Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Absolut inte. Uppjusteringsteorin kvalar utan problem in i facket galna teorier. Men att döma av dina kommentarer i ärendet verkar du knappt veta vad det är.
Uppjusteringsteorin har jag inte bemött eller intresserat mig för som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Jag har bemött den i åratal och kommer att fortsätta göra det. Att de systematiska felen existerar är inte föremål för diskussion, frågan är varför de gör det. Foliehattarna menar att det är uppsåtlig manipulation för att missgynna SD. Det är spekulation som det saknas all form av hårda bevis för. Mätfelen i sig bevisar inte uppsåt, avsikter eller agenda.
Ja du stångar pannan blodig och agerar exakt så som du beskrev att andra agerar men ser inte att du har blivit en parodi på dig själv. Nästan tragiskt att se hur du gått så hårt all in och inte varken kan backa eller diskutera sakligt utan hellre svamlar om moan hoax. Vill du bemöta moon hoax finns det säkert en tråd för det som du kan gå till.
Men om du för en sekund klarar att hålla dig till sak i denna tråd, vad tror du de systematiska felen beror på då om inte medveten manipulation? Tror du de som jobbar med detta är så kompletta idioter att de inte klarar av att justera systematiska fel? Jag har som sagt var jobbat åt Sifo och vet att detta inte beror på inkompetens, de är inte idioter.
Kom inte och säg att det är svårt att nå SD-väljare eller liknande och därför blir siffrorna fel, för när det är systematiska fel går det utmärkt att korrigera för det till skillnad från om det hade varit mer slumpmässiga fel.