2018-06-17, 16:44
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja precis man vet inte något när hon slog in paket och vilken tid hon gjorde något annat Man vet att hon hade kontakt med någon kring 23 ? Var befann hon sej då

Du har så rätt. Hon behöver inte alls ha slagit in paket i samband med försvinnandet. Vad jag vet är du den förste hittills som utmanar det antagandet på allvar. Om hennes sista kontakt med någon (vid 23-tiden) var telefonledes behöver det ju inte ens vara hon själv som ringde från den egna ”enheten”. Jag är mycket intresserad av vem/vilka som uppgett sig haft kontakt med henne vid denna tid. Mobilen verkar ju hittills vara spårlöst försvunnen. Gissningsvis har GM tagit mer än väl hand om den. Både uppgifter om skrik samt denna sista ”kontakt” får ju oss att tro att hon hon mördades mellan ca. 23-23.35. Hon kan ju t.ex. ha tagits av daga redan vid t.ex 21-22.00.
Citera
2018-06-17, 16:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Stämmer bra

Även Rosaelefant har sagt det.

Inägg 23/5 kl 23.00, # 2497

"Fick höra idag av en bekant till LW att barnen vaknat på morgonen och sett att det låg presentpapper på bordet hemma och halv inslagna paket mm då något av barnen tydligen fyllde år. Mamma var spårlöst borta och de ringde då sin pappa som kom dit och ringde polis. Antagligen måste ju någon knackat på och bett henne följa med ut elr liknande"

https://www.flashback.org/t2942694p209
Citera
2018-06-17, 17:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag tycker det har framgått ganska tydligt att det är L.W som inte kan släppa Stefan. Hon har dykt upp på platser där han varit för att trakassera och visa att HÄR ÄR JAG. Bl.a. Jag är iaf övertygad om att Stefan inte kom undan henne. Hon var hämndlysten för att Stefan gick tillbaks till sin fru. Han har visat att han är färdig med henne. Det tålde hon inte. Såna är måååånga kvinnor.

Och jag tycker att det framgår sååååå tydligt att du redan från början haft en inställning att Lena fått skylla dig själv. Och denna inställning att skuldbelägga offret har inte förändrats särskilt mycket. Du har definitivt en agenda. Och jag gissar på att det handlar mer om ditt ego, om att ha rätt. Men det är riktigt lågt av dej att fortsätta svärta ned brottsoffret

Några av dina talande inlägg:

”15 maj
Inte konstigt alls om sonen är inblandad. Han är en nästan vuxen yngling. Kan inte vara kul att ha en mor som knullar skäggbarn. Hon hade en okänd sida enl någon. Nja, OM det är så, då har sonen ett gott skäl att ta bort henne. Han får ju skämmas järnet inför kompisar.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

20 maj
”Absolut ja. Hon värnade och hjälpte skäggbarnen på alla sätt, så mycket hon kunde. Där ingår också att öppna sitt sköte. Om hon inte fattat det, så har hon kanske förstått det nu.”

20 maj
”Det köper jag. Det mest troliga händelseförloppet är så. Att inte svenska kvinnor kan sluta att lita på, och "förälska sej" och tro gott om asylsökande. De föraktar svenska kvinnor. Varför så svårt att fatta? Som man bäddar får man ligga.”
Senast redigerad av T34Panzer 2018-06-17 kl. 17:11.
Citera
2018-06-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Du har så rätt. Hon behöver inte alls ha slagit in paket i samband med försvinnandet. Vad jag vet är du den förste hittills som utmanar det antagandet på allvar. Om hennes sista kontakt med någon (vid 23-tiden) var telefonledes behöver det ju inte ens vara hon själv som ringde från den egna ”enheten”. Jag är mycket intresserad av vem/vilka som uppgett sig haft kontakt med henne vid denna tid. Mobilen verkar ju hittills vara spårlöst försvunnen. Gissningsvis har GM tagit mer än väl hand om den. Både uppgifter om skrik samt denna sista ”kontakt” får ju oss att tro att hon hon mördades mellan ca. 23-23.35. Hon kan ju t.ex. ha tagits av daga redan vid t.ex 21-22.00.

Ja den enda som kan veta är hennes yngsta barn När gick han till sängs
Hennes mobil ger nog förklaringen till mordet Går det verkligen inte återskapa sms via telefonoperatör ?
Citera
2018-06-17, 17:19
Medlem
Hoppas att utredare och åklagare m.fl. har en del ess i rockärmen vid det här laget. Några av alla spekulationer och funderingar i tråden borde åtminstone ha snuddat vid sanningen vid det här laget, kan jag tycka. Jag gissar att GM skyddas av någon närstående som känner sig mer eller mindre medskyldig. Närhelst (och om) de båda känner skam över dådet tror jag att de övervinner den med ursäkten att ”hon fick vad hon förtjänade”. Det kommer inte att vara hållbart i längden. De som delar en sådan hemlighet vittrar sönder och läcker så småningom. Det vill jag hoppas och tro.
Citera
2018-06-17, 17:32
Medlem
Citat:
Hennes mobil ger nog förklaringen till mordet Går det verkligen inte återskapa sms via telefonoperatör ?

Jag frågade en bekant som jobbar på Telia och enligt honom så kan de se SMS- och samtalshistorik (men ej innehållet). Sms kan de se antalet tecken men han berättade att om polis begär ut uppgifter så får de mer info än så.

Nu har det ju kommit en ny lag om utlämnande av personliga datauppgifter och den är jag inte alls insatt i men jag uppfattat det så som att den nya lagen försvårar för polis att kunna hämta uppgifter.
Citera
2018-06-17, 17:36
Medlem
Citat:

Ja, de yngre barnen är viktiga i sammanhanget. När somnade de? Hennes mobil, gissar jag, bar på information som enkelt hade kunnat avslöja GM. Jag tror inte att telefonoperatörerna kan återskapa innehållet i sms. De har uppgifter om vilka telefonnummer som varit inblandade i t.ex. sms och samtal. Vet inte om polisen kan återskapa sms-innehåll till viss del utan att ha fysisk tillgång till LW:s telefon. Man kan ju alltid hoppas!
Citera
2018-06-17, 17:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Om det skulle ha varit så borde väl SD anmält LW för trakasserier och inte tvärtom? Om han nu var så trött på situationen. Tror inte på det du skriver du verkar inte ha någon insyn i dessa relationer utan skriver dina egna teorier och får det att låta som sanning

Det låter väl rimligt.
Särskilt som risken finns att man kommer med i en utredning som inte faller till ens fördel. Fallet blir definitivt högre för SD än t ex en yrkeskriminell.
Titta nu hur hennes tidigare anmälningar "ligger honom i fatet".

Jag spekulerar bara, men har svårt att tro att man utan att göra något åt en anmälan som inte har någon riktig grund. Då vill man ha svart på vitt (om det är möjligt) att det inte är ens eget fel.

Man anmäler väl troligen personen för förtal, trakasserier eller vad det nu kan heta. En prickfri person vill inte hamna i något register, lex base eller liknande om man själv är förföljd av någon kaninkokerska?
Citera
2018-06-17, 17:43
Medlem
BlurryFace69s avatar
Hur lång tid kan det ta innan de blir klara med analyserna av blodet på kläderna och övriga dna de kollar egentligen?
Det borde väl ändå vara så pass viktigt så de kan plocka in SD om de får en träff på honom.
För han är väl fortfarand misstänkt.

Lika viktigt om de inget får som kan koppla honom till Lenas död och det kanske är dags att plocka in någon annan för förhör.

Vem som än är skyldig hoppas jag att de har några spår, tex under hennes naglar osv så de kan hitta den skyldige.
Citera
2018-06-17, 18:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Och här ett påstående om att SD var den som inte ville släppa relationen.
Åhh det är alltså LW som mördat SD . Som jag misstagit mig
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-17 kl. 18:04.
Citera
2018-06-17, 18:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och jag tycker att det framgår sååååå tydligt att du redan från början haft en inställning att Lena fått skylla dig själv. Och denna inställning att skuldbelägga offret har inte förändrats särskilt mycket. Du har definitivt en agenda. Och jag gissar på att det handlar mer om ditt ego, om att ha rätt. Men det är riktigt lågt av dej att fortsätta svärta ned brottsoffret

Några av dina talande inlägg:

”15 maj
Inte konstigt alls om sonen är inblandad. Han är en nästan vuxen yngling. Kan inte vara kul att ha en mor som knullar skäggbarn. Hon hade en okänd sida enl någon. Nja, OM det är så, då har sonen ett gott skäl att ta bort henne. Han får ju skämmas järnet inför kompisar.

20 maj
”Absolut ja. Hon värnade och hjälpte skäggbarnen på alla sätt, så mycket hon kunde. Där ingår också att öppna sitt sköte. Om hon inte fattat det, så har hon kanske förstått det nu.”

20 maj
”Det köper jag. Det mest troliga händelseförloppet är så. Att inte svenska kvinnor kan sluta att lita på, och "förälska sej" och tro gott om asylsökande. De föraktar svenska kvinnor. Varför så svårt att fatta? Som man bäddar får man ligga.”
Tack för att du lyfte fram det här! Nu blev det i alla fall tydligt för mig att hädanefter låta vissas inlägg fladdra förbi...
Citera
2018-06-17, 18:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag frågade en bekant som jobbar på Telia och enligt honom så kan de se SMS- och samtalshistorik (men ej innehållet). Sms kan de se antalet tecken men han berättade att om polis begär ut uppgifter så får de mer info än så.

Nu har det ju kommit en ny lag om utlämnande av personliga datauppgifter och den är jag inte alls insatt i men jag uppfattat det så som att den nya lagen försvårar för polis att kunna hämta uppgifter.

Ja, jag tror att det stämmer.
I mordet på Tova från Hudiksvall hittades hennes mobil i vattnet.
Inget gick att återskapa, tyvärr.
Även i ett fall som jag följde på Island använde man sig av mastuppkopplingar. Mordoffrets mobil hittades aldrig, men man kunde följa offrets gång-bilfärd via uppkopplingarna.
Så man kan se som du säger uppkopplingarna och trafiken för sms och samtal. Man använde i Tovas fall de mobiler som hon haft kontakt med för att se innehållet.

I en mobil där meddelanden har blivit raderat är det dock inte omöjligt att återskapa konversationer.
Om jag minns rätt har mobiloperatörerna enligt lag rätt att spara trafiken högst ett halvt år (kan ha fel), sedan raderas de om inte förundersökning finns. Däremot får inte innehållet sparas.

I länken nedan finns lite info som jag vaskade fram i Tova- fallet. Det är dock ett år sedan så det kan vara gammal info:

https://www.flashback.org/sp60871970
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in