Citat:
Ursprungligen postat av
tjock.mobbare
Det verkar mer troligt att GM tagit turen ner kring Lasarettsgatan, svängt in i trädgårdsföreningen för att sedan ta sig ut på Djurgårdsgatan. Förutom de vittnen som indikerar att så skulle vara fallet tyder även hur fingeravtrycken sitter på Metro-tidningsstället på det.
Givet hur de sitter ter det sig rimligt att anta att GM kommit norrifrån till det. Det eftersom att han först försökt öppna det med och hur han då hållit höger hand.
Om han har kommit söderifrån längs Djurgårdsgatan till tidningsstället måste han först ha passerat det innan han öppnar det. Annars stämmer det inte med hur fingeravtrycken sitter.
Man kan se det i denna video (från 13.10):
https://www.youtube.com/watch?v=eWXWDo1wO2o
En liten detalj som kanske för oss närmare dubbelmördaren!
Ja alla detaljer är viktiga, för det är just en detalj som kommer att avslöja GM. Jag tror faktiskt också på teorin att han bodde i närheten. Efter dåden rörde han sig snabbt hemåt, hans knälånga beige jacka måste ju också varit rejält nedblodad och folk som sett och mött honom borde reagerat. Mössan gjorde han sig av med strax innan han försvann ”hem”. Alla som bodde i området och passade in i dna profilen skulle topsats omgående. Det måste skett en miss där. Här ska man gå tillbaka och kolla, det borde väl gå att rota fram vilka som varit folkbokförda i närområdet och födda t ex till att börja med; 1980-1987 och passar in i dna profilen?
Sen om vi ska jämföra med mordet i Jönköping igen, så finns det en sak som jag reagerade på. GM där som hörde röster berättade att de sagt till honom att döda flera gånger och att han varit ute för att döda innan, men vänt om och gått hem igen, då rösterna avstyrde. Det kan ha varit likadant i detta fall, GM har varit på gång tidigare, men något avstyrde, så blev det ett tillfälle och han agerade. Det förklarar att det inte fanns något uppenbart motiv.
Jag hävdar fortfarande att det är besatthet och tillfällig psykos i det här fallet och att GM experimenterat med ritualer och ockultism. Har dödat djur innan, men sen gav sig på människor. Är det utrett om ev självmord skett i området? Förmodligen, och i så fall är dna säkert kollat också. Så GM lever nog. Det skulle inte förvåna mig om han dödat någon mer, han bor som sagt utanför en stadskärna nu, håller låg profil, men när han är bland folk uppfattas han som lite löjlig, folk tror att han är harmlös, töntig och dumsnäll. Dock tror jag att han följer den här tråden och skriver nog också.