2018-06-16, 12:27
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Jag förstår inte ditt resonemang här. Vill verkligen feminister ha ett ”manligt” liv? Det har jag svårt att tro
Lista de feminister som är för kvinnors rätt att vara hemma med barn. Eller ta hand om ett hem. Så listar jag de feminister som tycker det är bra att kvinnor blir civilingenjörer. Jag skulle tro proportionerna är 0% och 100%.

Men "civilingenjör" är inte något av gud påfunnet allmän-mänskligt arbete. Det är uppfunnet av män, och därför exakt anpassat efter manligt tänkande, manliga intressen. Det finns massor med kvinnor som är utmärkta civilingenjörer och passar för det. Men det är en ganska liten minoritet. Och jag tycker det är olyckligt för bredare grupper av kvinnor än just de som älskar att räkna och sitta framför en dator att ständigt höra om hur fint det är att vara Civilingenjör. Det är inte ett dugg finare än sjuksköterska.

Måste vara jobbigt att som kvinna ständigt få höra "det är för få kvinnliga nobelpristagare". Det är att ställa ett helt orimligt kvar på kvinnor. För Nobelpris har inget med kön att göra och ska inte köns-värderas.
Senast redigerad av Paris24 2018-06-16 kl. 12:32.
Citera
2018-06-16, 12:30
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Och kvinnan skapades ur mannen.
Hahaha... så du tror på gud och inte evolutionen?
Citera
2018-06-16, 12:34
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Och kvinnan skapades ur mannen.

Mannen var först. Och sedan skapade Gud kvinnan ur hans revben. Han fick till brösten bra.
Citera
2018-06-16, 12:43
Medlem
Citat:

Känns ganska logiskt att mannen var först, nu vet jag inte om du besitter förmågan att tänka logiskt dock.
Citera
2018-06-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Lista de feminister som är för kvinnors rätt att vara hemma med barn. Eller ta hand om ett hem. Så listar jag de feminister som tycker det är bra att kvinnor blir civilingenjörer. Jag skulle tro proportionerna är 0% och 100%.

Men "civilingenjör" är inte något av gud påfunnet allmän-mänskligt arbete. Det är uppfunnet av män, och därför exakt anpassat efter manligt tänkande, manliga intressen. Det finns massor med kvinnor som är utmärkta civilingenjörer och passar för det. Men det är en ganska liten minoritet. Och jag tycker det är olyckligt för bredare grupper av kvinnor än just de som älskar att räkna och sitta framför en dator att ständigt höra om hur fint det är att vara Civilingenjör. Det är inte ett dugg finare än sjuksköterska.

Måste vara jobbigt att som kvinna ständigt få höra "det är för få kvinnliga nobelpristagare". Det är att ställa ett helt orimligt kvar på kvinnor. För Nobelpris har inget med kön att göra och ska inte köns-värderas.

Det finns många liberala feminister som är för kvinnor och mäns rätt att välja om de vill vara hemma med barn eller bli civilingenjörer eller både och.
Citera
2018-06-16, 13:22
Medlem
MuscleSharks avatar
Läser man tråden tänker man nästan omedelbart MGTOW
Ärligt talat så har jag fruktansvärt svårt för tjejer/kvinnor som söker bråk....ja killar/män också för den delen.
Som tur är finns det fina människor där ute som i stället för bråka och skrika, är lugn och försöker ordna upp en diskussion på ett civiliserat sätt.
för er.
Resten av er tycker jag synd om. Att ni orkar förstår jag inte.
Fixa era tråkig meningslösa liv så ska ni se att det kommer kännas mycket bättre.
Citera
2018-06-16, 13:40
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Vi kvinnor skapar liv... vi visar kärlek och skapar hem. Män är ute och dödar och förstör. Kan inte bli mer tydligt.

Well. Du verkar inte förstå att det här med att skapa liv oftast kräver en man också. Därför blir det wierd när du påstår att det är vi kvinnor som ytterst skapar liv. Män gör det i samma grad - skapar, upprätthåller och vidmakthåller liv.

Citat:
Patetiskt att du tror att vi kvinnor inte kan bygga upp samhällen. Bygga hus. Bygga datorer etc... det säger en hel del om dig också när du anser att bygga är mer konstruktivt än att tex leva i fred. Ni män skapar spänningar och hierarkier var ni en sätter er fot. Ni gör det bara i olika omfattning....

Vi kvinnor har dock inte gjort det under loppet av historian. På de platser där det har funnits män och kvinnor på den här planeten, har männen näst intill genomgående skapat system, struktur, uppfinningar samt byggt hem/städer. OM vi kvinnor hade varit bättre lämpade för slikt än männen, hade vi haft de rollerna i den här planetens moderna historia.

Och det här med att leva i fred; konflikter kring naturresurser, strukturer och livsåskåsdningar/religioner, har dessvärre existerat lika länge som vi människor. För att försvara det man har - hus, hem familj, kärlek, tillgångar - har de som är bäst skickade att göra detta, gjort det. Har man något att förlora, har man något att försvara.

Män är inte bättre än kvinnor p.g.a. hur det har sett ut genom historian, kvinnor är inte sämre än män. Människans historia är inte "felaktig" eller "orättvis".
Senast redigerad av -a-l-e-x-i-a- 2018-06-16 kl. 13:43.
Citera
2018-06-16, 13:46
Medlem
Amandishs avatar
Saknar man normal impulskontroll händer det säkert ofta, för oss andra händer det knappt. Alla har haft diskussioner med sin partner när man inte är överens men bråk? Kom igen. Lika lite som jag bråkar låter jag mig inte köras över eller bli illa behandlad.
Citera
2018-06-16, 14:05
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Det finns många liberala feminister som är för kvinnor och mäns rätt att välja om de vill vara hemma med barn eller bli civilingenjörer eller både och.
Absolut. Men ingen i den här tråden är tyvärr liberal, och inte heller någon som hörs i media. Feminist = vänster tyvärr.

Egentligen är det inte feminism jag är emot på FB, utan kommunism/vänster. Men alla frågor som svenska feminister driver i Sverige får av någon anledning vänster-lösningar. Fi är mer kommunistiskt än V.
Senast redigerad av Paris24 2018-06-16 kl. 14:09.
Citera
2018-06-16, 14:11
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amandish
Saknar man normal impulskontroll händer det säkert ofta, för oss andra händer det knappt. Alla har haft diskussioner med sin partner när man inte är överens men bråk? Kom igen. Lika lite som jag bråkar låter jag mig inte köras över eller bli illa behandlad.
Det finns gifta människor som bråkar första dagen de är gifta. Det har jag sett på TV...

Gift vid första ögonkastet är ett intressant program som ganska tydligt visar upp kvinnligt och manligt beteende och beroende. Kommer aldrig att glömma golf-kärringen som giftes ihop med en målare. Allt hon sa var sarkastiskt och elakt, hon var emot honom i allt, föraktade allt han gjorde. Han sa inte ett ont ord till henne, fast han blev sårad varje dag. En sådan kvinna kan bara vara gift med en mespropp. Finns flera kvinnor i denna tråd som henne.
Senast redigerad av Paris24 2018-06-16 kl. 14:14.
Citera
2018-06-16, 14:32
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Mannen var först. Och sedan skapade Gud kvinnan ur hans revben. Han fick till brösten bra.
Haha omg... IQ nivån... förstår att ni resonerar som ni gör
Citat:
Känns ganska logiskt att mannen var först, nu vet jag inte om du besitter förmågan att tänka logiskt dock.
Varför känns det logiskt att mannen var först? Någon som inte kan reproducera sig!?
Citera
2018-06-16, 14:39
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -a-l-e-x-i-a-
Well. Du verkar inte förstå att det här med att skapa liv oftast kräver en man också. Därför blir det wierd när du påstår att det är vi kvinnor som ytterst skapar liv. Män gör det i samma grad - skapar, upprätthåller och vidmakthåller liv.
well du verkar inte förstå att man kan frysa sperma eller klona. Dock så krävs fortfarande en livmoder. Nu vet du!

Citat:
Vi kvinnor har dock inte gjort det under loppet av historian. På de platser där det har funnits män och kvinnor på den här planeten, har männen näst intill genomgående skapat system, struktur, uppfinningar samt byggt hem/städer. OM vi kvinnor hade varit bättre lämpade för slikt än männen, hade vi haft de rollerna i den här planetens moderna historia.
män har fysisk styrka. Det är så de har kunnat styra och hålla kvinnor som ägodelar

Citat:
Och det här med att leva i fred; konflikter kring naturresurser, strukturer och livsåskåsdningar/religioner, har dessvärre existerat lika länge som vi människor. För att försvara det man har - hus, hem familj, kärlek, tillgångar - har de som är bäst skickade att göra detta, gjort det. Har man något att förlora, har man något att försvara.
återigen män som alltid vill ha det som andra har. Jag sympatiserar starkt med valerie solanas.

Citat:
Män är inte bättre än kvinnor p.g.a. hur det har sett ut genom historian, kvinnor är inte sämre än män. Människans historia är inte "felaktig" eller "orättvis".
jo vår historia är orättvis eftersom sanningen är utifrån vem som berättar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in