2018-06-16, 22:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag får väl lyda order då. Ta till harvärjan. ”Bättre fly än illa fäkta”, speciellt när man är trött...
Jag kan tänka att om man varit i och känner till området så känns det väldigt orimligt att brottet skulle ha begåtts på ”andra sidan”, alltså från motorvägen. Det är både stängsel och trädväxt att ta sig igenom därifrån jämfört med plan mark.
Citera
2018-06-16, 22:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag kanske har drömt..men har för mig att jag läst att hon hade kontakt med äldste sonen.
Jag vill inte blanda in barnen men undrar ändock om inte det var ditåt SDs teori lutade? OM han nu är oskyldig och har en klar hypotes om vem som är mördaren (enligt hans advokat till media), varför uttalar han inte den?!
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-16 kl. 22:22.
Citera
2018-06-16, 22:20
Medlem
Citat:
Jag får väl lyda order då. Ta till harvärjan. ”Bättre fly än illa fäkta”, speciellt när man är trött...

Haha, ja det är väl säkrast så! Förresten, så länge sedan jag hörde det
uttrycket "Ta till harvärjan", ska absolut lägga till det i min vokabulär,
kan vara bra att ha, alldeles speciellt när man är trött!
Citera
2018-06-16, 22:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag kan tänka att om man varit i och känner till området så känns det väldigt orimligt att brottet skulle ha begåtts på ”andra sidan”, alltså från motorvägen. Det är både stängsel och trädväxt att ta sig igenom därifrån jämfört med plan mark.

Ok. Då förstår jag bättre. Tusen tack för att du tog dig tid att förklara för en ”fjärrskådare” som mig. Jag har aldrig varit i de aktuella trakterna.
Citera
2018-06-16, 22:45
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ok. Då förstår jag bättre. Tusen tack för att du tog dig tid att förklara för en ”fjärrskådare” som mig. Jag har aldrig varit i de aktuella trakterna.
Det var så lite! Jag har också tittat på satellitbilder men tycker inte att det riktigt framgår där hur det ser ut i verkligheten. Jag kör förbi brottsplatsen via motorvägen ofta och för mig verkar det helt osannolikt att brottet på något sätt har kopplingar till motorvägen. Jag är även mycket väl bekant med området där LW bodde samt där FP finns och min övertygelse är att allt skett där (alltså på den sidan).
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-16 kl. 22:47.
Citera
2018-06-16, 23:00
Medlem
Citat:
Det var så lite! Jag har också tittat på satellitbilder men tycker inte att det riktigt framgår där hur det ser ut i verkligheten. Jag kör förbi brottsplatsen på motorvägen ofta och för mig verkar det helt osannolikt att brottet på något sätt har kopplingar till motorvägen. Jag är även mycket väl bekant med området där LW bodde samt där FP finns och min övertygelse är att allt skett där (alltså på den sidan).

Jag väljer utan tvekan att tro dig. Du har ”platserfarenhet” och känner någon som är insatt i utredningen, om jag förstått dig rätt. Dessutom känner jag att du har...en solid intuition. Om det är så är jag den förste att gratulera! Magkänslan är ofta en vägvisare och sanningsbärare. Det är min erfarenhet.
Citera
2018-06-16, 23:06
Medlem
Citat:
Instämmer. Om jag inte missminner mig så skiljer sig UW och MH någon/några månader innan LW anmäler SD för ofredande och därefter för misshandel. Slump? Kanske.
Jag har rotat en del i det där. Krävde sin man eftersom jag var tvungen att prata med flera ur kretsen för att få ihop bilden. UW och MH skiljer sig på sommaren. UW begär betänketid men denna begär han senare Tingsrätten ändra. vilket datum han ändrar? Den andra november. Vilket datum LW gör anmälan om ofredande? Den andra november.
Citera
2018-06-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag kanske har drömt..men har för mig att jag läst att hon hade kontakt med äldste sonen.

Jag kan inte minnas att jag läst någonstans vem hon haft kontakt med men om det är äldste sonen så vaknar min första intuitiva magkänsla på nytt. Flera skribenter har menat att barnen ska lämnas utanför men jag har jävligt svårt att släppa honom utifrån det jag har hört.
Citera
2018-06-16, 23:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag väljer utan tvekan att tro dig. Du har ”platserfarenhet” och känner någon som är insatt i utredningen, om jag förstått dig rätt. Dessutom känner jag att du har...en solid intuition. Om det är så är jag den förste att gratulera! Magkänslan är ofta en vägvisare och sanningsbärare. Det är min erfarenhet.
Du har förstått mig rätt. Och dina andra ord tar jag tacksamt emot och är ödmjuk inför. Det stämmer att jag har intuition, såklart hoppas jag att den stämmer. Din erfarenhet angående magkänsla delar jag.
Citera
2018-06-16, 23:19
Medlem
Citat:
Jag tycker mig utläsa att flera (även de som säger sig känna LW) låter påskina att LW levde promiskuöst. Var det verkligen så eller handlar det om någon slags skuldförflyttning? Jag menar, LW var skild och levde som singel. De två sista männen som nämns och som hon skulle ha varit i någon form av kärleksrelation med (ej samtidigt) känns ju helt normalt givet civilstatus. Att hon sen haft en sexuell relation med SD känns såklart märkligt utifrån att hon var den som vigde honom och frun. Dock kan jag tycka att LW är den som utmålas som den pådrivande, som den som är osund och har flera karlar. Stämmer den bilden?! Är det LW som varit mest gränsöverskridande?

Jag ser inte att det är just promiskuöst leverne hon anklagas för. Jag är övertygad om att läsare och personer i LWs umgänge har svårt att få ihop bilden. LW var en driven kvinna som inte avstod från att säga vad hon tyckte eller tänkte. Hon hade starka åsikter om moral, invandring, politik, religion och tro och mycket mycket mer. Hon har helt enkelt bidragit till bilden av sig själv så som rättskaffens, singel och med hög moral. Att det senare visar sig att det fanns ett "hemligt" skikt i hennes liv gör nog att man förundras, fascineras och förfasas.
Sett till hennes ämbete och tro så kan man förmodligen säga att hon var den som var mest gränsöverskridande.
Citera
2018-06-16, 23:21
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan inte minnas att jag läst någonstans vem hon haft kontakt med men om det är äldste sonen så vaknar min första intuitiva magkänsla på nytt. Flera skribenter har menat att barnen ska lämnas utanför men jag har jävligt svårt att släppa honom utifrån det jag har hört.
Eftersom du inte kan släppa äldsta sonen som gärningsman så undrar jag vad du hört? OM det är däråt SDs teorier drar så undrar jag varför han inte talar ur skägget för att få sig friskriven från misstankar?
Citera
2018-06-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Samma här, fast jag har inte förmågan att uttrycka mig lika poetiskt
som du gör!

Ja, det får vi verkligen hoppas att utredarna är på alerten och
pusslar ihop alla svar på kriminaltekniska utredningar, ledtrådar och
annat relevant som leder fram till att rätt gärningsman hittas inom
en snar framtid.

Du är en vänlig själ med ett gediget rättspatos, tycker jag. Ja, hoppas de finner rätt GM snart. Nu är ju denna flashbacktråd marinerad med frustration, spekulationer, ordstrider och sorg. En del skratt besöker också forumet emellanåt. Inget märkligt egentligen då sorg och glädje är ”känslo-grannar”, folkbokförda på samma adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in