2018-06-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Polisen har säkerligen traskat fram och tillbaka med hund utmed motorvägen, utan att någon markering gjorts, om så hade avspärrningarna utvidgats.

Det finns asfalt på båda sidor om fyndplatsen och asfalt = hårda spår. Har lång tid förflutit så får hunden svårt att hitta en kärna på asfalten. Bra hundar bakspårar aldrig utan bestämmer riktningen. Det kan alltså ta tvärstopp med hunden om den hittar en spårkärna i bra terräng men kommer ut på asfalt där det är jättesvårt eftersom spår fäster sämre på asfalt.
Lägg därtill att hela området troligtvis har varit som en turistattraktion pga av alla poliser, avspärrningar och händelsen i sig.
Citera
2018-06-16, 12:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur förklarar ni dörren???

Jamen, precis.
Hade varit bra att veta om dörren bara var olåst eller om den stod på glänt?
Minns någon i början av tråden som hade lite mer kännedom av det hela, som på frågan sa att hon/han TOLKADE som att den stod på glänt.
Är det någon som vet mer nu?
Citera
2018-06-16, 13:11
Medlem
Honan6s avatar
"- Vi har kommit fram till att personen inte försvunnit av egen kraft." Citerat Peter Springare i Metro 17 maj.

Det uttalandet får mig att fundera på om det funnits spår av strid i eller i direkt anslutning till bostaden.
Hänger det på dörren, eller vad?

Hade Lena skor på fötterna eller var hon barfota när hon sedermera hittades?
Hur har hon dött?

Går det en okänd mördare lös eller är det ett svartjukedrama som det talades om från början? I och med att polisen inte varnar allmänheten om uppmärksamhet, så talar det för sistnämnda.
Citera
2018-06-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur förklarar ni dörren???

Hon LW gick utanför och satte sig i en bil flr att prata 5 min med bekannt (mördaren) Låste ej det skulke gå fort Föraren mördaren mördarna körde iväg medvLW som sa stanna bilen
Nej han fortsatte sen kastade hon sig ur bilen och sedan stannade mördren och gick till vägkanten därLW låg skadad och han dödade henne Hon lades sedan uppe vid planket
Citera
2018-06-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Hon LW gick utanför och satte sig i en bil för att prata 5 min med bekannt (mördaren) Låste ej det skulle gå fort Föraren mördaren mördarna körde iväg med LW som sa stanna bilen
Nej han fortsatte sen kastade hon sig ur bilen och sedan stannade mördren och gick till vägkanten därLW låg skadad och han dödade henne Hon lades sedan uppe vid planket

Polisen tänkte kanske inte på att kolla vägkanten en bit ifrån då mordet sker nära hennes hem o de riktar uppmärksamheten dit
Citera
2018-06-16, 13:35
Medlem
Om det sker på det sättet får spårhundarna (polisens )inget att söka efter då hon satte sig i en bil
Dofterna kom från motorvägen
Citera
2018-06-16, 14:09
Medlem
Citat:
Om det sker på det sättet får spårhundarna (polisens )inget att söka efter då hon satte sig i en bil
Dofterna kom från motorvägen

Någon var jvl.. arg på LW
Tror inte bilfärden skulle stanna där den gjorde men LW såg sin sista chans att slänga sig ut ur bilen innan farten blev för hög Annars hade hon hamnat i kilsbergen typ
Om hon blev uttvingad ur sitt hem eller om hon ovetande gick ut och satte sig i bilen för att prata har jag ingen idé om
Isåfall blev hon uttvingad under knivhot
Så här
Mördaren säger Ett knyst från dig och alla i det här hemmet dör medan han håller en kniv mot hennes hals Hon följer då med ut till bilen tyst för hon tänker på sitt barn
Sedan får hon en chans att kasta sig ur bilen ? Det är min teori
Citera
2018-06-16, 14:19
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det finns asfalt på båda sidor om fyndplatsen och asfalt = hårda spår. Har lång tid förflutit så får hunden svårt att hitta en kärna på asfalten. Bra hundar bakspårar aldrig utan bestämmer riktningen. Det kan alltså ta tvärstopp med hunden om den hittar en spårkärna i bra terräng men kommer ut på asfalt där det är jättesvårt eftersom spår fäster sämre på asfalt.
Lägg därtill att hela området troligtvis har varit som en turistattraktion pga av alla poliser, avspärrningar och händelsen i sig.

Men knappast från motorvägssidan, som dessutom har både dike och slänt att genomsökas.
Citera
2018-06-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men knappast från motorvägssidan, som dessutom har både dike och slänt att genomsökas.

Ja precis dike och slänt som är lätt att skyffla över blodspår snabbt
Citera
2018-06-16, 14:25
Medlem
Citat:
Någon var jvl.. arg på LW
Tror inte bilfärden skulle stanna där den gjorde men LW såg sin sista chans att slänga sig ut ur bilen innan farten blev för hög Annars hade hon hamnat i kilsbergen typ
Om hon blev uttvingad ur sitt hem eller om hon ovetande gick ut och satte sig i bilen för att prata har jag ingen idé om
Isåfall blev hon uttvingad under knivhot
Så här
Mördaren säger Ett knyst från dig och alla i det här hemmet dör medan han håller en kniv mot hennes hals Hon följer då med ut till bilen tyst för hon tänker på sitt barn
Sedan får hon en chans att kasta sig ur bilen ? Det är min teori

Jag vet väl inte riktigt om jag köper det där, biltur å slänga sig ut
i farten.
Men det är definitivt problem å få ner henne till planket
på ett trovärdigt å sannolikt sätt.
Citera
2018-06-16, 14:26
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ja precis dike och slänt som är lätt att skyffla över blodspår snabbt

Skyffla? På en motorväg? Du underskattar dessutom hundnosen.
Citera
2018-06-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
På bilden ser det ut som att Gunnebo stängslet upphör vid trafikskylten. OM hon åkt bil och önskat bli avsläppt där, för att det är nära hemmet. Enkelt att gå mittemellan Gunnebo och bullerplanket.
Kan ha varit heta diskussioner i bilen och när hon kliver ur bilen så säger hon något som får föraren att "bli tokig" och hen följer efter LW och får tag i henne.
Är SD föraren, så kanske LW sa "HD ska få veta ALLT nu".

LW var duktig på att skriva loggar m.m. Även hennes olika arbeten har säkert krävt ett uttrycksfullt språk både verbalt och skriftligt. Jag skulle inte bli förvånad om hon även skrev dagbok. Där kunde hon skriva ner alla sina tankar kring sitt kärleksliv (för det skulle nog kännas konstigt att prata öppet om sitt liv som älskarinna).
Tänker på Tova Mobergs dagbok som spelade en stor roll i åtalet mot Billy Fagerström.

Slänger in ett av mina tidigare inlägg eftersom spekulationerna börjar dra åt samma håll.
Men då hade jag inte klart för mig att Gunnebo stängslet vek in mot bullerplanket (intill FP).
Hoppas att LW skrev dagbok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in