2018-06-17, 07:10
Medlem
Har följt tråden från början till dags dato... kan inte låta bli att fundera på vilka som gömmer sig bakom alla "nicknamn".

I mitt huvud kommer följande upp, mer eller mindre trovärdiga:

- MGM
- f.d fru till ovanstående
- älskarinnor till MGM
- inblandad utredare
- kamrater till / eller f.d kamrater till MGM/f.d fru
- kamrater till Lena
- vittnen

Div stollar och andra som spekulerar och inte vill ha en mördare gå lös här i Örebro (som jag)
Citera
2018-06-17, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Då ber jag om ursäkt. Jag har tolkat dina inlägg som att du burit på ett personligt agg gentemot SD och att du har haft svårt att tro på vad andra delgivit om LW i tråden. Vi vill alla att rätt GM anhålls och döms.

Ta inte tillbaka din första tolkning. Skribenten du svarar planterar och göder, när denna blir konfronterad backar den och skyller på andra eller sin godhet för att i nästa inlägg igen sprida sitt hat mot MGM. Mycket falsk skribent.
Citera
2018-06-17, 08:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan inte minnas att jag läst någonstans vem hon haft kontakt med men om det är äldste sonen så vaknar min första intuitiva magkänsla på nytt. Flera skribenter har menat att barnen ska lämnas utanför men jag har jävligt svårt att släppa honom utifrån det jag har hört.

Jag har letat men hittar inget, ändå sitter det där i bakhuvudet att sonen var den siste som var kontakt med LW.
Egendomligt. Fast lite logik är det i mitt huvud att hon ringde sonen och meddelade honom att hon ringer tidigt och väcker densamma för firande av lillebror.
Citera
2018-06-17, 08:53
Medlem
Ingen verkade reagera på uppgiften att LW har ett motorlås på dörren, vilket betyder att dörren stod minst på glänt.
Kanske inte det passar in på SD och teorin att dom gick ut för att prata. Då mörkas det av SD-är-mördare-anhängare?!
Citera
2018-06-17, 08:55
Medlem
Vad som mer mörkas är min fråga när polisen klassade det som människorov.
Jag.hövdar att det inte var direkt, utan tidigast på onsdagen.
Vilket betyder att det troligen inte fanns spår av strid eller blod i LW:s hen.
Citera
2018-06-17, 09:02
Medlem
Vad som ligger till grund till skäligen är inte bara två anmälningar (inte heller mast och alibi skulle ge allt detta).
Någon anhörig måste ha nämt SD och att LW hade en ny relation. Annars skulle inte det gått ut som svartsjukedrama.

Vilket för mig att tro att SD och LW har fortsatt träffas efter anmälningarna, och anhöriga har vetat om detta.
Citera
2018-06-17, 09:07
Medlem
Har alla tappat helt fokus på dom andra, främst ML, som verkade ha en relation med LW så sent som någon månad innan mordet.
Rökridån att han var i USA under mordet skingrades, han kom hem den helgen, mycket lägligt.
Citera
2018-06-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad som ligger till grund till skäligen är inte bara två anmälningar (inte heller mast och alibi skulle ge allt detta).
Någon anhörig måste ha nämt SD och att LW hade en ny relation. Annars skulle inte det gått ut som svartsjukedrama.

Vilket för mig att tro att SD och LW har fortsatt träffas efter anmälningarna, och anhöriga har vetat om detta.
Jag kan också tro att SD och LW har fortsatt att träffas, dock inte lika övertygad om att anhöriga har fått kännedom om detta då det borde varit lite "skämmigt" för LW efter att ha anmält honom tidigare. Kanske dom träffats i smyg vid MP???!
Citera
2018-06-17, 09:17
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Har alla tappat helt fokus på dom andra, främst ML, som verkade ha en relation med LW så sent som någon månad innan mordet.
Rökridån att han var i USA under mordet skingrades, han kom hem den helgen, mycket lägligt.

Ja, jag kan inte se någon annan än SD som GM. Sitter mest och väntar på alla svar från NFC.
Citera
2018-06-17, 09:23
Medlem
Citat:
Vad som mer mörkas är min fråga när polisen klassade det som människorov.
Jag.hövdar att det inte var direkt, utan tidigast på onsdagen.
Vilket betyder att det troligen inte fanns spår av strid eller blod i LW:s hen.
Såhär skriver Aftonbladet den 17 maj, huruvida det är sant eller ej låter jag vara osagt:
”Kvinnan som är i 45-årsåldern anmäldes försvunnen av anhöriga tidigt på tisdagsmorgonen.
Samma dag inledde polisen en förundersökning om misstänkt människorov.”
Citera
2018-06-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har letat men hittar inget, ändå sitter det där i bakhuvudet att sonen var den siste som var kontakt med LW.
Egendomligt. Fast lite logik är det i mitt huvud att hon ringde sonen och meddelade honom att hon ringer tidigt och väcker densamma för firande av lillebror.

Jag har tänkt ungefär likadant när vi undrat över vem hon har haft kontakt med så sent. Media har rapporterat två sista-livstecken-tider. 23 och 23.30. Många tycks överens om att LW måste ha känt personen om det var ett samtal och så sent. Om sonen var hos sin far så behövde ju inte LW ringa om väckning. Om sonen var hos henne, vilket jag menar, så kan hon ju ha ringt för att få hem honom från den ljumma vårnatten då klockan var sent.
Citera
2018-06-17, 09:27
Medlem
Citat:

eller så har någon valt att säga detta för att flytta fokus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in