Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-12, 16:25
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Kajsa & Malena kanske kunde återuppstå. Kajsa har i alla fall på scen sjungit Dolly.
Jo, Grytt har förstås framfört Dolly Parton-låten Jolene. Och mer än så. Se här, där information finns om en "temamässa" från 2010 där Kajsa Grytt & Anna Stadling med band sjunger Emmylou Harris-sånger.

Marit Bergman + Cecilia Nordlund + Nina Persson skulle nog kunna vara en annan möjlig kombination.
Citera
2015-03-15, 15:15
Medlem
timpanis avatar
De borde ha bättre spridning på artisterna.
Citera
2018-06-14, 20:47
Medlem
Opportunitiess avatar
Jävlar vilken version Loreen fick till av Nothing else matters
Citera
2018-06-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Att Kiss, Iron Maiden eller Metallica skulle få priset ser jag som helt uteslutet. Något större chans för Black Sabbath men den är fortfarande mikroskopisk. Tror juryn känner att de har fyllt kvoten för rockband från 70-talets tyngre skola i och med priset till Led Zeppelin och sedan tror jag de inser hur det kommer att se ut om Ozzy ska stå och ta emot priset från kungen.

Inte en chans.

Lite kul inlägg såhär i efterhand.
Citera
2018-06-15, 12:54
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Jävlar vilken version Loreen fick till av Nothing else matters
Moneybrothers version var ju helt förståndshandikappad.

Och det var jag nog inte den ende som tyckte, för det gick inte att ta miste på Lars Ulrichs ansiktsuttryck när han satt där och försökte spela "artigt intresserad" under tiden han, Moneybrother, fullständigt misshandlade låten.

Ärligt talat, vad tusan tänkte han på när han fick idén till att göra en så jädra skitdålig coverversion, mitt under en pris-ceremoni framför Kungen och allt.

Men, iaf så fick Dennis Lyxzén avsluta tillräckligt starkt för att den närvarande Metallica-troppen inte skulle tro att de bara blev inbjudna för att svenskarna skulle håna dem ...
Citera
2018-06-15, 14:08
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Moneybrothers version var ju helt förståndshandikappad.

Och det var jag nog inte den ende som tyckte, för det gick inte att ta miste på Lars Ulrichs ansiktsuttryck när han satt där och försökte spela "artigt intresserad" under tiden han, Moneybrother, fullständigt misshandlade låten.

Ärligt talat, vad tusan tänkte han på när han fick idén till att göra en så jädra skitdålig coverversion, mitt under en pris-ceremoni framför Kungen och allt.

Men, iaf så fick Dennis Lyxzén avsluta tillräckligt starkt för att den närvarande Metallica-troppen inte skulle tro att de bara blev inbjudna för att svenskarna skulle håna dem ...

Jo, det har verkligen blivit Wendins varumärke att spreta så mkt som möjligt. Jag fattar inte grejen. Lyxzen/Mikkey D var magiskt. Jävligt cool låt i original också. Hade aldrig hört.
Citera
2018-06-15, 15:45
Medlem
brianmolkos avatar
Vilken låt blev misshandlad ?
Citera
2018-06-17, 10:22
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Lite kul inlägg såhär i efterhand.

Ja, där hade jag fel. Polarprisjuryn var ännu mer populistisk än vad jag trodde.
Citera
2018-06-17, 13:19
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vilken låt blev misshandlad ?
Var det inte Masters of Puppets som Moneybrother försökte göra?

Det var iaf inget som Lars Ulrich uppskattade.
Mer sammanbitet och svettigt försökt till "godkännande, uppskattande leende" har jag sällan sett. =)

Och sen så inledde Moneybrother ju också på värsta tänkbara sätt, när han försökte Skryta för Metallica att han minsann ju också var musiker, som också hållit på länge.
Citera
2018-06-17, 13:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Mer sammanbitet och svettigt försökt till "godkännande, uppskattande leende" har jag sällan sett. =)

Och sen så inledde Moneybrother ju också på värsta tänkbara sätt, när han försökte Skryta för Metallica att han minsann ju också var musiker, som också hållit på länge.

Det finns på SVTPlay? Jag får kolla
Jag såg inte sändning så därför jag frågade
Citera
2018-06-17, 13:24
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Det finns på SVTPlay? Jag får kolla
Jag såg inte sändning så därför jag frågade
Tv4-Play
Citera
2018-06-17, 18:31
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:

Ulrich fotade med mobilen och gav en stående ovation. Varför ljuger du om något som är så lätt att motbevisa?
Du behöver inte gilla tolkning men du kan hålla en högre nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in