Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Jag tycker mig utläsa att flera (även de som säger sig känna LW) låter påskina att LW levde promiskuöst. Var det verkligen så eller handlar det om någon slags skuldförflyttning? Jag menar, LW var skild och levde som singel. De två sista männen som nämns och som hon skulle ha varit i någon form av kärleksrelation med (ej samtidigt) känns ju helt normalt givet civilstatus. Att hon sen haft en sexuell relation med SD känns såklart märkligt utifrån att hon var den som vigde honom och frun. Dock kan jag tycka att LW är den som utmålas som den pådrivande, som den som är osund och har flera karlar. Stämmer den bilden?! Är det LW som varit mest gränsöverskridande?
Jag ser inte att det är just promiskuöst leverne hon anklagas för. Jag är övertygad om att läsare och personer i LWs umgänge har svårt att få ihop bilden. LW var en driven kvinna som inte avstod från att säga vad hon tyckte eller tänkte. Hon hade starka åsikter om moral, invandring, politik, religion och tro och mycket mycket mer. Hon har helt enkelt bidragit till bilden av sig själv så som rättskaffens, singel och med hög moral. Att det senare visar sig att det fanns ett "hemligt" skikt i hennes liv gör nog att man förundras, fascineras och förfasas.
Sett till hennes ämbete och tro så kan man förmodligen säga att hon var den som var mest gränsöverskridande.