Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 00:15
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Dubblat antal kvotflyktingar. Som UTGÅNGSBUD för att få sitta ned vid förhandlingsbordet. "Ett piss i oceanen", säger partilojalisterna - vilket innebär att förhandlingsutrymmet är betydande innan de sviker SD.

Om SD däremot kan säga till M att "våra händer är bundna - våra kärnväljare går till AfS om vi ger efter" - så har SD större förhandlingskraft och slipper göra sina väljare besvikna.

Och vad kostar meningslösa integrationsprojekten kulturlotsarna och sverigecentra i form av eftergifter vid dessa förhandlingar?

Är det värt ytterligare invandring att "få ta ansvar" för invandringens följder?

Kommer aldrig att förstå mig på SD's taktik och vad dess supporters här på forumet argumenterar för.

Sen när är det Jimmies ansvar att hjälpa etablissemanget ur det hörn de målat in sig i? Det är inte SD's ansvar att hjälpa etablissemanget styra landet.

Efter valet ska Jimmie bara sätta sig på läktaren och beskåda cirkusen framför hans ögon. Vill etablissemanget ha hans hjälp får de väl komma krypandes och gå med på samtliga av hans krav? Annars kan han lika gärna sitta kvar på läktaren med ett hånflin.

SD behöver inte kompromissa en millimeter vad gäller invandringspolitik.
Citera
2018-06-17, 00:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Varför är du så fäst vid svarta människor? Varför är det fel enligt dig att vi ska vara ett land för etniska folk av germanskt bakgrund?

Jomen visst, du kan skriva vad du vill, och att du vill att Sverige ska vara fritt från svarta människor och enbart befolkas av etniska folk av germanskt ursprung. Men har du då inte valt fel parti? Var skriver AfS detta?

Det låter mycket mer som NMR / Svenskarnas parti.
Citera
2018-06-17, 00:23
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jomen visst, du kan skriva vad du vill, och att du vill att Sverige ska vara fritt från svarta människor och enbart befolkas av etniska folk av germanskt ursprung. Men har du då inte valt fel parti? Var skriver AfS detta?

Det låter mycket mer som NMR / Svenskarnas parti.

Jag vill att vi I Sverige ska behålla våran identitet, precis som de flesta länder i världen, har inget emot turister, eller folk som studerar här eller de relativt fåtal personer som har blivit adopterade hit.

Röstar på AfS därför att deras återvandringspolitik är bra mycket mer effektivt än SDs, plus en rad andra orsaker t ex folket i partiet.

Väljer inte NRM pga deras politik aldrig kommer att bli verkligen utan att nationen håller på att sammanfalla så som Weimar republiken. Röster inte heller på dom pga andra orsaker så som vilka typ av folk som finns i partiet. Deras "Optics" är inte speciellt bra.
Citera
2018-06-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Som att debattera med en kakadua. Nej, du har tvärfel. En rom som säljer krimskrams med förtjänst på Sergels torg bidrar inte med ett dugg till Sverige. Bara för att tydliggöra ditt idiotliberala resonemang.
Romen i fråga bedriver inte ett företag.

Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
En helt fantastisk slutsats som mycket väl kan åskådliggöra varför Sverige går åt helvete. För den här kunskapsnivån och förståelsen för ekonomi är ungefär den våra politiker ligger på. Vilket motsvarar strax under mellanstadienivå för 40 år sen.
Du ger dig in i en diskussion du inte förstår.
Citera
2018-06-17, 00:24
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Dubblat antal kvotflyktingar. Som UTGÅNGSBUD för att få sitta ned vid förhandlingsbordet. "Ett piss i oceanen", säger partilojalisterna - vilket innebär att förhandlingsutrymmet är betydande innan de sviker SD.

Om SD däremot kan säga till M att "våra händer är bundna - våra kärnväljare går till AfS om vi ger efter" - så har SD större förhandlingskraft och slipper göra sina väljare besvikna.

Och vad kostar meningslösa integrationsprojekten kulturlotsarna och sverigecentra i form av eftergifter vid dessa förhandlingar?

Är det värt ytterligare invandring att "få ta ansvar" för invandringens följder?
Någon fort, ge Jimmie The Art of the Deal i försenad födelsedagspresent!
Citera
2018-06-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Givetvis inte. Alla de bidragsförsörjda främlingarna som har låtsasjobb bidrar inte ett jota till Sverige. Jamals pizzeria med svarta pengar och familjeanställda som bidragsfuskar kommer i de flesta fall inte betyda en nettovinst när det sedan ska plockas ut pension.
Jag pratar förstås om riktiga företag.
Citera
2018-06-17, 00:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Röster inte heller på dom pga andra orsaker så som vilka typ av folk som finns i partiet. Deras "Optics" är inte speciellt bra.

OK, jag tror att detta är kärnan. AfS säger ingenstans att Sverige ska vara fritt från svarta människor och enbart befolkas av etniska folk av germanskt ursprung. Tvärt om i denna tråd har ju klarlagts att AfS är för att negrer och alla olika folkslag bosätter sig i Sverige så länge de sköter sig 100%

Men jag förstår att du inte vill sympatisera med NMR för att det är känsligt och stigmatiserat. Jag tror många AfS tänker likadant. AfS är helt enkelt klämda mellan SD och NMR.
Citera
2018-06-17, 00:29
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Härligt! Grått 0.6% blir det således på stapeln i september (i den mån AfS särredovisas)
Gult som Sverige, SD får nog sisådär 25-25%. Nu gör vi Sverige Svenskt igen!

Genom att importera 100 miljoner afrikaner. Bara de sköter sig.
Citera
2018-06-17, 00:30
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
OK, jag tror att detta är kärnan. AfS säger ingenstans att Sverige ska vara fritt från svarta människor och enbart befolkas av etniska folk av germanskt ursprung. Tvärt om i denna tråd har ju klarlagts att AfS är för att negrer och alla olika folkslag bosätter sig i Sverige så länge de sköter sig 100%

HAHAH, så AfS är FÖR att diverse afrikaner ska bosätta sig här? Är faktiskt helt mållös.
Citera
2018-06-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Nej, de står inte på samma sida. Invandrare som bidrar, t ex genom att betala skatt, måste anpassa sig. Det går inte att leva ett normalt liv i samhället utan att anpassa sig. Du påstår sedan att de står på samma sida som svenskarna. Så är det inte. Det finns IS-sympatisörer som lever ett liv där de i ekonomisk mening bidrar och där de inte begår brott utan lever ett laglydigt, normalt liv där det som är normalt bedöms med det svenska samhället som måttstock. Jag har själv träffat sådana, som äger hus, har ett vanligt kneg, lyssnar på IS-radio och gärna berättar om sina åsikter. Nu tog jag bara det mest extrema exemplet, men det finns hur många varianter som helst. Det finns alla möjliga livsstilsvarianter och politiska varianter som inte går att förena med svenskarnas intressen bland dessa välintegrerade och bidragande invandrare, som är alldeles utmärkt integrerade i det svenska samhället.
Det här är dock inte ett exempel på en invandrare som har anpassat sig. Anpassning handlar också om åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag har dock en annan måttstock än dagens svenska samhälle, och jag vet att de flesta invandrare som bidrar inte sympatiserar med svenskarna och inte bryr sig om svenskarnas rättigheter. Du glömmer att nästan alla dessa som bidrar är lycksökare som har kommit hit enbart för att tjäna mer pengar. De kan närsomhelst åka hem och leva ett hyfsat liv där. De skulle aldrig sätta svenskarnas rättigheter till sitt land före sin egen plånbok, och de skulle aldrig sätta svenskarnas rättigheter före sitt eget folks intressen. Om du inte fattar detta så vet du inget om invandrare. Invandrare som bidrar är inte ett lika uppenbart hot mot svenskarnas situation men de utgör istället ett lömskt hot. De är som sossar är, dock med den skillnaden att många sossar är svenskar som kan ändra sig, medan invandrare fortfarande har sina sympatier och intressen hos sitt eget folk, oavsett om Sverige finns kvar eller inte.
Jag tycker inte att invandrare verkar särskilt intresserade av att flytta tillbaks till sina hemländer. Av de få som vill har jag inte lagt märke till att de skulle ligga i konfikt med oss.
Citera
2018-06-17, 00:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Jag pratar förstås om riktiga företag.

Finns inga riktiga företag som drivs av babbar.
Citera
2018-06-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Finns inga riktiga företag som drivs av babbar.
Det är klart att det gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in