2018-06-16, 21:44
Medlem
Liberty75s avatar
Skulle verkligen vilja veta vem hon hade kontakt med runt 23.00. Förstår att den informationen inte kan släppas men jag är nyfiken på om det samtalet kan kopplas till mordet. Ringde GM henne? "Kan jag komma förbi? Det är något jag vill prata om?" Eller ringde hon själv GM? Sades något han/hon blev förbannad över. Ringde hon en granne för att fråga om hon fick låna t ex tejp?

Tänker att man kanske inte ringer så sent som 23.00 om man inte står varandra relativt nära. Eller vad säger ni?
Citera
2018-06-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Skulle verkligen vilja veta vem hon hade kontakt med runt 23.00. Förstår att den informationen inte kan släppas men jag är nyfiken på om det samtalet kan kopplas till mordet. Ringde GM henne? "Kan jag komma förbi? Det är något jag vill prata om?" Eller ringde hon själv GM? Sades något han/hon blev förbannad över. Ringde hon en granne för att fråga om hon fick låna t ex tejp?

Tänker att man kanske inte ringer så sent som 23.00 om man inte står varandra relativt nära. Eller vad säger ni?
Hon ska tydligen chattat med bekanta (minst), troligen inför Norgeresan.
Citera
2018-06-16, 21:55
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Finns det någon öppning mellan motorvägen och bullerplanket överhuvudtaget?
Hur mycket täcker Gunnebostängslet?
Som det såg ut på flygfotona vi sett ser det ut som att man kan parkera på vägrenen och komma upp till planket den vägen.

Nej det finns ingen öppning och Ja det går att parkera.
Citera
2018-06-16, 21:56
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Kan LW ha talat med UW? De kanske stämde av det sista kring födelsedagsfirandet av den yngre sonen?
Citera
2018-06-16, 21:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Nej det finns ingen öppning och Ja det går att parkera.

Tack för ditt svar.
Jag har väl aldrig riktigt tyckt att det har verkat logiskt att köra dit heller.
Citera
2018-06-16, 22:03
Medlem
Citat:

Precis, det kan nog möjligen vara där lösningen finns - vem som hon pratade med
i telefonen vid 23-tiden. LW var en nattmänniska, en postare som kände henne
skrev här i tråden tidigare, att på morgonen när denne startade upp mobilen,
brukade det komma sms från Lena där hon undrade: "Sover du?"

SD kan väl också tänkas vara en nattmänniska. Nog tycker jag att det bör vara en
nära bekantskap när man ringer till varandra så sent på kvällen.

Det har tidigare skrivits om att hon ev gick och ringde på hos en granne för att låna
något. Vet inte hur det är med andra, men där jag bor skulle nog mina grannar -
som vid 23-tiden en måndagkväll för det mesta ligger och sussar gott - undra
storligen hur det var fatt med mig om jag kom och bad att få låna något så sent.
Men det är säkert olika, det gäller förstås inte alla.
Citera
2018-06-16, 22:05
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
GM är definitivt en risktagare. Hen har unnat sig att agera på ett sådant sätt som närsomhelst hade kunnat innebära ”föreställning inför öppna ridåer”, verkar det. Det lutar åt att GM är mer än väl förtrogen med området och dess omgivningar och därför känt (och känner) sig förhållandevis säker där. GM kan mycket väl bo i bostadsområdet. Jag tror inte att FP är BP. Kan tänka mig att GM valde att placera BO där för att det är en plats som har någon form av ”laddning” för GM och LW. Antingen skulle LW hittas på en plats hon inte tyckte om att vara på eller så skulle hon upptäckas på en plats GM inte tyckte om att hon besökt. En tredje teori kring FP är att det var ett ställe som GM och LW tidigare gärna vistats på tillsammans men som LW numera mer eller mindre avskydde. Valet att placera LW där hon senare hittades var ett sätt för GM att ”få sista ordet”, tänker jag. Detta är spekulationer från min sida och får gärna tas med stora skopor salt!

FP är garanterat BP.
Sluta diskutera det där nu.
Citera
2018-06-16, 22:06
Medlem
Citat:
Kan LW ha talat med UW? De kanske stämde av det sista kring födelsedagsfirandet av den yngre sonen?

Ja, det låter rimligt. UW och äldste sonen kanske skulle delta också. Eftersom hon höll på med presentinslagning bör tankarna varit aktuella kring planering av födelsedagen.
Citera
2018-06-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon ska tydligen chattat med bekanta (minst), troligen inför Norgeresan.

Citat:

Bägge alternativen är rimliga och trovärdiga, både kontakten med någon/några
av de andra 7 personerna som skulle på vikingeventet i Norge och även att L
skulle ha haft kontakt med barnens far U inför födelsedagskalaset dagen efter.
Citera
2018-06-16, 22:10
Medlem
LimeTimes avatar
Jag tycker mig utläsa att flera (även de som säger sig känna LW) låter påskina att LW levde promiskuöst. Var det verkligen så eller handlar det om någon slags skuldförflyttning? Jag menar, LW var skild och levde som singel. De två sista männen som nämns och som hon skulle ha varit i någon form av kärleksrelation med (ej samtidigt) känns ju helt normalt givet civilstatus. Att hon sen haft en sexuell relation med SD känns såklart märkligt utifrån att hon var den som vigde honom och frun. Dock kan jag tycka att LW är den som utmålas som den pådrivande, som den som är osund och har flera karlar. Stämmer den bilden?! Är det LW som varit mest gränsöverskridande?
Citera
2018-06-16, 22:11
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
FP är garanterat BP.
Sluta diskutera det där nu.

Jag får väl lyda order då. Ta till harvärjan. ”Bättre fly än illa fäkta”, speciellt när man är trött...
Citera
2018-06-16, 22:14
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Jag kanske har drömt..men har för mig att jag läst att hon hade kontakt med äldste sonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in