.l i sin bil, med fören vänd mot väster. Vi ska ses i kväll och han har jobbat till fem. "Hur långt har du kommit? Det är FTF-jakt här!" 40 min kvar. Gah! Vill gärna åka tillsammans, inte så kul kamratskap att åka ifrån på eget äventyr när vi just ska ses. Men stor-FTF:aren är storsint och tycker jag ska åka, han kan komma efter, det kanske tar tid att hitta?
....

LW använde ordet vän om alla i hennes närhet. Denne man var hon i en djupare relation med och han har träffat barnen. Åtminstone två utav dessa har benämnt honom som "mammas kille".
Citera
2018-06-06, 12:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är inte alls säkert att något borde ha lyst igenom hos SD så att ni runt omkring märkt hans ”negativa” sida.
I mitt fall visste ingen hur han var i ett förhållande mot den han levde med förutom jag.
Vill inte baktala din vän men bara för att ni inte har märkt några tendenser till kontrollbehov och aggressiva sidor så kan de finnas där ändå...
Även att han levt ihop med HD många år så kan äktenskapet varit dåligt kanske pga hans dåliga sidor, vet många som stannat i våldsamma relationer år ut och år in men utåt sett såg allt lyckligt ut!
Berodde HD:s dåliga mående på att hon mådde dåligt i relationen, vem vet?
Vet bara hur jag själv mådde i mitt destruktiva förhållande, var nära att rasa in i väggen pga den stress man lever under..
Men som sagt ingen är dömd än..

Hon hade utmattningsdepression ett tag. Inte lätt med tre barn i kombination med SSK-yrket som är väldigt ansvarsfullt, obekväma arbetstider och psykiskt jobbigt att träffa sjuka människor samt deras anhöriga.

Jag tycker nog inte att vi ska skylla allt elände på SD. Finns annat i livet som påverkar!
Citera
2018-06-06, 12:24
Medlem
Så här tror jag att mordet gick till . SD åker hem till LW sent för han vill träffa henne en sista gång innan resan till USA. LW släpper motvilligt in SD hon kanske tänker jaja han kan väl få komma in sen ska han ju ändå resa. Dom har ett snack som snabbt av någon anledning övergår i bråk dom knuffar på varandra sedan faller LW olyckligt och slå huvudet i ett bord eller något hon svimmar SD blir stressad han tror att LW är död lägger henne i sin bil funderar en kort stund vart han ska göra av henne i stressen väljer han buskarna bakom planket. Han åker hem med bilen tar hennes telefon går mot Vivallaskogen och placerar den medvetet påslagen för att förvirra polisen ( vilket han ju delvis lyckas med) så han ska hinna resa till USA.
Citera
2018-06-06, 12:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du måste ha läst fel, jag har aldrig sagt att det skulle vara en bilolycka. Läs igen.
Att hon kastade sig ur SD:s bil. Det är en olycka från en bil= bilolycka. Du fattade vad jag menade. Det var en otroligt ångsökt teori enligt mig.
Citera
2018-06-06, 12:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är Onsdag nu... två dagar kvar av häktningstiden och ännu har inget nytt framkommit som skulle få misstankegraden att bli "sannolika skäl".

Vi kan nog utgå ifrån att de blodiga kläderna som måste vara analyserade vi det här laget, inte hade nått med detta att göra.

De togs inte upp i häktningsframställan som bevis och de har inte kommit efteråt heller.

Nog för att NFC tar tid ibland men nån måtta får det vara. Med tanke på brottet och att man direkt tog en polisbil till Linköping för att lämna in fynden av den anledningen att få fram svaret så snabbt som möjligt så kan vi utgå ifrån att det nu är ett dött spår.
De kanske håller på resultatet av en eller annan anledning. Det måste väl inte redovisas för pressen.
Citera
2018-06-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Så här tror jag att mordet gick till . SD åker hem till LW sent för han vill träffa henne en sista gång innan resan till USA. LW släpper motvilligt in SD hon kanske tänker jaja han kan väl få komma in sen ska han ju ändå resa. Dom har ett snack som snabbt av någon anledning övergår i bråk dom knuffar på varandra sedan faller LW olyckligt och slå huvudet i ett bord eller något hon svimmar SD blir stressad han tror att LW är död lägger henne i sin bil funderar en kort stund vart han ska göra av henne i stressen väljer han buskarna bakom planket. Han åker hem med bilen tar hennes telefon går mot Vivallaskogen och placerar den medvetet påslagen för att förvirra polisen ( vilket han ju delvis lyckas med) så han ska hinna resa till USA.

Så han lägger en avsvimmad LW under en buske och lämnar platsen? Vad händer sedan tänker du?
Citera
2018-06-06, 12:30
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW använde ordet vän om alla i hennes närhet. Denne man var hon i en djupare relation med och han har träffat barnen. Åtminstone två utav dessa har benämnt honom som "mammas kille".

Kan nog avskrivas helt. M*ts L*rss*n befann sig i USA när mordet begicks - d v s om man ska lita till hans bilder på Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in